Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 50

Onderwerp: Vogelbeurs Zwolle

Guest
    Thanks
    19
    Beste Hubert.

Ik snap maar al te goed wat U allemaal bedoeld.

Wel in Italie is vorige zondag duidelijk bewezen dat het wel kan.
    Maar daar is in de eerste plaats "goede" wil van de organisaties, van het beleid voor nodig.
    Te beginnend met het toepassen van huidige maatregelen-wetten.
    En vooral door zelf het nemen va initiatieven in het belang van de vogelhobby, het welzijn van de vogels.

Senior lid
    Thanks
    8
    Zullen we dan maar afwachten of de organisatie deze geluiden ook daadwerkelijk oppakt en met deze gegevens de volgende vogelmarkt organiseerd?.
    De volgende is meende ik in September?.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Senior lid
    Thanks
    3
    Dag Josly waar kan ik het vinden dat zwolle officieel geregistreerd staat als bedrijfsmatig?

Guest
    Thanks
    19
    Beste HJ de Graaf.

Bekijk de EU maatregelen.

Bij verkoop van dieren/vogels waar hobbymatig en handelaars ( bedrijfsmatig) aanwezig zijn in/binnen de zelfde ruimte is/wordt eenieder aanzien/beschouwd als bedrijfsmatig, als handelaars.
    Het zelfde wat Online verkoop van dieren/vogels aangaat. ook dit wordt/Worden beschouwd als bedrijfsmatig, als handelaars.

Neem nu de informatie van organiserende vogelvereniging.
    Over wat heeft men het. Over handelaars, is er geen, of bijna geen sprake van hobbymatig vogelverkoop.

In Italie waren er ook verschillende juristen-gerechtsdeskundigen aanwezig. Evenals verschillende verantwoordelijken van sociale media's-sites (Facebook).

Wat is het verschil tussen vogels verkopen via vogelbladen van vogelbonden en via Online.

Via Vogelbladen van vogelbonden worden beschouwd als privé, verkoop gebeuren door de leden onderling, ook door handelaars (Nederland) die over een kweeknummer beschikken. Die handelaars (Nederland) worden dan ook aanzien/beschouwd als leden.
    Van zodra die verkopen gebeuren via online, beurzen-markten waar ook handelaars aanwezig zijn worden aanzien/beschouwd als openbaar.
    Openbaar betekent iedereen.
    Dus iedereen worden opdat moment aanzien/beschouwd als handelaars.

In Italie is meer dan duidelijk geworden dat de vogelhobby niet is mee geévoluurd.

Een vraagje.
    Elk dier/vogel moet volgens EU maatregelen in het bezit zijn van een gezondheidsattest.
    En wat in Portugal duidelijk aan de kaak wordt gesteld, duidelijk naar voren werden gebracht.

Worden daar In Zwolle ook grondig op gecontroleerd.
    Want de controles zijn dit maal vooral langs de openbare wegen gebeurd (autostrades).

Senior lid
    Thanks
    3
    Dag Josly,

Jij hebt eerder over geregistreerd staan als en nu heb je het over wordt beschouwd als. Zit nog wel een verschil tussen lijkt mij.
    Waar kan ik de officiële eu richtlijnen vinden die jij aanhaalt? lijkt me handig voor iedereen die vogels heeft.

Want zoals jij aangeeft zou dit o.a. betekenen dat een ieder die bijvoorbeeld een advertentie op vogelmarknet.nl zet bedrijfsmatig bezig is.

En hoe weet jij dat de controles dit maal vooral langs de openbare weg zijn uitgevoerd?

mvg

Guest
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf Bekijk Bericht
    Dag Josly,

Jij hebt eerder over geregistreerd staan als en nu heb je het over wordt beschouwd als. Zit nog wel een verschil tussen lijkt mij.
    Waar kan ik de officiële eu richtlijnen vinden die jij aanhaalt? lijkt me handig voor iedereen die vogels heeft.

