Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fazanten in voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • fazanten in voliere

    Hallo
    na wat zoeken heb ik nu wat nieuwe soorten in mijn voliere,s,wel allemaal apart gehuisvest met soms een ander soort bovenin.
    Heb nu goudfazanten,konings,lady amherst en mikado fazanten,zal er tzt foto,s van plaatsen.
    mvg
    ps de laatste foto heeft mijn dochter gemaakt ongeveer 25 cm voor de patrijs
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    leuk, heb zelf koningsfazanten en lady amherst, zijn altijd leuke beesten
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      oke gijs
      en het zijn leuke soorten hoor,ook de patrijzen die zijn bijna handtam,mvg wim

      Opmerking


      • #4
        hallo
        nu na ongeveer 2 weken komt de haan van de lady amherstfazant meelwormen uit de hand halen[gedroogde dan wel te verstaan]hij zit s,avonds als ik kom voeren al te wachten.mvg

        Opmerking


        • #5
          vandaag dacht ik een begin van een nest te zien bij de lady amherst fazant,maar niks bleek minder waar het is ook een echt nest me teen eerste ei er al in

          Opmerking


          • #6
            hopelijk willen ze zelf ook broeden...
            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
              vandaag dacht ik een begin van een nest te zien bij de lady amherst fazant,maar niks bleek minder waar het is ook een echt nest me teen eerste ei er al in
              dat gaat de goede kant op........
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                hallo allemaal
                ja dat gaat de goede kant op hoor,ook bij de patrijzen heb ik ondertussen 10 eieren en ben benieuwd of die ook gaan broeden,mvg

                Opmerking


                • #9
                  heb je een broedmachine Wim ?

                  dan kan je als alternatief daar de eieren nog in doen, mochten ze niet gaan broeden.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    hallo
                    ik heb er zelf geen maar kan er 1 lenen bij een vriend mocht dat nodig zijn,mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo vandaag de eieren van de patrijzen terug gegeven en een nest gemaakt van een ongeveer 10 cm staande houten rand in het vierkant met enkele kunstkerstboomtakken in de rand gestoken en omgebogen zodat je een mooi afgeschermd nest krijgt,12 eitjes erin gelegd en nu maar hopen dat ze gaat zitten.
                      In dezelfde hoek krabte de hen elke keer al het bodemmateriaal al weg en daar heb ik het nest gemaakt.
                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        wie weet lukt het.....
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          hallo ton
                          ja je moet toch wat proberen niet dan ze legde de eieren eerst overal neer net als een chinese dwergkwartel en heb ze geraapt en regelmatig gekeerd en nu maar hope ndat het lukt
                          mvg wim

                          Opmerking


                          • #14
                            hallo
                            helaas wilde de patrijs niet gaan zitten,maar de lady amherst heeft ondertussen 9 eieren gelegd en heeft een nest gemaakt en als ik kom voeren is het wat afgedekt met stro en wat veren en later kan je ze weer tellen en komt ze er net af waarschijnlijk.
                            mvg wim

                            Opmerking


                            • #15
                              ik heb ze even gegoogled, maar het zijn mooie vogels Wim.

                              hoop voor je dat het broeden goed gaat.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X