Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ja heb 2 zebravinkjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ja heb 2 zebravinkjes.

    Nou heb 2 zebravinkjes. Zijn bijna 2 weken hier in huis en hebben het reuze naar hun zin.
    Zijn 2 mannetjes een met rode wangetjes en de ander heeft zwarte wangetjes kan ze dan mooi uit elkaar houden.

    Achteraf had ik dat zo wel gekunnen. Kwam er later achter dat die met de zwarte wangetjes allebei zijn pootjes misvormd zijn.
    Staan krom onder zijn lijfje en de voetjes zeg maar zijn ook niet goed ontwikkeld.

    Heb het er over gehad met degene waar ze vandaan kwamen en hij had het ook niet gezien.

    Nu maakt mij dat verder toch niet uit ons kneusje mag gewoon blijven ben veel te blij met ze.

    Ze kwetteren wat af en poedelen lekker in badje.
    Heb wel wat aanpassingen moeten doen voor kneusje want ja op een stokje zitten is er moeilijk laat staan eten dan blijft die fladderen.
    Dus voor hem bakje eten op de grond de ander kan kiezen waar hij wilt eten.

    Erg gezellig zo in huis soms gaan ze nog harder te keer dan de cavia's
    En s'avonds lekker onder doekje gaan slapen.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Ja inderdaad op de stok zitten is een probleem nou ja eer hij er goed op zit is er veel gefladder voor nodig en dat kost energie denk dat hij daarom ook wat kleiner is.
      En inderdaad ook veel op de grond en badderen doet die wel en daar drinkt hij ook van op dat randje van badje kan hij wel goed zitten.
      Is inderdaad wat dunner dus misschien nog niet zo'n slecht idee wat dunnere zitstokjes te plaatsen. Kijken of dat gemakkelijker voor hem is.

      Vind ze verder echt zo leuk. En zit er gewoon tegen te kletsen en dan kijken ze je aan met die kleine kraaloogjes en die kopjes die dan zo bewegen alsof ze je begrijpen.

      Opmerking


      • #4
        Wat je ook nog kan proberen is deuvelhout. Daar zitten ribbels in een geven de vogel veel houvast. Tussen die ribbels komt dan vaak wel wat vuil te zitten dus wat meer schoonmaken is gewenst.

        Opmerking


        • #5
          Heel erg leuk te horen hoe goed het gaat met je 2 vogeltjes en hoeveel plezier je er aan beleefd.
          Ze hebben het goed bij jouw.
          Z'n topic lees ik met erg veel plezier.

          Nog een keer een fotootje, dat zou leuk zijn. (hahaha niets moet hoor )
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #6
            probeer er een foto op te zetten maar lukt niet echt
            Last edited by Leetje65; 12-03-2016, 18:17.

            Opmerking


            • #7


              Ah hij is gelukt.
              Hier allebei alleen kneusje zit er net achter.
              Last edited by Leetje65; 12-03-2016, 18:30.

              Opmerking


              • #8
                En dan Sif ons ongelukkig pietje.


                Opmerking


                • #9
                  De Jantje Wouters onder de Zebravinken. Mijn hemel wat staan die pootjes krom.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    ja echt erg he die pootjes zowel krom onder het lijfje en dan ook de teentjes die niet functioneel zijn.
                    Maar verder is het een felle hoor.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ongelofelijk dat die nog op een stok kan zitten zo.

                      Opmerking


                      • #12
                        JA zeker , kost vaak wel moeite even flink fladderen maar als die eenmaal zit dat zit die ook.

                        Opmerking

                        Working...
                        X