Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Artikel Onze Vogel April 2016 "Keurmeester"(64)

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    Eerst en vooral, wanneer men nieuwe jeugdige leden wil, zal er eerst moeten gebouwd worden aan de toekomst van de vogelhobby.
    Toekomst betekent vernieuwingen, veranderingen.
    De 'vernieuwers' zijn met alle respect de welwillende senioren die zeeën van tijd hebben en in een bestuur gaan zitten. Dan gaat het dus nooit veranderen. Ook de NBVV laat enorme kansen liggen in mijn ogen. Ik zal daar op een andere dag wel eens verder op ingaan.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willie Kuijpens Bekijk Bericht
    Hans V, de soorten die vallen onder Vruchten en Insecteneters zijn daar juist geschikt voor om te showen in vitrines, maar de gestandaardiseerde vogels, zoals Kanaries, Grasparkieten, Zebravinken, Japanse Meeeuwen enz. zijn daar minder geschikt voor.

Ten eerste is dit organisatorisch moeilijk, 1500 Zebravinken in vitrines is toch lastig te organiseren voor een specialclub zoals de NZC in Druten. Ten tweede als je bedeoelt dat je iedere kleurslag (man en pop) in een vitrine wil showen help je het karakter van zo'n specialclubshow om zeep en zullen er veel inzenders afhaken.

Als je de TT vogels goed africht van te voren zal de stress wel meevallen, ik heb op de SEC show wel eens een putter of groenling horen zingen, bij deze vogels was er van stress geen sprake.
    Het gaat er niet om dat je 1.500 zebravinken in een zaal brengt, maar 1 of 2 koppels van elke soort. En dan vooral soorten die we minder zien; bijvoorbeeld geparelde bronzemannen; zeldzame parkieten etc. Daar komen mensen op af. Als ik 1 zebravink heb gezien heb ik ze allemaal wel gezien. Hetzelfde geldt voor de kanarie. Menigeen zegt al die kleurmutaties helemaal niets. Ga voor de wildkleur en als mensen interesse voor het vogeltje hebben, komen de mutaties vanzelf wel. Dat is natuurlijk bij veel soorten volledig doorgeschoten en volledig onoverzichtelijk voor een gemiddelde vogelbezitter. De natuurkleur moet de standaard zijn en niet de zebravink die inmiddels 2 keer zo groot is gemaakt door de kwekers.
    Bekijk mijn vogels op:

Stamgast
    Thanks
    135
    Dat ik tegen ben dat verschillende afdelingen tezamen een vogelshow organiseren is niet juist.Ik denk dat het zelfs onoverkomelijk is.Maar dan wel voor de gene die ook lid zijn van deze afdelingen anders wordt het een verkapte regioshow.De rest van je verhaal is me wel duidelijk je probeert zo als gewoonlijk je standpunt naar je toe te trekken,wordt wat ééntonig.

Senior lid
    Thanks
    1
    Hans V, laat ik het zo zeggen, smaken verschillen. Dit is jouw visie op de vogelsport, ik heb de mijne.

De mutatie kweek is wel mijn ding.

Ook binnen jouw vogelsoorten zijn er vogels die groter zijn dan ze in de natuur vliegen, kijk alleen maat de driekleur papagaaiamadine, deze is al jaren gecultiveerd en gestandaardiseerd, net als alle papagaaiamadines. Ook daar zijn mutaties in de loop van de jaren ontstaan.

Stamgast
    Thanks
    135
    HansV,

Als jij het ei van Columbus hebt kom er dan direct mee.Lijkt mij voor jeugdleden niet makkelijk om met moeilijk te kweken(vaak duurdere) vogels
    te komen.Gelukkig zijn er dan de Zebravinken e.d. waar u zo minderwaardig over doet net of ze in pakhuizen worden opgeslagen.Ga is bij een jeugdlid kijken of beter gezegd neem er één onder je hoede(begleiden)van kweek tot show.

Senior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    Dat ik tegen ben dat verschillende afdelingen tezamen een vogelshow organiseren is niet juist.Ik denk dat het zelfs onoverkomelijk is.
    Jan,

Heb je dit als eens binnen jouw vereniging aangekaart/besproken? Zo ja, wat waren hierop de reacties?

Stamgast
    Thanks
    135
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willie Kuijpens Bekijk Bericht
    Jan,

Heb je dit als eens binnen jouw vereniging aangekaart/besproken? Zo ja, wat waren hierop de reacties?
    Willie,

Zoals je weet hebben we al meerdere keren de districtshow georganiseerd,nadat dit naar een andere vereniging om verschillende reden is gegaan hebben we er over gehad een nationale te organiseren hiervoor was niet genoeg draagvlak van de leden.We houden daarom gewoon een onderling en als het kan een regioshow deze was de laatste keer helaas vanwege de vogelgriep perikelen gecanceld.In 2017 krijgen we een herkansing en in 2018 in verband met 60 jaar bestaan proberen een jubileumshow.Wat daarna gebeurd weet ik niet.Over samenwerking met andere afdelingen hebben we in de TT commissie al over gebrainstormd maar blijft voorlopig toekomstperspectief.Maar het kan zo maar zijn dat bv door een keurmeester tekort geen zaal of onvoldoende organisatie moet clusteren.

Jan.

Senior lid
    Thanks
    1
    Jan,

We zullen zien wat de toekomst brengt.

Op die Jubileumshow in 2018 mogen daar ook leden van andere verenigingen in Drenthe aan mee doen?

Stamgast
    Thanks
    135
    Willie,

We hebben op de jaarvergadering jl besloten een jubileum show te houden als dit mogelijk is,hoe en wat weet ik nog niet zal in de TT commissie worden besproken en aan de leden worden voor gelegd.

Jan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    Dat ik tegen ben dat verschillende afdelingen tezamen een vogelshow organiseren is niet juist.Ik denk dat het zelfs onoverkomelijk is.Maar dan wel voor de gene die ook lid zijn van deze afdelingen anders wordt het een verkapte regioshow.De rest van je verhaal is me wel duidelijk je probeert zo als gewoonlijk je standpunt naar je toe te trekken,wordt wat ééntonig.
    Waar komt dit vandaan? Geef gewoon mijn mening. En ik respecteer ieders mening, alleen vind ik het een nogal conservatief bolwerk.
    Bekijk mijn vogels op:

Soortgelijke onderwerpen

1. vogelbeurs "De Koperwiek" 2016
    Door stick in forum Beurzen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 06-01-2016, 20:21
  2. Tentoonstelling "Onze Vogels" Grootegast
    Door alexd in forum Tentoonstellingen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 01-11-2010, 23:21
  3. Welke zebravink op omslag van "Onze Vogels"van januari 2010?
    Door frans de bruijn in forum Zebravinken
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 25-04-2010, 21:03

Forum Rechten