Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe oud wordt een japans meeuwtje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe oud wordt een japans meeuwtje

    Ik heb een Japans meeuwtje al ruim vier jaar. Maar nu zit hij met een zware ademhaling steeds op de grond. Hij eet en drinkt wel, maar soms heeft hij geen energie meer om op een stok te gaan zitten. Hoe oud kunnen ze worden? En wat kan ik hier aan doen? Is het nu een aflopende zaak?

  • #2
    klinkt niet goed in ieder geval.

    kan het zijn dat hij of zij te zwaar is, teveel eet ?

    een jaar of 6 zou wel moeten kunnen.

    zit hij met meer vogels bij elkaar ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      ik vond dit op het internet:
      Latijnse naam: Lonchura domestica/ Nederlandse naam: Japanse meeuw/ Land van herkomst: Gedomesticeerd/ Grootte: 10-13cm/ Gewicht man: 12 gram/ Gewicht vrouw: 12 gram Leeftijd: 4-5 jaar /Ringmaat: 2.9
      Last edited by parakeetplaza; 29-02-2016, 20:00.
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

      Opmerking


      • #4
        Ik heb hem zelf al ruim 3,5 jaar. Hij zit bij een klein groepje meeuwtjes, drie Japanse meeuwtjes waar hij al heel lang bij zijn en een binsenastrilde. Hij is dus niet jong.

        Opmerking


        • #5
          ik denk dat hij oud aan het worden is en dat je er afscheid van kan nemen.
          groeten gijs

          Opmerking


          • #6
            Dat denk ik ook, hij is van mijn zoon. Af en toe leeft hij een beetje op, en eet en drinkt hij. Maar de andere momenten zit hij zwaar te ademen op de grond in een hoekje. Hou hem in de gaten maar verwacht het ergste. Hij is onze favoriet.

            Opmerking


            • #7
              Het Japanse meeuwtje is vanacht helaas overleden. Was ik al bang voor.

              Opmerking


              • #8
                Jammer voor je, maar het vogeltje hoeft niet verder af te zien.

                groetjes fons
                Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                uit het restant de rest van het land.

                Opmerking


                • #9
                  dat is de minder leuke kant van onze mooie hobby.....
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    jammer, maar was te verwachten.
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                    Opmerking


                    • #11
                      jammer, maar hij heeft in ieder geval een goed leven gehad!
                      groeten gijs

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,ik ben nieuw hier en zat dit even mee te volgen,heb ook zo een japans meeuwtje zitten,kan bijna nie omhoog vliegen en nu door dat hij zo slecht vliegt en door de andere in de kooi opgejaagt is hij ook nog tussen de kooi met zijn pootje blijven hangen😞 eet veel en slaapt veel,zit nu wel apart.het beestje is zo bij mij gekomen🤔

                        Opmerking

                        Working...
                        X