Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Universeelvoer en druivensuiker

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    12

Universeelvoer en druivensuiker

Even een vraagje ik heb gelezen dat ik universeelvoer nodig heb voor de kweek met mijn vogels alleen welke is het beste?
    ik wil het 50/50 doen met kanarie of tropen eivoer moet ik nog even kijken want ik gebruik nu kanarie.

http://www.vogelartikelenwebshop.nl/...rseelvoer.html
    vogelartikelenwebshop.nl/nl/cede-insectenvoer.html

welke van deze 2 raden jullie aan, of adviseren jullie een ander merk of ander voer.

Het gaat om deze vogels:
    Mozambiquesijsjes
    Oranjekaakjes
    Blauwfazantjes
    3 kleur papegaaiamadines
    goulds
    en chinese dwergkwartels

Ook gebruik ik druivensuiker met vitamines voor duiven om te zorgen dat het water niet bevriest en voor een goede conditie van de vogels, dit doe ik in het drinkwater. Is dit ook echt goed voor mijn vogels?

Senior lid
    Thanks
    22
    Ik zie dat het om kleine exoten gaat, dan geef je het best een fijne soort. Merk speelt geen rol, alle merken zijn goed. Misschien kijken naar de samenstelling waar het meest dierlijke eiwitten in zitten.

Er wordt veel geëxperimenteerd met vitaminepreparaten. Bijna elke kweker gebruikt zijn eigen uitgezocht merk (zie de enquête op mijn website onder artikels). Teken van dat ze alle even goed werken zeker? Ikzelf gebruik enkel en alleen biergist, een supercombinatie van alle B-vitamines!

Een manier om preparaten, honing,vitamines(of mss ook medicijnen) toe te dienen is ze op te lossen in lauw water en laten opzwellen door couscous. Dit dan kan je gelijkmatiger mengen in je eivoer, dat hierdoor ook rul wordt.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    ik zou niet elke dag druivensuiker door het water doen.

tegen de vorst helpt het ook niet.

als je het perse zou willen geven, zou ik het maar 1 x per week doen.

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Voor dit soort vogels heb je helemaal geen universeelvoer nodig, ze eten het niet want het zijn zaadeters. Als ze dan toch wat anders dan zaad er bij wil geven zou ik een insectenpate geven maar dan alleen in de zomer als er jongen zijn. Een hele goede is die van Handelsonderneming Sjoert Zwart. Druivensuiker geef je alleen aan vruchteneters zoals brilvogels enzovoorts. Vitaminen kan je wel geven maar dan 1X per 2 weken, dus niet constant.

Senior lid
    Thanks
    22
    Elke vogel eet insecten. Zeker in de kweek. Dus kan dit gerust gegeven worden kort voor (om te wennen) en tijdens de kweek.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Senior lid
    Thanks
    3
    ik geef mijn gouldamadines ,blauwkop blauwfazantjes,vuurvinken,goudbuikjes en blauwgrijze roodstaartjes geen universeelvoer ze eten het ook niet. wat ik geef is spirulina,tofoe,peterselie en sla kruiden. dat doe ik door het eivoer. ook geef ik onkruid zaden,trosgierst en gewoon tropen voer, en in de broed periode wel levend voer.

Senior lid
    Thanks
    23
    Heb vorig jaar ook aan mijn tropen universeelvoer aangeboden, maar ze aten er niet van. Het restant aan de tuinvogels gegeven en elke dag was het op.

groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    12
    De druivensuiker geef ik maar af en toe, tegen de vorst heeft het toto nu toe al een paar jaar geholpen nooit geen ijs. En ik geef het wel eens als ik wat lekkers voor ze maak.
    Over het universeelvoer, ik had dit gelezen er werd gezegd dat het nodig was voor de kweek. Maar anders probeer ik wel een klein pakje om te kijken of ze het eten.

Senior lid
    Thanks
    19
    hallo
    nou als je het fijner maalt en of eventueel mengt met eivoer dan eten ze het wel degelijk op en mijn ervaring is hoe uitgebreider het opfokvoer hoe beter,je kan er ook tijdens de tijd dat je jonge vogels uitkomen pinky,s of buffallo,s uit de vriezer door doen.
    Wel volhouden wand ze moeten het wel leren eten net als bij ons mensen,en doe je er wat druivesuiker doorheen maak je het wat lekkerder,maar dat is per soort verschillend.
    En eten bepaalde soorten het niet dan laat je het gewoon weg.
    Ook kan je er kiemzaad doorheen mengen samen met eivoer en universeelvoer half om half bijv.
    Dus gewoon uitproberen met kleine beetjes in aparte bakjes.
    mocht je nog meer andere type,s voer willen weten laat maar horen.
    mvg wim

Senior lid aadje93's Avatar
    Thanks
    10
    Hier gaat universeelvoer (witte molen) in een 50/50 verhouding met kanarie eivoer van CeDe (helaas hebben zij geen universeelvoer) gemengd door de koffiemolen zodat het een wat fijner, doch rul mengsel word. Dit word gretig gegeten als de vogels er eenmaal aan gewend zijn. In het begin zullen ze universeelvoer in pure vorm bijna volledig links laten liggen. Maar het argument dat zaadeters geen universeelvoer eten gaat niet op. In de natuur komen ook geen planten voor waar eivoer in de bloem zit . Dit is gewoon in de domesticatie langzaam aan het menu toegevoegd om de tekorten die anders (door het gebrek aan insecten) zouden ontstaan op te vangen.
    webmaster van Volière-info.nl Voor al uw vogel(kweek) informatie

Soortgelijke onderwerpen

1. druivensuiker
    Door raymon in forum Kanaries
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 26-12-2009, 13:53

Forum Rechten