Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestgelegenheden en broedkooien !!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nestgelegenheden en broedkooien !!!!!

    Heironder enkele vragen van mijn zijde :
    Hoe hebben jullie je nestgelegenheden ?
    in je broedkooi of aan de buitenkant ?
    of misschien beide ?
    1 of meerdere nestgelegenheden per broedkooi ?
    hout of kunstof ?
    alvast bedankt voor jullie inbreng.

  • #2
    Hallo Josmo, ik heb ze persoonlijk aan de buitenkant van de broedkooi hangen. In mijn voorfronten zitten nestkastdeuren. Behalve in de grootste kooi die ik heb. Daarin hangen de nestkasten aan de binnenzijde. Dat is, omdat ik in deze kooi geen nestkastdeuren heb zitten. De kooi is breed (160cm), diep (55) en hoog (8)) genoeg zodat de nestkasten niet teveel ruimte innemen.

    In eerdere jaren hing ik meerdere nestkasten opgehangen. 2 per kooi, zodat de vogels konden kiezen. Echter tijdens het eerste seizoen kozen de vogels allemaal voor dezelfde zijde van de kooi en het daar opgehangen nestkastje. Zal wel met de lichtinval of iets dergelijks te maken hebben.

    Mijn nestkastjes zijn van hout.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      voor parkieten zou ik opteren voor nestkast binnen. Zij zijn namelijk meester uitbrekers. Voor kanaries en exoten levert dit geen probleem. Buitenhangend heb je meer ruimte binnen in de kweekkooi.
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

      Opmerking


      • #4
        Ik heb ze het liefst aan de buitenkant i.v.m. ruimte maar aangezien ik altijd de nestkastje in de broedkooien heb gehangen heb ik geen ervaring met deze aan de buitenzijde te hangen en dus ook niet hoe de vogels hier op reageren.
        het gaat bij mij om tropen dus wat betreft het uitbreken zal dat wel meevallen denk/hoop ik.
        Ik zou ook graag voor kunstof gaan i.v.m. schoonhouden maar hiervoor altijd hout gehad dus weer iets nieuws.

        Opmerking


        • #5
          Bij mijn Goulds hangen de nestkasten op de helft van het front ( dus de helft binnen de broedkooi en de andere helft aan de buitenzijde. Die nestkasten zijn van hout.

          Bij mijn Am. Sijzen hangen er aan de binnenzijde van de kooi nestkorfjes en aan de buitenzijde van de kooi nestkasten (kunststof).

          Opmerking


          • #6
            Mijn nestkastjes zijn van kunststof en de vogels hebben er geen probleem mee. Ik heb ze bekleed met kunstgroen en met een voorgevormd nestje van kokos.
            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb voor mijn zebravinken houten nestkastjes aan de buitenzijde. Aangezien ik er eentje tekort had, heeft een koppel ook een kunststoffen kanariemandje met omkadering gekregen met een stukje karton om de achterwand dicht te maken (aan de buitenzijde van de broedkooi). We zullen zien of er problemen komen, de pop zit in elk geval rustig te broeden en lijkt zich niet te storen aan het feit dat haar nestkastje uit plastic met een stukje karton bestaat.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Ik had zitten denken om kunstof nestkasten aan de buitenzijde te hangen maar twijfel een beetje om binnen in de kooi ook nog een nest gelegenheid te plaatsen.
                  voor de goulds ( deze zitten in de volaire ) Is het geen probleem hier hangen nestgelegenheden verdeeld over de volaire en het nachthok.
                  De broedkooien zijn hoofdzakelijk voor mozambique sijzen maar wil in de toekomst waarschijnlijk wat verschillende Amerikaanse sijzen erbij.
                  g. De beer : Hoe heb jij de nestkorfjes bevestigd in de kooi.

                  Opmerking


                  • #10
                    Je hebt nestkorfjes/mandjes die beschikken over haken waarmee je ze aan de binnenkant van het voorfront kan hangen:

                    http://www.ecshoponline.nl/nl/benodi...den/page3.html
                    http://www.webshopgeldof.nl/c-151377...en-nestkasten/
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      De meeste nestkasten zitten bij mij aan de buitenkant en zijn van multiplex 9 mm gemaakt met een 18 mm houten plank met holling voor grasparkieten ,voor de rijstvogels bijna het zelfde alleen een bodum van 18 mm.had deze met aluminium h rails inschuifbaar gemaakt ,
                      zie mijn weblog

                      Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

                      Opmerking


                      • #12
                        Zie reactie HansV

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking

                          Working...
                          X