Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasparkiet verliest veertjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grasparkiet verliest veertjes

    Beste forumleden,

    Sinds een maand of twee heb ik twee grasparkieten. Nu zie ik sinds enkele dagen dat er in de ochtend veel blauwe veertjes (van het mannetje) op de grond buiten de kooi liggen.

    Moet ik me daar zorgen om maken? De parkiet is overigens zeer beweeglijk en eet en drinkt goed. Het vrouwtje verliest geen veertjes.

    Ik geef de grasparkieten parkietenvoer en eenmaal per week wat tropisch eivoer. Fruit zoals appel probeer ik ze ook regelmatig te geven maar dat wordt simpelweg niet gegeten.
    1x per week doe ik twee druppels vitaminen door het drinkwater.

    Wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn?

    Ik hoop dat ik als nieuw lid niet meteen te veel vragen stel.

    Met vriendelijke groet

    Krijn
    Last edited by Krijn Toet; 01-04-2016, 10:51.
    Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

  • #2
    grasparkieten kunnen een gans jaar door ruien, dus dons en veren verliezen.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

    Opmerking


    • #3
      Hartelijk bedankt voor je reactie!
      Vr grt
      Krijn
      Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

      Opmerking


      • #4
        gewoon blijven vragen Krijn, dat zijn dingen die op een forum gewoon zijn....
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Het nadeel van deze vogels de parkieten zijn bijna het hele jaar aan het wisselen zijn ,en pas op bij veel grasparkieten ,houd dit elke dag schoon met een stofzuiger ,denk aan uw longen en uw gezondheid ,deze parkieten geven heel veel stof af dat slecht is voor uw en de vogels zijn gezondheid bij het schoonmaken van het verversen van de kooien,wel wekelijks toepassen.

          Opmerking


          • #6
            Dank voor je reactie Alexxdee
            Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

            Opmerking


            • #7
              Persoonlijk ben ik ervoor dat kromsnavels voor huiselijk gebruik met mooi weer naar buiten moeten(in gebruikelijke kooi).

              Ik heb zelf een grijze roodstaart papegaai en staat vanaf deze week buiten ,weliswaar onder een afdak ,dus droog.
              S`nachts gaat deze in de schuur i.v.m rovers (katten of dergelijke)en s`morgens weer onder het afdak.
              Wat ik hiermee wil zeggen, het komt de rui ten goede ,net voordat deze weer naar binnen gaat September/Oktober heeft het de winter rui achter de rug.Dat scheelt veel stof in huis.


              Gr ,Hubert

              Opmerking


              • #8
                Dank voor je reactie Hubert

                Grt
                Krijn
                Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

                Opmerking

                Working...
                X