Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Universeelvoer en druivensuiker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Universeelvoer en druivensuiker

    Even een vraagje ik heb gelezen dat ik universeelvoer nodig heb voor de kweek met mijn vogels alleen welke is het beste?
    ik wil het 50/50 doen met kanarie of tropen eivoer moet ik nog even kijken want ik gebruik nu kanarie.

    Vogelartikelenwebshop.nl ✓ Vergelijk 31 vogelartikelen. Hierdoor pak je altijd de beste prijs! Alleen betrouwbare webshops en vaak gratis verzending.

    vogelartikelenwebshop.nl/nl/cede-insectenvoer.html

    welke van deze 2 raden jullie aan, of adviseren jullie een ander merk of ander voer.

    Het gaat om deze vogels:
    Mozambiquesijsjes
    Oranjekaakjes
    Blauwfazantjes
    3 kleur papegaaiamadines
    goulds
    en chinese dwergkwartels

    Ook gebruik ik druivensuiker met vitamines voor duiven om te zorgen dat het water niet bevriest en voor een goede conditie van de vogels, dit doe ik in het drinkwater. Is dit ook echt goed voor mijn vogels?

  • #2
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

    Opmerking


    • #3
      ik zou niet elke dag druivensuiker door het water doen.

      tegen de vorst helpt het ook niet.

      als je het perse zou willen geven, zou ik het maar 1 x per week doen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Voor dit soort vogels heb je helemaal geen universeelvoer nodig, ze eten het niet want het zijn zaadeters. Als ze dan toch wat anders dan zaad er bij wil geven zou ik een insectenpate geven maar dan alleen in de zomer als er jongen zijn. Een hele goede is die van Handelsonderneming Sjoert Zwart. Druivensuiker geef je alleen aan vruchteneters zoals brilvogels enzovoorts. Vitaminen kan je wel geven maar dan 1X per 2 weken, dus niet constant.

        Opmerking


        • #5
          Elke vogel eet insecten. Zeker in de kweek. Dus kan dit gerust gegeven worden kort voor (om te wennen) en tijdens de kweek.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #6
            ik geef mijn gouldamadines ,blauwkop blauwfazantjes,vuurvinken,goudbuikjes en blauwgrijze roodstaartjes geen universeelvoer ze eten het ook niet. wat ik geef is spirulina,tofoe,peterselie en sla kruiden. dat doe ik door het eivoer. ook geef ik onkruid zaden,trosgierst en gewoon tropen voer, en in de broed periode wel levend voer.

            Opmerking


            • #7
              Heb vorig jaar ook aan mijn tropen universeelvoer aangeboden, maar ze aten er niet van. Het restant aan de tuinvogels gegeven en elke dag was het op.

              groetjes fons
              Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
              uit het restant de rest van het land.

              Opmerking


              • #8
                De druivensuiker geef ik maar af en toe, tegen de vorst heeft het toto nu toe al een paar jaar geholpen nooit geen ijs. En ik geef het wel eens als ik wat lekkers voor ze maak.
                Over het universeelvoer, ik had dit gelezen er werd gezegd dat het nodig was voor de kweek. Maar anders probeer ik wel een klein pakje om te kijken of ze het eten.

                Opmerking


                • #9
                  hallo
                  nou als je het fijner maalt en of eventueel mengt met eivoer dan eten ze het wel degelijk op en mijn ervaring is hoe uitgebreider het opfokvoer hoe beter,je kan er ook tijdens de tijd dat je jonge vogels uitkomen pinky,s of buffallo,s uit de vriezer door doen.
                  Wel volhouden wand ze moeten het wel leren eten net als bij ons mensen,en doe je er wat druivesuiker doorheen maak je het wat lekkerder,maar dat is per soort verschillend.
                  En eten bepaalde soorten het niet dan laat je het gewoon weg.
                  Ook kan je er kiemzaad doorheen mengen samen met eivoer en universeelvoer half om half bijv.
                  Dus gewoon uitproberen met kleine beetjes in aparte bakjes.
                  mocht je nog meer andere type,s voer willen weten laat maar horen.
                  mvg wim

                  Opmerking


                  • #10
                    Hier gaat universeelvoer (witte molen) in een 50/50 verhouding met kanarie eivoer van CeDe (helaas hebben zij geen universeelvoer) gemengd door de koffiemolen zodat het een wat fijner, doch rul mengsel word. Dit word gretig gegeten als de vogels er eenmaal aan gewend zijn. In het begin zullen ze universeelvoer in pure vorm bijna volledig links laten liggen. Maar het argument dat zaadeters geen universeelvoer eten gaat niet op. In de natuur komen ook geen planten voor waar eivoer in de bloem zit . Dit is gewoon in de domesticatie langzaam aan het menu toegevoegd om de tekorten die anders (door het gebrek aan insecten) zouden ontstaan op te vangen.
                    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                    Opmerking

                    Working...
                    X