Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Onderwerp: Kweek met de rode kroonvink 2016

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Laatste update over het kweek seizoen 2016.

Mijn EK pop heeft in totaal 7 nesten gehad met elke keer 2 eieren en alle eieren waren onbevrucht. Dat kan ook niet anders want ze moest de man niet.

Wat wel opviel was dat de man in het laatste nest mocht zitten als de pop er even af was om te eten. De man werd niet weggejaagd als de pop terug kwam maar stapte zelf het nest uit waarna de pop weer verder ging broeden. Nu na de rui van beide vogels lijkt het er op dat de pop de man geaccepteerd heeft en mag hij uit de zelfde voerbak eten als zij. Hij mag nu naast haar zitten en wordt niet meer heel de tent door gejaagd.

Gedurende het afgelopen jaar heeft de man beter om leren gaan met zijn handicap. zo kan hij beter vliegen, valt niet meer op zijn snuit, en ziet er gewoon scherper uit. Ik vermoed dat hij vanwege voorgaande ook wat meer zelfvertrouwen heeft gekregen want hij is en blijft een Rode kroonvink man dus moet hij iedereen weg jagen die te dicht bij hem in de buurt komt. Zo af en toe gaat hij zelfs achter een Japanse nachtegaal aan maar die lachen om hem want hij kan ze met zijn vlinderachtige vlieg bewegingen nooit bij houden.

Eerder dit jaar had ik besloten hem weg te doen maar vanwege zijn gestuntel en de voortgang die hij dit jaar heeft geboekt vind ik toch dat ik hem moet houden. Op de een of andere manier krijg je toch een band met zo een vogeltje en dan kan je hem gewoon niet meer weg doen.

Ik hoop dat het seizoen 2017 wat meer op gaat leveren voor de Rode kroonvinken. Ik vermoed dat de man best een goede vader kan zijn mede omdat hij ook op het nest met eieren zat (zat hij de eieren te bewaken?) en dat heb ik een Rode kroonvink man nog nooit zien doen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    had je nog een andere man er bij gekocht ?

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Nee want 2 Rode kroonvink mannen bij elkaar gaat niet, die vechten elkaar meteen de tent uit, waarschijnlijk tot de dood er op volgt. En een andere man in de wacht zetten in een kooi daar ben ik ook niet zo van. Ik heb wel losse kooien maar dat is alleen bij hoge uitzondering omdat ik dan iets speciaals wil kweken zoals de Boliviaanse bergkardinalen die ik heb.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Soortgelijke onderwerpen

1. Problematische kweek Rode Kardinaal / handopfok
    Door EJ Huisman in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 111
    Laatste Bericht: 13-11-2017, 13:19
  2. Kweek met Rode Kroonvinken
    Door graaf277 in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 222
    Laatste Bericht: 05-09-2016, 06:20
  3. Kweek rode kardinaal (graag wat hulp)
    Door Kennydr in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 126
    Laatste Bericht: 01-05-2016, 10:23
  4. kroonvink kweek
    Door gors in forum Tropische vogels
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 06-09-2014, 01:30

Forum Rechten