Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelbeurs Zwolle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Dat een groot deel van de vogels er belabberd bij zaten ben ik het absoluut niet mee eens.
    Wat betreft communicatie, ik verwacht dat alle verkopers een reglement krijgen toegezonden.
    En of je nu wel of geen lid bent van een vereniging, ze krijgen allemaal "Onze Vogels" dus de ontwikkelingen rondom
    dierenwelzijn zou bij iedereen bekend moeten zijn.
    Jammer, dat het weer zo negatief afgespiegeld moet worden hier.

    Opmerking


    • #17
      Josly,

      Voor velen is deze beurs een dagje uit en kijken wat er al of niet te koop word aangeboden, helaas stimuleren we hiermee telkens weer de grote opkomst naar de beurs.Zolang ik al vogels heb blijft deze kwestie in het grijze vlak ,het zal nooit zoals jij zo mooi omschrijft worden in zwart/wit.Daarnaast zitten hier enkel en alleen hobbykwekers die via de reguliere weg hun jonge- of uitgekweekte vogels niet kwijt kunnen.
      De andere handelaars zetten z`on beurs in kwaad daglicht en daar word naar mijn mening weinig of geen aandacht aangeschonken, helaas.


      Gr ,Hubert

      Opmerking


      • #18
        Zullen we dan maar afwachten of de organisatie deze geluiden ook daadwerkelijk oppakt en met deze gegevens de volgende vogelmarkt organiseerd?.
        De volgende is meende ik in September?.


        Gr ,Hubert

        Opmerking


        • #19
          Dag Josly waar kan ik het vinden dat zwolle officieel geregistreerd staat als bedrijfsmatig?

          Opmerking


          • #20

            Opmerking


            • #21
              Ik lees hier nog even het volgende:

              "De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en de Politie Eenheid Oost Nederland hebben zaterdag 21 februari 10 vogels in beslag genomen op de Vogelmarkt in Zwolle. De eigenaren konden niet aantonen dat de vogels legaal verkregen waren."

              Het blijkt dat Japanse nachtegalen aldaar alleen verkocht mogen worden als zij een vast voetring hebben of geldige documenten. Nu wordt het wat lastig om als vogel een geldig document te hebben maar u begrijpt waar ik heen wil.

              Voor zover ik het begrepen heb komen Japanse nachtegalen nu ook voor in Frankrijk en dus zouden ze geringd moeten worden? en hoe kom ik aan zo een "geldig document" voor het geval ik mijn Japanse nachtegaal jongen niet wil ringen?

              Tevens vind ik het volgende nogal tegenstrijdig, of een voetring of een geldig document, wat wordt het nu. Ik vind het allemaal wat onduidelijk worden.

              Opmerking


              • #22
                @ josly Het is me duidelijk je baseert je verhaal dan op gebrekkige informatie in ieder geval m.b.t. de controles.

                Als je zo goed op de hoogte bent van alle eu richtlijnen die van toepassing zijn stel ze dan a.u.b. ter beschikking, maar nee je verwijst naar de bond.
                En waar zijn ze te vinden voor niet bondsleden? Je roept van het moet strenger/beter etc maar kom dan a.u.b zelf even in actie en komen eens met die richtlijnen over de boeg zodat iedereen er gebruik van kan maken.

                mvg

                Opmerking


                • #23
                  Last edited by HJ de Graaf; 21-02-2016, 21:47. Reden: euphonia en hubert verwisseld

                  Opmerking


                  • #24
                    de Graaf ,

                    Ik weet veel van de wetgeving/handhaving ,ik constateer alleen.

                    Jou antwoord is gericht aan euphonia. Maar toch goed samengevat.


                    Gr ,Hubert

                    Opmerking


                    • #25
                      klopt, jullie beide verwisseld excuus.

                      Hubert weet jij wellicht ook waar ik de door josly bedoelde eu richtlijnen kan vinden ?

                      Opmerking


                      • #26
                        Als de organisatie gewoon volgens Nederlandse regels(Nbvv/COM)= EU ,deze markten blijven houden is er gewoon niets aan de hand.

                        Alleen de toezicht houders krijgen wel een verantwoordelijke taak nm., zij moeten de levende have streng/beter controleren op (reis)documenten
                        zoals *Cites,*gezondheidsverklaring (grensoverschrijdend)*ringen en reisduur =langer als 4 uur water en voer?. enz.


                        Gr ,Hubert

                        Opmerking


                        • #27
                          @HJ de Graaf, dank voor je antwoord. Ik weet dat dat een bericht was van 2015. Ik vroeg het omdat ik van een gerenommeerde handelaar, wellicht bij u allen bekend, toen een Japanse nachtegaal man heb gekocht zonder gesloten voetring maar wel met een bijbehorend document dus dat zou dan niet ok moeten zijn.

                          Nu schrijf jij echter dat de Japanse nachtegaal een Cites II soort is en derhalve een gesloten voetring en bewijs van herkomst moet hebben. Ik heb nu dus een Japanse nachtegaal koppel in bezit zonder gesloten voetring waarvan 1 vogel een bewijs van herkomst heeft wat in zou houden dat ik bij wet nu strafbaar ben als ik deze vogels zou willen verkopen?

                          Opmerking


                          • #28
                            Josly,

                            Alles is hun bekend volgens Zwolse marktreglement.
                            Hier hoeft niets aan toegevoegd te worden.


                            Gr ,Hubert

                            Opmerking


                            • #29
                              Is het misschien een idee om een reglementen topic te openen? Daar kan iedereen dan naar hartenlust zijn gelijk proberen te halen. Kunnen we gelijk alle problemen rond de COM bespreken.

                              In dit topic ging het over de vogelmarkt in Zwolle. Een persoon maakte melding dat hij mensen had gesproken dat zij veel 'slechte' vogels hadden gezien. Daarop heb ik gereageerd dat beurzen en TT's niet mijn ding zijn vanwege de kleine kooitjes. Ik ga er vanuit dat iedereen die in Zwolle op vrijwillige basis deze beurs mogelijk maakt dat naar eer en geweten doet en dat zij zich ongetwijfeld aan de regels houden. Dat er veranderingen op komst zijn in de dierenwereld is duidelijk. En als deze ter bescherming van de dieren zijn kunnen wij dit als liefhebbers alleen maar toejuichen.

                              Laten ik eens een andere vraag stellen die weer over de beurs gaat... Waren er nog bijzondere of zeldzame soorten te zien? En misschien zijn er mensen die nog een wat foto's hebben genomen.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking


                              • #30
                                Betreft de kwaliteit in Zwolle: Ook deze keer is er weer uitgebreid gecontroleerd door allerlei
                                overheid instanties die met een grote groep aanwezig waren op de Zwolse vogelbeurs. En ik heb zowel bij aanvang als aan het einde vd beurs met het aanspreekpunt gesproken en de conclusie is Zwolle is op de
                                goede weg en doet veel aan kwaliteit maar er zal altijd 'Kaf onder het koren blijven'. Hier wil ik het
                                bijlaten. Een opmerking ten slotte bedenk wel dat er aanvoer is uit nagenoeg heel Europa met name in Oost-Europa word heel anders omgegaan met wetgeving en de vogelhobby in het algemeen dan hier.

                                Opmerking

                                Working...
                                X