Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: eivoer maken

Lid
    Thanks
    0

eivoer maken

Graag zou ik mijn eigen eivoer maken maar ik heb gelezen dat je dit elke dag moet bereiden. Bestaat er soms een recept dat je kunt maken zodat je bvb voor een maand goed bent, zoals ze in de winkel verkopen?

In een goed eivoer van Cede of Orlux zit ook alles wat de vogels nodig hebben. Als je besluit om het zelf te maken kan je de zoekfunctie gebruiken (linksboven). Er zijn al best veel topics over geschreven.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Lid
    Thanks
    0
    ik heb inderdaad al veel topics gezien over eivoer maar nog direct over eivoer die je kan bewaren. Wel van iemand die het in de diepvries stopt maar is deze dan nog even goed?

Senior lid
    Thanks
    18
    als je zelf eivoer maakt gebruik je hard gekookte , of op een andere manier klaargemaakte eieren, maak zelf eens wat eieren klaar en eet deze dan na een maand of wat op , verdere uitleg is dan overbodig, zoals hansv al aangeeft zijn er goede eivoeren in de handel die je langere tijd kunt bewaren.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    314
    er zijn er genoeg, die zelf hun eivoer maken, en dan porties voor 1 dag invriezen.

elke dag een portie ontdooien, en het voeren.

Senior lid
    Thanks
    132
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiesse Bekijk Bericht
    ik heb inderdaad al veel topics gezien over eivoer maar nog direct over eivoer die je kan bewaren. Wel van iemand die het in de diepvries stopt maar is deze dan nog even goed?
    wiesse, net zo als Ton schrijft er zijn genoeg kwekers die zelf hun eivoer maken het voordeel is dat jezelf kunt bepalen wat er in komt.
    De diepvries is ideaal om het in te bewaren.Gewoon in plastic zakjes per dag portie,doe er een gekleurd elastiekje om per aanmaak,blijft er geen eivoer van eerder gemaakte porties liggen.Hartog Schouten heeft is een artikel hier over geschreven en gaf lezingen met demonstratie.
    Jan.

Senior lid
    Thanks
    132
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Bericht
    als je zelf eivoer maakt gebruik je hard gekookte , of op een andere manier klaargemaakte eieren, maak zelf eens wat eieren klaar en eet deze dan na een maand of wat op , verdere uitleg is dan overbodig, zoals hansv al aangeeft zijn er goede eivoeren in de handel die je langere tijd kunt bewaren.
    binkie,
    Hoe vers zijn dan de eieren die voor "fabrieks" eivoer worden gebruikt? En hoe komt het dat je het langer kunt bewaren? Durf jij het aan om kant en klaar eivoer te eten? Ik zou met eivoer die ik zelf zou klaar maken geen probleem hebben.

Jan.

Senior lid
    Thanks
    3
    Ik denk dat fabriekseivoer vooral gevriesdroogt ei geeft of zoiets als eialbumine ofhoe het ook juist noemt dit bewaart veel langer en is in mijn ogen even goed is juist het zelfde als oploskoffie of gemalen koffiebonen of ben ik hier mis in

Senior lid
    Thanks
    18
    jan ik ga uit van het eerste bericht van de topicstarter, hier word niet gesproken over invriezen, als je zelf je eivoer maakt met eieren en het niet invriest zou ik het na een maand zeker zelf niet durven eten.

Senior lid
    Thanks
    132
    Oke binkie,

Heb niet goed gelezen dat het dezelfde houdbaarheid dan fabrieks eivoer moest hebben.
    Jan.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. zelf eivoer maken
    Door vlammy in forum Kweekvoer
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 21-04-2013, 13:58
  2. waarom eivoer rul maken
    Door senne in forum Kanaries
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 18-06-2011, 00:53
  3. zelf eivoer maken??