Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen maken eieren stuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jongen maken eieren stuk

    hallo,

    Ik heb een koppel Japanse meeuwen zitten met 4 jongen. Deze jongen zijn 7 weken oud en da laatste die uitgevlogen is, is 13 dagen geleden uitgevlogen. Ze eten al zelf maar worden ook nog gevoerd.

    Nu heeft mijn koppel weer een nieuw nest. ze hadden alweer twee nieuwe eieren maar toen gisteren een jong uit het nest kwam viel er tegelijkertijd een ei uit. Ook het andere ei was al een beetje beschadigd. Kan ik dan nu al de jongen apart zetten?

  • #2
    heb je de mogelijkheid om ze in een kooi te zetten, zodat pa en ma ze nog kunnen voeren ?

    een soort babykooi ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Zitten de vogels op een vers nest? Of hebben ze het oude nest hergebruikt? Als de eieren verder vuil worden of er blijven er maar enkele meer over, kan je overwegen de eitjes gewoon weg te gooien. Als je ze niet laat broeden, zullen ze over een drietal weken weer eitjes leggen en dan is de timing beter (en het nest proper). Beter even wachten op een goed nestje dan ze nu een half en half nestje te laten grootbrengen.

        Als je geen losse kooi hebt, waar zou je ze dan apart stoppen? Zolang je ze niet scheidt, kunnen ze in het nestkastje blijven kruipen.

        Opmerking


        • #5
          Ze hebben een nieuw nest gemaakt. Ik heb nog een paar lege kweekkooien dus daar wil ik ze dan in doen. Ik heb ze al twee dagen niet meer zien voeren dus ik denk dat ze nu ongeveer wel zelfstandig zijn.

          Opmerking


          • #6
            weet je zeker dat het geen ei van een koekoek is ?????

            Opmerking

            Working...
            X