Want zoals jij aangeeft zou dit o.a. betekenen dat een ieder die bijvoorbeeld een advertentie op vogelmarknet.nl zet bedrijfsmatig bezig is.

En hoe weet jij dat de controles dit maal vooral langs de openbare weg zijn uitgevoerd?

mvg
    Wat EU maatregelen betreft, die zijn op verschillende manieren terug te vinden.
    In de eerste plaats bij Uw eigen vogelbond waar U en of de organiserende vereniging bij aangesloten is.

Wat controles aangaat.
    Bekijk de volgende informatie.
    Maar regelmatig krijg ik ook nog persoonlijke berichten.

http://www.focusnl.nl/uit-californie...se-vogelmarkt/
    Laatst gewijzigd door Josly; 21-02-2016 om 16:33.

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Ik lees hier nog even het volgende:

"De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en de Politie Eenheid Oost Nederland hebben zaterdag 21 februari 10 vogels in beslag genomen op de Vogelmarkt in Zwolle. De eigenaren konden niet aantonen dat de vogels legaal verkregen waren."

Het blijkt dat Japanse nachtegalen aldaar alleen verkocht mogen worden als zij een vast voetring hebben of geldige documenten. Nu wordt het wat lastig om als vogel een geldig document te hebben maar u begrijpt waar ik heen wil.

Voor zover ik het begrepen heb komen Japanse nachtegalen nu ook voor in Frankrijk en dus zouden ze geringd moeten worden? en hoe kom ik aan zo een "geldig document" voor het geval ik mijn Japanse nachtegaal jongen niet wil ringen?

Tevens vind ik het volgende nogal tegenstrijdig, of een voetring of een geldig document, wat wordt het nu. Ik vind het allemaal wat onduidelijk worden.

Senior lid
    Thanks
    3
    @ josly Het is me duidelijk je baseert je verhaal dan op gebrekkige informatie in ieder geval m.b.t. de controles.

Als je zo goed op de hoogte bent van alle eu richtlijnen die van toepassing zijn stel ze dan a.u.b. ter beschikking, maar nee je verwijst naar de bond.
    En waar zijn ze te vinden voor niet bondsleden? Je roept van het moet strenger/beter etc maar kom dan a.u.b zelf even in actie en komen eens met die richtlijnen over de boeg zodat iedereen er gebruik van kan maken.

mvg

Senior lid
    Thanks
    3
    @ euphonia het bericht wat jij hebt gelezen is van een jaar terug en toen zijn er inderdaad jap nachtegalen in beslag genomen omdat deze en niet geringd waren en geen herkomst papieren hadden.

japanse nachtegalen zijn een cites II soort. CITES werkt met lijsten 1, 2, 3 enzo, bijlage A, B etc zijn bijlages van de Europese Verordening.

Voor vogels genoemd in CITES II is een gesloten ring en een bewijs van herkomst verplicht bij elke vorm van commerciële handeling.
    Voor het houden zonder oogmerk tot commerciële handeling of kweken niet. Wil je ze dus verkopen of meedoen aan tt etc dan beter ringen !

http://speciesplus.net/#/taxon_concepts/9438/legal
    Laatst gewijzigd door HJ de Graaf; 21-02-2016 om 21:47. Reden: euphonia en hubert verwisseld

Senior lid
    Thanks
    8
    de Graaf ,

Ik weet veel van de wetgeving/handhaving ,ik constateer alleen.

Jou antwoord is gericht aan euphonia. Maar toch goed samengevat.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Soortgelijke onderwerpen

1. ZWOLLE vogelbeurs
    Door winterkoning in forum Beurzen
    Reacties: 179
    Laatste Bericht: 24-02-2019, 11:00
  2. Vogelbeurs te zwolle.
    Door Treursijs in forum Beurzen
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 02-09-2011, 15:11

Forum Rechten