Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer van de witte molen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer van de witte molen

    Heb een vraagje wil beginnen met het geven van eivoer wil dit jaar voor de eerste keer echt kweken met mijn vogels
    maar nu lees ik vanalles over nat maken enzo
    moet het eivoer van de witte molen ook nat gemaakt worden of hoe geven jullie dit

  • #2
    je moet het niet echt nat maken maar een beetje rul,doe op 2 maatbekers 1 lepel roosvice of honing dan is het rul genoeg.
    Ken ook wel kwekers die het gewoon droog geven en die vogels voeren ook hun jongen met het eivoer,het maakt dus eigenlijk niet uit
    rul of droog ,het voordeel van droog is dat het niet gaat schimmelen in de zomer als het erg warm is.
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      Oke hier ben ik wat mee was een beetje ongerust ben pas sinds dit jaar echt vannplan voor te kweken

      mvg kenny

      Opmerking


      • #4
        het is maar net welk eivoer je hebt van witte molen, je kunt beter op de site van witte molen kijken om te zien welk eivoer je hebt en welk advies hun geven, witte molen heeft al honing bij verschillende eivoeders verwerkt, om daar nog extra honing aan toe te voegen lijkt me teveel van het goede.

        Opmerking


        • #5
          als je gekiemd zaad doormengt is het ook rul genoeg.(vochtig aanvoelend)
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #6
            Witte Molen eivoer is er in zowel de droge als de vette variant. De vette variant kan je zo geven, de droge kan je zelf iets bevochtigen om het voldoende rul te maken.

            Opmerking


            • #7
              Ik geef de vette variant zonder verder te bevochtigen

              Opmerking


              • #8
                Ik geef ook de vette variant en voeg er breedmax aan toe.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kenny0017 Bekijk Bericht
                  Heb een vraagje wil beginnen met het geven van eivoer wil dit jaar voor de eerste keer echt kweken met mijn vogels
                  maar nu lees ik vanalles over nat maken enzo
                  moet het eivoer van de witte molen ook nat gemaakt worden of hoe geven jullie dit
                  het eivoer vind ik mooi rul als je er een bal van maakt en als je er dan met een vinger inprikt en dat dan de bal uit elkaar valt

                  Opmerking


                  • #10
                    Oke allemaal alvast hartelijk dank

                    Opmerking

                    Working...
                    X