Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer maken

    Graag zou ik mijn eigen eivoer maken maar ik heb gelezen dat je dit elke dag moet bereiden. Bestaat er soms een recept dat je kunt maken zodat je bvb voor een maand goed bent, zoals ze in de winkel verkopen?

  • #2
    In een goed eivoer van Cede of Orlux zit ook alles wat de vogels nodig hebben. Als je besluit om het zelf te maken kan je de zoekfunctie gebruiken (linksboven). Er zijn al best veel topics over geschreven.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      ik heb inderdaad al veel topics gezien over eivoer maar nog direct over eivoer die je kan bewaren. Wel van iemand die het in de diepvries stopt maar is deze dan nog even goed?

      Opmerking


      • #4
        als je zelf eivoer maakt gebruik je hard gekookte , of op een andere manier klaargemaakte eieren, maak zelf eens wat eieren klaar en eet deze dan na een maand of wat op , verdere uitleg is dan overbodig, zoals hansv al aangeeft zijn er goede eivoeren in de handel die je langere tijd kunt bewaren.

        Opmerking


        • #5
          er zijn er genoeg, die zelf hun eivoer maken, en dan porties voor 1 dag invriezen.

          elke dag een portie ontdooien, en het voeren.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wiesse Bekijk Bericht
            ik heb inderdaad al veel topics gezien over eivoer maar nog direct over eivoer die je kan bewaren. Wel van iemand die het in de diepvries stopt maar is deze dan nog even goed?
            wiesse, net zo als Ton schrijft er zijn genoeg kwekers die zelf hun eivoer maken het voordeel is dat jezelf kunt bepalen wat er in komt.
            De diepvries is ideaal om het in te bewaren.Gewoon in plastic zakjes per dag portie,doe er een gekleurd elastiekje om per aanmaak,blijft er geen eivoer van eerder gemaakte porties liggen.Hartog Schouten heeft is een artikel hier over geschreven en gaf lezingen met demonstratie.
            Jan.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Bericht
              als je zelf eivoer maakt gebruik je hard gekookte , of op een andere manier klaargemaakte eieren, maak zelf eens wat eieren klaar en eet deze dan na een maand of wat op , verdere uitleg is dan overbodig, zoals hansv al aangeeft zijn er goede eivoeren in de handel die je langere tijd kunt bewaren.
              binkie,
              Hoe vers zijn dan de eieren die voor "fabrieks" eivoer worden gebruikt? En hoe komt het dat je het langer kunt bewaren? Durf jij het aan om kant en klaar eivoer te eten? Ik zou met eivoer die ik zelf zou klaar maken geen probleem hebben.

              Jan.

              Opmerking


              • #8
                Ik denk dat fabriekseivoer vooral gevriesdroogt ei geeft of zoiets als eialbumine ofhoe het ook juist noemt dit bewaart veel langer en is in mijn ogen even goed is juist het zelfde als oploskoffie of gemalen koffiebonen of ben ik hier mis in

                Opmerking


                • #9
                  jan ik ga uit van het eerste bericht van de topicstarter, hier word niet gesproken over invriezen, als je zelf je eivoer maakt met eieren en het niet invriest zou ik het na een maand zeker zelf niet durven eten.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oke binkie,

                    Heb niet goed gelezen dat het dezelfde houdbaarheid dan fabrieks eivoer moest hebben.
                    Jan.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wiesse Bekijk Bericht
                      Graag zou ik mijn eigen eivoer maken maar ik heb gelezen dat je dit elke dag moet bereiden. Bestaat er soms een recept dat je kunt maken zodat je bvb voor een maand goed bent, zoals ze in de winkel verkopen?
                      [COLOR="#0000FF"]
                      Ook ik heb er al eens wat over geschreven.
                      Eivoer maak je van, ei.
                      Rul gemaakt met twee beschuiten wisten onze voorouders al hun tijd.
                      Dat was het recept en is feitelijk nooit beter geworden.

                      Fabrieksvoer?
                      Kan vertellen dat er zijn die naar verrotte vis ruiken.
                      Als dat het ultieme voer moet zijn?
                      Mag dat natuurlijk denken en vinden in een vrij land.
                      Ik ben zo vrij dat anders te zien.

                      Het door mij genoemde blijft gekoeld een week bruikbaar.
                      Daarna zou ik op zeker gaan en vers maken voor een volgende week.
                      Moet je teveel weggooien moet de vraag worden, voor hoeveel vogels doe ik die moeite?
                      [/COLOR]

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik maak mijn ei voer ook zelf.
                        bij mij gaat het in de diepvries en ik pak er dan elke dag wat van, dat wat ik nodig heb.
                        Kans op bederf is er dan niet.
                        Ik maak dan ongeveer voor 2 soms 3 weken.

                        Ei voer maken wat een maand goed blijft, buiten de diepvriezer, is volgens mij niet mogelijk.

                        succes.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
                          Ik maak mijn ei voer ook zelf.
                          bij mij gaat het in de diepvries en ik pak er dan elke dag wat van, dat wat ik nodig heb.
                          Kans op bederf is er dan niet.
                          Ik maak dan ongeveer voor 2 soms 3 weken.

                          Ei voer maken wat een maand goed blijft, buiten de diepvriezer, is volgens mij niet mogelijk.

                          succes.
                          [COLOR="#0000FF"]
                          Honing is een manier om te conserveren.
                          Hiermee is een maand wel haalbaar.

                          Honing zelf heeft die eigenschap, onder andere antibacterieel.
                          Het hoge getal aan suikers is niet altijd in het voordeel van de voeding voor de vogels.
                          Het haalt soms het hongergevoel weg.

                          Slechter en minder eten is niet wat we willen bij snel groeiende jonge dieren.

                          [/COLOR]

                          Opmerking

                          Working...
                          X