Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelbeurs Zwolle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogelbeurs Zwolle



    Gr ,Hubert

  • #2
    mij ga je er helaas niet zien, nachtdienst
    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

    Opmerking


    • #3
      Vogelvriendelijke werkgever zoeken!.


      Gr ,Hubert

      Opmerking


      • #4
        Haha, hij is al best vogelvriendelijk, mijn "fulltime" schema is in de 5 ploegendienst wat inhoud dat ik ochtend, middag en nachtdiensten werk in een 2-2-2 systeem, hierdoor werk ik 6 dagen (2 ochtend, 2 middag, 2 nacht) waarbij ik op de 7e dag 's ochtends thuis kom uit de nachtdienst, en dan pas de "11e" dag weer met de ochtendienst begin. Hierdoor dus praktisch 3,5dag vrij (na 2e nachtdienst 's ochtends even naar bed). In mijn vrije dagen kan ik me wel volledig op de vogels richten, en ik werk gelukkig vroege (lees tot half 3) of "late" diensten (begin om half 3) waardoor ik veel dagtijd aan de vogels kan besteden, waar dat bij een normale 40urige werkweek stukken lastiger word
        webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

        Opmerking


        • #5


          Gr ,Hubert

          Opmerking


          • #6
            Twijfel nog... Heb eigenlijk een hekel aan vogelbeurzen. Zaken die ik nodig heb koop ik net zo makkelijk online. Daarbij als ik vogels koop, dan doe ik dat bij de kweker thuis. Dat geeft mij ook gelijk de kans om de omstandigheden waarin mijn eventuele aankoop wordt gehouden te bekijken. Ik wil er nog weleens een vogel ruilen of verkopen, maar het is nu te koud voor mijn vogels. Daarom denk ik dat ik in september ga.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              ik ga niet, vind het altijd wel leuk om te kijken, wat er zo is.

              maar ik heb een hekel aan dat het altijd zo vroeg begint.

              moet de hele week al vroeg op, in het weekend liever niet, als het niet hoeft.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Ik ben wel geweest en heb weer de benodigde spullen gehaald. Ook heb ik wat nieuwe vogels erbij, nu heb ik 3 koppels Fife Fancies en een koppel bonte diamantduiven, deze gaan van het voorjaar naar buiten in de gezelschapsvoliere
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  BirdBreeder,

                  Toch niet die zogenaamde split wit?.Er zaten leuke bonte duifjes bij van rond de euro 35,=.
                  Ben op deze beurs al geen 20 jaar meer geweest en..... er is qua inbreng niets veranderd ,veel vieze smerige kooien.
                  Daarnaast vond ik vele vogels totaal niet voor verkoop geschikt ,zagen er beroerd uit.


                  Gr ,Hubert

                  Opmerking


                  • #10
                    ben niet geweest, maar heb van verschillende mensen te horen gekregen dat de vogels niet al te best waren.
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is ook mijn bezwaar tegen beurzen en TT's. Vogels die in te lang in veel te kleine kooitjes worden opgesloten. Dat levert enorm veel stress op. En dan ook nog al die mensen die hun gezicht in die kooitjes drukken. Dat helpt ook niet echt. Sommige vogels zitten, zeker vanuit het buitenland, zitten al een paar dagen opgesloten in een mini kooitje of vervoerskoffer en worden achter in een busje of auto vervoerd. De airconditioning en verwarming zijn natuurlijk ook funest en dan worden ze ineens in een koude zaal neergezet. Tja dat komt de conditie natuurlijk niet ten goede. Maar goed dit slechts mijn 'bescheiden' mening.
                      Bekijk mijn vogels op:

                      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #12
                        Nou ja HansV, je haalt natuurlijk gelijk de particulieren eruit, deze hebben over het algemeen betere huisvesting voor hun eigen vogels.
                        Maar als ik controleurs zie lopen die naar mijn mening geeneens richting kooien kijken ,tja wat moet je er dan wel niet dan denken?.
                        Gelukkig heb ik mijn koop buiten kunnen doen ,het was voor mij meer een treffen i.v.m de te rijden kilometers.
                        Om eerlijk te zijn ,mijn laatste bezoek was +/- 20 jaar geleden ,maar dit was mijn laatste !


                        Gr ,Hubert

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
                          ...te lang in veel te kleine kooitjes worden opgesloten...airconditioning en verwarming zijn natuurlijk ook funest en dan worden ze ineens in een koude zaal neergezet...
                          Dat is dan ook de rede dat ik een hekel heb aan beurzen zoals Zwolle. Vroeger kon je er ook bijvoorbeeld 100 goudbuikjes vinden in een loper, u weet wel zo een kooi met traliewerk aan de bovenkant en dat was ook nog in een tijd dat roken nog gezond was dus de lucht was dan ook te snijden daar. gelukkig is er in de loop der jaren veel veranderd. Ik heb zelf ook nog nooit deel genomen met mijn gekweekte vogels aan beurzen.

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62 Bekijk Bericht
                              BirdBreeder,

                              Toch niet die zogenaamde split wit?.Er zaten leuke bonte duifjes bij van rond de euro 35,=.
                              Ben op deze beurs al geen 20 jaar meer geweest en..... er is qua inbreng niets veranderd ,veel vieze smerige kooien.
                              Daarnaast vond ik vele vogels totaal niet voor verkoop geschikt ,zagen er beroerd uit.
                              Waren gewoon bonte, heel mooi wit, denk zo'n 80 % wit. Ik ga ook niet voor wit hoor, ik wou gewoon mooie bonte diamantduifjes.
                              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                              Vergeet niet te kijken op mijn site!
                              http://birdbreeder.simpsite.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X