Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Bichenow vogeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn Bichenow vogeltjes

    [IMG]
    Last edited by Loeky; 19-04-2016, 19:41. Reden: foto toevoegen

  • #2
    ziet er leuk uit zo.

    mocht je jongen krijgen, dan raak je die wel goed kwijt denk ik.

    als je niet de hoofdprijs vraagt, tenminste.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ziet er leuk uit, drinken ze goed aan het druppelflesje?

      Opmerking


      • #4
        Neen hoor, ik doe niet mee aan wedstrijden. Ik vind ze gewoonweg erg leuk. Ook zouden ze geen jongen krijgen. Geef niet.

        Opmerking


        • #5
          Ik heb een vraagje i.v.m. Ervoer. Ik ben ze gaan kopen in een vogelwinkel en ik had de keuze zelf gemaakte of een groot pak ervoer. Ik nam de zelfgemaakte omdat ik dacht dat ze misschien beter waren.ik heb ze zo in een voederbakken gestoken. Mijn vogeltjes hebben slechts 1 dag van geproefd maar nu kijken ze er niet meer naar om. Ook bij vernieuwing komen ze niet.
          vandaag heb ik het wat aangelengd met water. Maar ze blijven op afstand.
          moet ik het een tijdje wegnemen en daarna de doos eens uitproberen ? Ze hebben wel nog geen eieren gelegd. Maar mijn zebravinken waren dol op ervoer. Maar het was toen ook een doos. Kan iemand me raad geven ?


          grappig is wel hoe ze een bad nemen. Ook anders dan de zebravinken. Die gingen erin, baden en hup eruit.
          Deze gaan eerst drinken uit het badje. Gaan erin en kijken rond. Dan voorzichtig spatten ze met water. Komen eruit en wippen er weer in. Deze keer spatten ze wat harder met het water. Dan volgt de schoonmaak. Eens gedaan, durven ze soms weer het bad intrekken en alles herbegint. Dat vind ik grappig. Ze baden wel verschillende keren per dag. Ook leuk. Ze zijn erg net. Daarmee wil,ik zeggen dat ze netjes eten. Strooien niet met het voedsel. Zebravinkjes waren ook iets netter dan een kanarie.
          maar minder dan deze vinkjes.
          Last edited by Loeky; 21-04-2016, 11:46. Reden: Aanvulling

          Opmerking


          • #6
            Heb hier ook vogels die gek zijn op eivoer terwijl het bij andere blijft staan, ook bij dezelfde soorten vogels.
            ik blijf het hier gewoon aanbieden, het merk lijkt me niet het probleem in deze.
            als ze eieren hebben zullen ze vaak happiger zijn op het eivoer.

            Opmerking


            • #7
              Dank je Josmo, dit stelt me gerust. Ik denk dat het vrouwtje (bleekbekje) nog aan het ruiven is. Ze verliest nog wat pluimen op de flanken. Het mannetje die heeft reeds een mooi verenpracht. Zijn wangen zijn witter geworden en ik weet niet of dit ook telt als aanduiding. Het zwart rond zijn bekje komt lager dan bij die andere en is toch fitter zwart. Soms hoor ik een zacht koeren geluid. Komt vanuit keel. Af en toe piept hij ook zacht als antwoord op de andere. Ze geven elkaar bezoekjes als ik het zo mag noemen. Ze zijn een pak sneller dan zebravinkjes.

