Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppel zwartwangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Klopt ja. Ik heb 3 koppels in de voliere die nu alle drie op eieren zitten. Dus hopelijk binnenkort heel wat jongen. De zebravinken zitten ook weer op 5 eieren, dus maar eens zien wat dat wordt. Als er jongen zijn zal ik daar wel even een foto van plaatsen!

    Opmerking


    • #32
      Kijk ernaar uit

      Opmerking


      • #33
        Eerste jong is geboren. Het is een jonge zwartkopsijs. Helaas van de 4 eieren maar 1 bevrucht. Zal wel door het koude weer komen. Jong is nu 3 dagen oud:



        En nog een foto van mijn koppel spitsstaarten. Zitten dit jaar voor het eerst in de voliere, dus hopelijk ook jongen deze zomer. Heb eerder ook wel een koppel spitsstaarten gehad, maar deze deden niks. Foto is niet heel scherp, want mijn telefoon kan niet zo goed fotograferen op afstand:



        Nest van de zebravinken lijkt verlaten. Volgens mij wordt er niet op gebroed. Maar wie weet word ik nog verrast!

        Opmerking


        • #34
          nu maar hopen dat ze blijven voeren.

          het gebeurt nog wel eens, dat ze met 1 jong niet gemotiveerd zijn.

          je kan dat wel een beetje triggeren, door 5-6 x per dag vers voer te geven.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #35
            Klopt ton, gelukkig hebben deze ouders wel vaker 1 jong grootgebracht. Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen met voeren.

            Opmerking


            • #36
              Het wordt zo ongeveer en fotoalbum, maar ik heb nog wat foto's om te delen. De zebravinken zitten nu op 7 eieren. Pop zat vanochtend te broeden, en de man kwam even naast me zitten terwijl ik aan het voeren was.





              De jonge zwartkopsijs is eergister uitgevlogen. Hopelijk blijft het goed gaan met het koude weer van de komende dagen. Hier een foto van het jong in een vlierstruik:



              Het andere koppel zwartkopsijzen heeft ook 1 jong nu. Ook geen geweldig resultaat dus, maar wie het kleine niet eert...

              Opmerking


              • #37
                Niet alle foto's konden in 1 post, dus deze hoort er nog bij:

                De bichenows zijn ook de eerste eieren uitgekomen. Het nest zit hoog in de bamboe, dus ik kan heel moeilijk zien hoeveel jongen er zijn. Op de foto zie je in elk geval 1, maar misschien zijn het er wel meer:

                Opmerking


                • #38
                  Dat ziet er goed uit zo. Hebben de Zwartkopsijzen die nesten helemaal zelf gemaakt?

                  Opmerking


                  • #39
                    leuke foto`s Jelmer, het gaat lekker zo.....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #40
                      Bedankt! Het ene koppel heeft het nest in een nestkast gebouwd, en het andere koppel heeft het nest helemaal zelf gebouwd in de bamboe.

                      Opmerking


                      • #41
                        Ik denk dat het niet goed gaat met de bevruchting van de zebravinken. Nu derde nest weer alles onbevrucht. De pop mist een teentje, dus ik denk dat ze niet goed op stok kan blijven zitten als de man er boven op springt. Ik was van plan om er 1 pop bij te plaatsen, kijken of de man met de nieuwe pop dan een nestje kan krijgen. Wat vinden jullie?

                        Verder zijn er 2 jonge bichenows uitgevlogen en hebben de roodkop papegaaiamadines 4 eieren. De zwartkopsijzen zitten ook weer te broeden op 3 eieren, en met hun uitgevlogen jong gaat het hartstikke goed! Het tweede koppel zwartkopsijzen heeft ook 1 jong wat uitgevlogen is, maar die kan ik nog nergens vinden in de voliere. Hopelijk komt die nog tevoorschijn!

                        Opmerking


                        • #42
                          Ik lees dat 2 Bichenow's uitgevlogen zijn. Wil dat zeggen dat de anderen nog in het nest zitten ?

                          Opmerking


                          • #43
                            Ik denk dat er maar 2 jongen in het nest hebben gezeten. Kan er niet in kijken want het nest zit vrij hoog in de bamboe. Maar ik vermoed dat het nest dus nu leeg is.

                            Opmerking


                            • #44
                              Bij onbevruchte eieren heb ik eigenlijk vooral de neiging om de man te vervangen. Een pop met een nageltje tekort, heeft misschien een enkele falende bevruchting, maar als het constant misloopt, ligt het ofwel aan de man, ofwel aan het koppel dat niet overeen komt. Ik zou dus eigenlijk of de man of het gehele koppel vervangen. Per slot van rekening is de pop een goeie broedster?

                              Opmerking


                              • #45
                                Ja de pop en de man broeden beide goed. Het koppel klikt ook goed, dus daar ligt het niet aan. Maar ik wil de vogels eigenlijk niet nu al weer uitvangen en apart zetten/verkopen. Vind ik zo sneu voor die beestjes. Een man er bij (dus 1v 2m) gaat waarschijnlijk ruzie opleveren. Een koppel er bij zou misschien kunnen, maar ik wil het eigenlijk maar bij 1 koppel houden... Misschien dat ik nog maar eens 1 ronde moet aankijken, wie weet komt het toch nog ergens goed.

                                Opmerking

                                Working...
                                X