Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Goulds naar buiten ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge Goulds naar buiten ??


  • #2
    sinds een week kunnen mijn gouldamadines en goudbuikjes ook weer naar buiten. voor dat mijn licht uit ga moeten ze wel weer naar binnen. maar kunnen ze bij jou ook weer naar binnen ?

    Opmerking


    • #3
      O ja, er is een nachthok en daarbij wacht ik sowieso nog even voordat ze naar buiten zouden gaan. Maar de vraag was meer ivm het kweken, binnen, in het najaar. Kan dat als de vogels de hele zomer buiten hebben gezeten, of zijn ze dan qua ritme niet klaar voor de kweek ?

      Opmerking


      • #4
        Je kunt er geen peil op trekken. Ik heb de jongen vorig jaar mei ook in de voliere gedaan en recentelijk weer terug naar binnen ivm verkoop. Een aantal van de oudste Goulds zijn nog niet op kleur terwijl een aantal later geborenen wel op kleur zijn gekomen. Je zou het toch eerder andersom verwachten.

        Opmerking


        • #5
          Ja dat verschil in rui heb ik nu ook weer. 1 van de jongen (November) is zo goed als op kleur (blauwe paarsborst man), nog enkele puntjes. En zijn broer en zus zijn ook al goed op weg. De rest varieert maar dat zal nog even duren. Opvallend dat de 3 die het verste zijn, uit 1 nest komen, maar niet het oudste zijn, inderdaad.

          Opmerking


          • #6
            Ik zit voor dezelfde situatie.ook voor het eerst binnen gekweekt.Gevoelsmatig zeg ik isvoor de vogels prettig om een tijd in de voliere rond te vliegen.

            Heb me nu voorgenomen eerst nestkastjes ophangen voor de vogels die uit de voliere komen en vervolgens in mei gedoceerd afhankelijk hoe ver jongen zijn de jongen van binnen ook naar voliere.

            Hangt ook nog een beetje af hoeveel jongen er uit de voliere kweek komen. Vervolgens begin september vogels voor de kweek selecteren en terug naar broedkooien.

            Opmerking


            • #7
              Mijn voliere is nu leeg. Ik probeer het gewoon, als ze de huidige rui hebben gehad, en het weer goed is. Dan zien we het vanzelf hoe het gaat tegen einde van het jaar.

              Opmerking


              • #8
                Hallo,
                als de goulds aan het ruien zijn moet je ze niet verplaatsen dan bestaat grote kans dat ze stoppen met ruien en dan kun je wachten tot de volgende rui periode.
                Vogels kunnen bij mij uit 2 vluchten altijd zomer en winter naar buiten en naar binnen en dat geeft geen problemen.
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  Dank voor input. Ik ben inderdaad ook niet van plan ze nu in de rui te verplaatsen. Heb dat ooit in het verleden al eens gedaan, en dat ging inderdaad niet bij de meeste vogels niet goed, qua doorruien.

                  Opmerking

                  Working...
                  X