Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noromectin, na hoeveel dagen kun je de jongen hiermee behandelen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Noromectin, na hoeveel dagen kun je de jongen hiermee behandelen.

    Hallo,

    Ik gebruik Noromectin tegen luis bij mijn volwassen kanaries.
    Hoeveel dagen moeten de jongen zijn om ze ook hiermee te behandelen.
    Nu het warmer wordt komt de luis om de hoek kijken
    Heeft iemand hiermee ervaring?
    Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

  • #2
    ik zelf gebruik ivermectine 0,12% bij mijn vogels, zelfde werkzame stof die in noromectin zit, mijn jonge vogels krijgen dit pertinent niet, ik ben bang als je dit op jonge vogels gaat gebruiken dat je niet veel levende have over houd, beter is het om dasty ontvetter van de wibra te gebruiken, inspuiten waar je denkt dat de bloedluis zich overdag schuilhoud, de kopse kanten van de zitstokken behandelen met dasty en de onderkant van de nesten inspuiten, zo doe ik het al enkele jaren en kan tot nu toe het bloedluis probleem aardig beheersen.

    Opmerking


    • #3
      het is erg hardnekkig spul en erg agressief dus ik zou wachten tot de jongen in de veren zitten zodat het niet op de huid terecht komt.
      beter gewoon niet in de buurt van de jongen maar ooit zal het toch moeten.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        josly

        ik gebruik noromectin .
        alleen de volwassen vogels swap ik ermee met goed resultaat .
        de jongen swap ik zodra ze zelfstandig zijn .
        dus bij de ouders weg gehaald worden .
        ook weer met goed resultaat .
        noromectin is ongeveer 6 tot 8 weken werksaam .
        dus als je de ouders net voor aanvang broeden swapt komt het gewoon goed .

        denk er om met swappen niet teveel

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          Wat worden volgens U verstaan onder goed resultaat?

          (1) geen bloedluizen meer.
          (2) het welzijn, de gezondheid, van de vogels.
          (3) of beide.

          Onder andere kunt u bij de apotheker ivermectine laten verdunnen met een bepaald product.
          Dat product (verdund ivermectine) is bij een zekere hoeveelheid zelfs giftig voor bepaalde vogelsoorten, zoals putters, goudvinken.

          Wat is het belangrijkste?
          De gezondheid van de vogels, of het vernietigen van allerlei ongedierte.
          Zorg in de eerste plaats voor het zoveel mogelijk vermijden van dergelijke ongedierte.
          En daar hebben onder andere ook vogeltentoonstellingen, vogelmarkten, etc, mee te maken (gezondheidscertificaten).

          klopt je zou natuurlijk de natuur zijn werk laten doen en dan bijna alle jonge vogels door de bloedluis etc dood vinden . of gewoon een klein beetje helpen .
          maar zo ieder zijn ding en iedereen moet doen wat hij zij het verstandigste vind .

          en met goed resultaat bedoel ik dat de jongen op stok komen en goed groeien .
          geen last hebben van een swapje op de huid onder de vleugel .
          en ook geen last van de bloedluis. alleen als ze oud genoeg zijn minstens 28 dagen en volledig in de veren zitten
          dus laat ik het hier verder bij .

          Opmerking


          • #6
            Josly,

            Wat noromectin met vogeltentoonstellingen en vogelmarkten te maken hebben is mij een raadsel of probeer je weer bepaalde activiteiten in een kwaad daglicht te stellen.

            Jan.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              ...Parasieten volledig uitsluiten, vernietigen, bestaat niet.
              Exact. Je kan nog zo goed de boel schoon houden en steriliseren maar je loopt toch wel eens tegen een probleempje aan. Ik gebruik Allicine door het badwater (en het drinkwater) waardoor de vogel gaat meuren naar een shoarmatent, die knoflook lucht verjaagt veel parasieten. Ook gebruik ik kruiden in de nesten, ook dat vinden allerlei luizen en aanverwante insecten niet leuk. Deze combinatie geeft mij dat ik nooit ongedierte heb in de nesten en op de vogels, zelfs geen luchtpijpmijt.

              Opmerking


              • #8
                Reactie op #9

                Overdracht kan plaats vinden in principe overal.Op activiteiten waar vogels aanwezig zijn heb je natuurlijk meer kans en ben je alerter dan dat je toevallig bij de plaatselijke super een andere vogelliefhebber tegen het lijf bent gelopen.Welke informatie vogel en kanarie liefhebbers de wereld in helpen moet je me maar is uitleggen.Het was een stille hint om bij het onderwerp te blijven.Wat de bril betreft al aan andere glazen gedacht?De laatste volzin helemaal met eens.

                Opmerking

                Working...
                X