Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe de kweekkooien in te delen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe de kweekkooien in te delen

    Hallo,

    Na een lange tijd geen vogels meer te hebben gehad wil ik weer gaan beginnen met het houden van vogels.

    Echter kom ik er niet helemaal uit hoe de kweekkooien in te delen .
    Heb een muur van 3,40 meter lang en kan tot 2 meter max 2.20 maar dan heb ik nog maar 40 cm van de grond af.

    Wil in ieder geval weer wat kleurkanaries gaan houden .
    En zit te denken aan wat europese cultuurvogels putter goudvink barmsijs.

    Graag hoor ik van jullie hoe jullie de kooien op deze wand zouden indelen.

    Zat zelf te denken aan 2 x 40x50x50 dan 2x 120x50x50 en dat 4 keer onder elkaar
    Last edited by katagi; 05-04-2016, 18:24.

  • #2
    zijn er geen kooien van 1 meter lang ?

    en dan 3 naast elkaar.

    40x50x50 is echt te klein voor eventuele europese vogels
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      De 40x50x50 zou voor kanaries zijn.

      Ga ze zelf maken dus is elke maat te maken

      Wil ze zo maken dat alles deelbaar is
      Last edited by katagi; 05-04-2016, 20:11.

      Opmerking


      • #4
        parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

        Opmerking


        • #5
          Dat zou de bedoeling zijn. Zit nog te twijfelen om alles deelbaar te maken.

          Opmerking


          • #6
            Zou zeker alles deelbaar maken, dan heb je de mogelijkheid om buiten het kweekseizoen alle vogels over 3 meter te laten vliegen. 40 cm vind ik persoonlijk voor geen enkele vogel een optie. Een kanarie of zebravink zal er ongetwijfeld in kweken, maar het is de vraag of je dat vanuit dierenwelzijn zou moeten willen.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              ja daar heb je ook een goed punt. heb net ff opnieuw gemeten en kan zelfs tot 3,60m gaan.
              dus we gaan straks eens kijken hoe het in te delen .

              Opmerking


              • #8
                Zou zelf twee meter boven in een stuk maken van 200 x 100 die je kunt delen in 100 x 100 en twee keer deelbaar maken 4 x 50 x 50 en er geen lade zo in maken maar een goot aan de buiten kant ,hier op deze forum staan hele mooie bouwschema,s .dan heb je buiten de broedtijd ruimte genoeg voor de vogels .en de broedkooien zijn ook groot genoeg.en dan zou je de 160 in een zoals hier boven kunnen maken als je deze nog nodig zou hebben.gewoon leuk beginnen ,
                Last edited by alexxdee; 06-04-2016, 12:45.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door alexxdee Bekijk Bericht
                  Zou zelf twee meter boven in een stuk maken van 200 x 100 die je kunt delen in 100 x 100 en twee keer deelbaar maken 4 x 50 x 50 en er geen lade zo in maken maar een goot aan de buiten kant ,hier op deze forum staan hele mooie bouwschema,s .dan heb je buiten de broedtijd ruimte genoeg voor de vogels .en de broedkooien zijn ook groot genoeg.en dan zou je de 160 in een zoals hier boven kunnen maken als je deze nog nodig zou hebben.gewoon leuk beginnen ,

                  bedoel je 2 meter lang die op te delen is in 2 x 1 meter. of is die 100 diep?

                  Opmerking


                  • #10
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                    Opmerking


                    • #11
                      hoe groter hoe beter.

                      als je toch zelf gaat maken.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Na wat zoeken hier op het forum . Ga ik deze kooien namaken komen naast elkaar te staan aan 1 wand. Ga misschien wel een aanpassing maken dat waar de kasten tegen elkaar komen er nog een schuif inkomt die open kan dat het lange vluchten worden.

                        Opmerking


                        • #13
                          super!, waar een forum al niet goed voor is he!
                          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                          Opmerking


                          • #14
                            Ja dat is het mooie van een forum alles is terug te vinden

                            Opmerking


                            • #15
                              zeker een mooie opstelling zo.

                              ook knap als je dat zelf kan maken, scheelt je een hoop geld.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X