Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogoromo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hogoromo

    van de week zag ik advertenties voorbijkomen, van de zogenaamde Hagoromo parkieten, helicopter genaamd.

    iemand hier die ze al heeft, en wat foto`s er van kan plaatsen ?
    Last edited by Ton; 20-02-2016, 19:41.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

  • #2
    net even plaatjes gegoogled want had er nog nooit van gehoord maar ze zien er maar appart uit
    Last edited by forpus; 20-02-2016, 22:22.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      Even googlen op Hagoromo of frillback.

      Opmerking


      • #4
        op youtube te zien; https://www.youtube.com/watch?v=wGKiQ7MCSxQ
        parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

        Opmerking


        • #5
          leuk filmpje.

          ben wel benieuwd hoe ze aan deze " mutatie " zijn gekomen ?

          hoe kweek je zoiets in ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            inderdaad een apparte verschijning, ben ook benieuwd hoe ze dit er in gekweekt hebben
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              deze hagoromo zijn voor het eerst gekweekt in japan, daarna zijn er veel in egyte gekweekt en nu ook in nl deze vogels zijn extreem duur, en door een genetische fout gekweekt zijn. zijn leuke vogels heb ze zelf ook gehad alleen ik zie liever een mooie rozet kuif daarom weer weggedaan. en heb ik bijna alleen maar kuifjes.ik ken hagoromo kwekers en deze vogels gaan meestal voor export en kosten tussen de 150,- en de 300,- en kweek je ze in fallow (gekleurde vogel met rode ogen) krijg je zon 3000,- per koppel dit is hagoromo fallow x hagoromo/fallow
              lukt het vandaag niet dan morgen wel

              www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

              Opmerking


              • #8
                als we niet stoppen met dat soort vogels te \kweken krijgen we steeds meer weerstand tegen onze hobby
                ik vind ze er persoonlijk niet uit zien
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  ach, als er rariteiten ontstaan, is er altijd wel iemand die het leuk vind.

                  geen probleem mee.....
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Ieder het zijne, live and let live....

                    Maar het is wel zo dat met al die rare geintjes en kleur mutaties er straks geen normale vogel meer te vinden is. Bij veel soorten is dat nu al een probleem.

                    gr kees

                    Opmerking


                    • #11
                      Ben ik met Kees helemaal eens het wordt steeds moeilijker om zuivere wildkleur vogels te kweken of te kopen .Je denkt dat je zuiver wildkleur koopt maar als er jongen komen dan zitten er in een nest al meer dan 3 verschillende mutaties. We zullen de wildkleur hard nodig hebben om de soort in stand te kunnen houden en zeker voor het postuur van de vogel want een mutatie is vaak kleiner dan een zuivere wildkleur.
                      een ieder mag van mij ook kweken wat hij wil maar bij de neophema's gaat bij mij de voorkeur naar de wildkleur.
                      m.vr.gr. Harry

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes Bekijk Bericht
                        ...We zullen de wildkleur hard nodig hebben om de soort in stand te kunnen houden...
                        Ik ben dan ook onderandere vanwege bovenstaande een fel tegenstander van mutatiekweek. Zo sprak ik laatst iemand die bezig was een witte Gouldsamadine te kweken, gekken werk vind ik dat.
                        Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes Bekijk Bericht
                        ...en zeker voor het postuur van de vogel want een mutatie is vaak kleiner dan een zuivere wildkleur...
                        Dat ligt volgens mij iets genuanceerder. Zo heb ik wel eens zwartwang Zebravinken gezien die zo groot waren als een flinke Diamandvink.

                        Voor een jaar of 20 terug had je het gelazer al toen ik zuivere Oranjekop Gouldsamadines wilde kweken, met regelmaat had ik dan weer paarsborst of pastellen er tussen zitten. Door een aantal jaar van goed selecteren kwam ik dan eindelijk uit op een zuivere Gould, dat wil zeggen zo zuiver als mogelijk is.

                        Opmerking


                        • #13



                          Een echte Geelkop Gouldamadine in het wild ziet er zo uit. Heb deze foto al eens eerder geplaatst.
                          De Oranjekop - die wij geelkop noemen Down Under - lijkt qua kleur helemaal niet op de vogels in het wild, althans niet de vogels die ik op de Wereld TT in Rosmalen zag.

                          gr kees
                          Last edited by casehulsebosch; 21-11-2016, 23:31.

                          Opmerking


                          • #14
                            En zo zie je meteen waarom je een kooivogel de nagels soms moet knippen en dat dat bij vogels in de natuur de nagels "getrimd" blijven door zo een steen.

                            Mijn Goulds zagen er niet helemaal zo uit als op de foto. Die van mij hadden die zwarte rand niet rond de snavel, het oranje liep gewoon door tot op de snavel. Tevens was het vaak moeilijk om die lange middelste staartveren er goed in te kweken. Bij "onze" Goulds zie je ook vaak een geel/groene vlek achter op de kop/nek en dat zie ik op de foto helemaal niet, zal er waarschijnlijk per ongeluk in gekweekt zijn.

                            Opmerking

                            Working...
                            X