Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie met opgezwollen nek..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Miro, ik heb nergens gezegd dat naar de DA gaan weggegooid geld was hoor, dat maak je er zelf van. Ik heb hier raad gevraagd omdat er hier behoorlijk wat kennis aanwezig is, niet als vervanging van de kunde van een DA. Doorprikken heb ik idd op eigen risico gedaan ja, heel voorzichtig. Contact met de DA leerde mij dat het vanzelf over kon gaan. Of dat idd zo is zal de tijd leren, maar meer opties waren er niet. Belangrijkste voor mij is dat de vogel er weinig tot geen last van lijkt te hebben en het verder goed doet

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Pippa Bekijk Bericht
      Miro, ik heb nergens gezegd dat naar de DA gaan weggegooid geld was hoor, dat maak je er zelf van. Ik heb hier raad gevraagd omdat er hier behoorlijk wat kennis aanwezig is, niet als vervanging van de kunde van een DA. Doorprikken heb ik idd op eigen risico gedaan ja, heel voorzichtig. Contact met de DA leerde mij dat het vanzelf over kon gaan. Of dat idd zo is zal de tijd leren, maar meer opties waren er niet. Belangrijkste voor mij is dat de vogel er weinig tot geen last van lijkt te hebben en het verder goed doet
      Dag Pippa, Het is inderdaad een luchtzak waar een gat/scheur in zit waardoor de lucht onderhuids gaat zitten en een vogeldierenarts zou zeker (indien nodig herhaaldelijk) de huid doorgeprikt hebben met een steriele naald. Daarna voorzichtig duwen zodat de lucht eruit gedrukt wordt. Dit probleem komt meestal voor bij duiven. Niks doen is ook een optie, alleen als het in het halsgebied zit wordt de vogel kortademig/stikt hij tenslotte.
      Aangezien jouw vogel nog steeds niet gestikt is zal de luchtzak met een beetje geluk vanzelf weer helen (tenzij er een infectie bij komt) en dan zal de onderhuidse lucht ook weer verdwijnen. Als de DA jou dit verhaal erbij had verteld had je begrepen wat er aan de hand is.

      Succes

      Opmerking

      Working...
      X