Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrouwtje op het nest ineens dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vrouwtje op het nest ineens dood

    Het vrouwtje had twee eitjes en was aan het broeden, ineens lag ze vanmorgen dood, et was niets aan de hand met haar. Nu heb ik nog een mannetje en een koppeltje. Moet ik een nieuwe pop aanschaffen of kan ern pop met twee mannen samen in buiten voliere.

  • #2
    Ik denk direct aan legnood. Weet je zeker dat het vrouwtje al zat te broeden of waren de eitjes net gelegd? Zat het achterste dik?

    Een pop en twee mannen kan, maar kan voor onrust zorgen als je ermee wil kweken. Een nieuwe pop kan ook voor onrust zorgen, maar volgens mij minder erg dan twee mannetjes en een popje. Ik zou er een mannetje uitvangen (hetgeen waar je overgebleven popje niet mee gekoppeld zit) of als je dat niet wil een nieuw vrouwtje bijkopen.

    Opmerking


    • #3
      Welke soort vogels heb je juist? Daar hangt ook veel van af, en van de ruimte.

      grtjs
      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

      Opmerking


      • #4
        aangezien het in 'Japanse meeuwen' staat, ging ik ervan uit dat het Japanse meeuwen waren

        Opmerking


        • #5
          Oooooow, oeps daar heb ik naast gekeken mijn excuses.
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

          Opmerking


          • #6
            legnood is zeker niet uitgesloten, ik zou er ook 2 koppels van maken zodat er geen ruzie over het vrouwtje ontstaat.
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              ik volg forpus. In de broedperiode (bronsttijd) kunnen de mannetjes de popjes opjagen, ja zelfs doodjagen! en twee jagen op 1 popje... het zal geen rust kennen.
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

              Opmerking


              • #8
                Dan jullie voor jullie reaktie, ik ga snel op zoeknaar een pop.

                Opmerking

                Working...
                X