Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomertijd..laat de klok van uw vogels op de zelfde tijd staan verander deze tijd niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zomertijd..laat de klok van uw vogels op de zelfde tijd staan verander deze tijd niet

    In de nacht van zaterdag 26 maart 2016
    op zondag 27 maart 2016 gaat de tijd veranderen van 2 uur naar 3 uur .verander deze niet bij uw vogels ,dan kan er een hoop veranderen bij de inwendige klok van uw vogels.dus gewoon de klok laten staan en goed opletten dat deze niet mee veranderd tot dat de kweek voorbij is ,,,

  • #2
    idd.. voor de vogels en de natuur verandert er niks. Enkel de mensen hebben het uur voor zich aangepast. De natuur leeft volgens zonsopgang en zonsondergang. enkel wij verschuiven een uur in dit concept en ons voedertijdstip. Maar de vogels kunnen er wel tegen een uur vroeger of later verse voeding te krijgen hoor.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

    Opmerking


    • #3
      Gaat niet over voeding ,als je er mee kweekt ,veranderd er wel degelijk wat met de vogels,gewoon de klok op de oude tijd laten staan ,

      Opmerking


      • #4
        Ik heb mijn klok momenteel ingesteld van half 6 smorgen tot7 u en van 6 tot half 8 deze mag dan zo blijven terwijl het vroeger licht word dus ik licht jij als het al licht is in mijn kooi of moet ik mijn tijdstippen dat het licht aan gaat veranderen of helemaal niets
        Ben pas voor de eerste keer licht aan het bijgeven

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door alexxdee Bekijk Bericht
          Gaat niet over voeding ,als je er mee kweekt ,veranderd er wel degelijk wat met de vogels,gewoon de klok op de oude tijd laten staan ,
          weet ik ook dat het niks met voeding te maken geeft, maar wij als liefhebber starten een uur vroeger of een uur later met hen voedsel te verstrekken. dit is geen punt voor de vogels. De hoofdzaak is idd het licht.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #6
            Kenny .het licht gewoon laten staan half 6 word dan half 5 .hier niets meer aan veranderen tot dat je met het kweken gestopt ben ,dan kan je de tijd mee veranderen,volgend jaar de tijd van half 6 naar half 7 zetten en van 6 tot half 8 kan je laten staan ,(is het vol op licht in die tijd dat je bij verlicht met de klok,kan je deze gerust uitzetten)weet niet welke soort vogels je hebt ,maar voor de broed moet je 15 uur licht hebben ,om de meeste vogels in broedstemming te krijgen .en voor de jonge vogels anders hebben de ouders te weinig tijd om de jongen te voeren.
            mvgr Alex

            www.engelseparkieten.blogspot.com
            Last edited by alexxdee; 23-03-2016, 14:58.

            Opmerking

            Working...
            X