Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke vogels

    hallo,

    mijn grootmoeder heeft bij haar thuis nog een paar kweekbakken staan van mijn grootvader waar ik enkele koppels mag insteken.
    Eerst had ik gedacht aan een paar koppels zebravinken of japanse meeuwen maar ik heb gelezen dat het moeilijk is om koppels te vormen aangezien je geen duidelijk verschil kan zien tussen een man of een pop.
    Heeft er iemand soms nog een ander idee wat ik er zou kunnen plaatsen?

    mvg
    Wiesse

  • #2
    zebravinken zijn erg gemakkelijk te sexen. je ziet het bij bijna alle kleuren direct. japanse meeuwen is inderdaad lastig.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      Kun je de formaten even schatten van de kweekbakken? Dit kan wel relevant zijn voor de mogelijke soorten.

      Opmerking


      • #4
        hoe kun je dan best het verschil zien tussen de 2 soorten?

        ik heb 4 kweekbakken.
        2 van ongeveer 0.5 op 0.3 op^0.3
        1 van 1m op 0.3 op 0.3
        1 van 1.5m op 0.3 op 0.3

        Opmerking


        • #5
          Europese Cultuurvogels

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wiesse Bekijk Bericht
            hoe kun je dan best het verschil zien tussen de 2 soorten?

            ik heb 4 kweekbakken.
            2 van ongeveer 0.5 op 0.3 op^0.3
            1 van 1m op 0.3 op 0.3
            1 van 1.5m op 0.3 op 0.3
            Dan lijkt het me dat je in totaal 2 koppels vogels kan houden.

            In de kleine kooien hou je in de zomer je kweekkoppels. De twee grote kooien dienen dan voor eventuele jongen. Na het kweekseizoen haal je de koppels uit elkaar en steek je de twee mannen in een grote kooi en de twee poppen in een grote kooi. Op die manier kunnen ze een half jaar goed uitruien en hun vleugels strekken. De kleine kooien staan dan leeg.

            Eventueel kan je drie koppels houden met dat principe, maar je moet sowieso je grootste kooi vrijhouden voor jongen.

            De kooien zijn geschikt voor zowel Japanse meeuwen als zebravinken, maar voor niet veel meer (de kleinste kooien zijn wat aan de kleine kant voor andere soorten). Dus kies zelf maar welke vogels je het leukst vindt

            Opmerking


            • #7
              dus eigenlijk is dit de enige manier om te kijken of het een koppel is van de japanse meeuw?
              kan je het bv niet zien door te blazen gelijk ze soms bij de kanaries doen?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
                Dan lijkt het me dat je in totaal 2 koppels vogels kan houden.

                In de kleine kooien hou je in de zomer je kweekkoppels. De twee grote kooien dienen dan voor eventuele jongen. Na het kweekseizoen haal je de koppels uit elkaar en steek je de twee mannen in een grote kooi en de twee poppen in een grote kooi. Op die manier kunnen ze een half jaar goed uitruien en hun vleugels strekken. De kleine kooien staan dan leeg.

                Eventueel kan je drie koppels houden met dat principe, maar je moet sowieso je grootste kooi vrijhouden voor jongen.

                De kooien zijn geschikt voor zowel Japanse meeuwen als zebravinken, maar voor niet veel meer (de kleinste kooien zijn wat aan de kleine kant voor andere soorten). Dus kies zelf maar welke vogels je het leukst vindt
                ik heb nog eens de kleinste kooien gemeten en deze is 60 op 40 op 40.
                zijn dit nog steeds de enigste vogels die ik hierin zou kunnen kweken?

                Opmerking


                • #9
                  ja de balts met de zang geeft de doorslag
                  blazen zoals bij kanarie kan niet
                  Europese Cultuurvogels

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
                    ja de balts met de zang geeft de doorslag
                    blazen zoals bij kanarie kan niet
                    dan denk ik dat ik het inderdaad zo zal moeten doen al dit de enigste 2 vogels zijn die ik zou kunnen kweken

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik ben om 2 koppeltjes zebravinken geweest. Als voeding heb ik ze rond zaad ( weet niet wat de juiste naam is, het zijn orange bolletjes) gegeven. Of eten zij liever voliere mengeling?

                      Opmerking


                      • #12
                        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                        Opmerking


                        • #13
                          Is het ook goed als ik ze wat volieremengeling geef?
                          Ook krijgen ze nog eivoer en ik was van plan om nu en dan wat brood en sla te geven

                          Opmerking


                          • #14
                            Volieremengeling is zeker ook goed maar dan ga je waarschijnlijk meer verlies hebben.
                            Met het groenvoer moet je eigenlijk een beetje experimenteren naar wat de vogels graag lusten. Mijn zebravinken zijn verzot op witloof, sla en broccoli maar ik moet er niet aan denken om ze een stuk appel te geven, daar kijken ze zelfs nog niet naar.
                            Brood geef ik zelf niet aan de zebravinken maar ik denk wel dat, dat kan.

                            Welke kleurslagen heb je eigenlijk?

                            Grtjs
                            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik zal eens kijken wat ze allemaal lusten.
                              Ik heb van de grote een wit en een natuurkleur en van de kleine zijn het 1 witte en 1 beige.

                              Opmerking

                              Working...
                              X