              wat ook heel grappig is dat ze als de avond valt ze samen in het nest zitten. Kop omlaag en staart omhoog. Zo brengen ze de nacht door. Heel anders dan de zebravinken. Zij gingen slechts op nest toen ze eieren en jongen hadden. Van hun houding neem ik voorlopig geen foto. Ik wil ze niet opschrikken en ik wil dat ze hun omgeving volledig vertrouwen. Na een tijd zou ik ze willen laten rondvliegen.
              Mik weet dat ze na verloop van tijd terug naar hun kooi zullen keren. Allen al,om te eten en te slapen. Maar zo zullen ze hun vleugels wat meer kunnen sterken.
              in de winkel zei de winkelier dat deze soort dat niet zullen doen. Denk u ook dat ik dan een risico zal lopen ? De zebravinken gingen terug.
              Maar ja die had ik in mijn klas. Iemand van de schoonmaakploeg had ze uit laten vliegen. Maar geschrokkendoor of zo, hadden ze de deur van het kooitje tegen gezet.
              Dit gebeurde op een vrijdagavond. Je ziet het al, heel het weekend hadden ze geen eten of drinken. Ook al had ik het klaar gezet. Ik schrok natuurlijk toen ik dat de maandagochtend zag. Deed het deurtje open en roest ze vlogen naar binnen om te eten en drinken. Ik ben natuurlijk boos geweest. Maar gelijk wist ik toen ook dat ik ze geregeld kon laten vliegen. Met deur open natuurlijk. Mijn meter deed dat ook echter ook met haar kanarie.

              Opmerking


              • #8
                Ziet er leuk uit!! Met interesse je post gelezen

                Ik heb op google even gekeken naar de soort vogel en ik vind ze er prachtig uitzien!!

                Grt

                Krijn
                Last edited by Krijn Toet; 21-04-2016, 21:15.
                Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

                Opmerking


                • #9
                  Dank Krijn. Ik vind ze ook erg mooi. Maar dat is waarschijnlijk normaal. Toen ze in de winkel zaten, was ik eerst niet van plan iets te kopen. Ik kwam kijken wat voor soorten vogelkooien ze hadden en de prijs noteren. Maar toen keken deze twee me aan en ik was verkocht. Ik wist nog niet eens hoeveel ze kosten, maar dat gaf niet. Ik kon ze niet meer laten.

                  Vandaag eigenaardig zijn ze van nest veranderd. Ook zijn ze daarin gaan slapen. Het is meer gesloten nest. Wel grappig als ze door het klein gaatje komen kijken. Ik heb nog foto's van hen genomen, maar nu laat ik ze rustig. Misschien kan iemand ontdekken of het wel degelijk een mannetje en een vrouwtje is.

                  deze vermoed ik het mannetje.



                  Is wel niet de beste beste foto want eentje beweegt. Maar ze zijn beiden min of meer op de foto.

                  [IMG][/IMG]


                  vermoedelijk het vrouwtje. Heeft een lichtere snavel.

                  Last edited by Loeky; 21-04-2016, 22:57.

                  Opmerking


                  • #10
                    Vandaag waren ze heel de dag heel rustig. Witbekje in nest en donkerbekje hield de wacht en ging soms mee in het nest. Witbekje kwam slechts af en toe van het nest om te eten, baden of drinken. Nu zijn ze samen op het nest en knuffelen ze elkaar. Ze zullen denk ik zich klaar maken voor de nacht. Ik ben wel niet gaan kijken of er eieren in het nest zitten. Ik wil ze niet storen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Leuke foto's Loeky!! Dank voor het plaatsen

                      Grt

                      Krijn
                      Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

                      Opmerking


                      • #12
                        Graag gedaan. Het zijn wel niet de allerbeste foto's maar nu zal ik ze zoveel mogelijk met rust laten. Nog nooit heb ik zo'n stille vogeltjes gehad. Zelfs het vrouwtje zwijgt. Zij liet zich tot nu toe het meest horen. Nu zitten ze afwachtend. Zij op het nest, hij ernaast en soms erbij. Weinig beweging. De zebravinken waren en bleven beweeglijker. Toch zijn het vinken en ze zijn zo verschillend. Of misschien is het hun karakter, vermoed dat ze dat ook hebben. Schrijf als er weer wat nieuws is.

                        Opmerking


                        • #13
                          Nu weet ik het heel zeker. Ik heb een koppen. Ik hoorde de man zingen en bevruchtte nadien de vrouw. Dus nu geen twijfel meer.

                          Opmerking


                          • #14
                            dat is mooi man, het zijn leuke vogels.

                            nu hopen dat er jonkies komen......
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              Dat is leuk. Ben benieuwd naar het vervolg

                              Hart Grt

                              Krijn
                              Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

                              Opmerking

                              Working...
                              X