Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onkruiden voeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • onkruiden voeren

    voeren jullie diverse onkruiden aan jullie vogels?
    ik zou graag dingen als vogelmuur, paardebloem, herderstasje etc. aanbieden i.p.v. groente.
    de meeste groente wordt namelijk genegeerd.ik durf deze onkruiden vanwege vervuiling en bestrijding echter niet zomaar ergens te plukken.
    aangezien de meeste mensen deze "on"kruiden bestrijden vraag ik mij af of er ook zaad van te verkrijgen is, zodat ik dit in eigen tuin in bakken kan laten groeien voor de vogels.
    weten jullie waar dergelijke zaden te verkrijgen zijn via internet?

  • #2
    Europese Cultuurvogels

    Opmerking


    • #3
      in een gewone weide wordt niet gesproeid tegen onkruiden. Dus daar plukken. Niks boven verse paardebloemknoppen en vogelmuur (deze tiert welig in moestuinen!) let ook op dit is nogal waterig en kan voor dunne ontlasting zorgen. Dus met mate toedienen.
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

      Opmerking


      • #4
        je kan het zelf plukken, op plekken waar geen auto`s en dergelijke rijden.

        en inderdaad, er gaat niets boven vers geplukt.
        Last edited by Ton; 16-04-2016, 13:47.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          wat kan er, behalve vogelmuur en paardenbloem, nog meer gegeven worden?

          ik ben ook wat bang dat ik iets pluk wat ze niet mogen hebben, omdat het op een plant lijkt die ze wel zouden kunnen eten, vind het plukken dus best risicovol.

          Opmerking


          • #6
            goochel eens op Alois van mingeroet, en dan het boek onkruiden, hierin kun je bijna alles terugvinden wat je aan je vogels kunt geven.

            Opmerking

            Working...
            X