Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 50

Onderwerp: Vogelbeurs Zwolle

Dat is ook mijn bezwaar tegen beurzen en TT's. Vogels die in te lang in veel te kleine kooitjes worden opgesloten. Dat levert enorm veel stress op. En dan ook nog al die mensen die hun gezicht in die kooitjes drukken. Dat helpt ook niet echt. Sommige vogels zitten, zeker vanuit het buitenland, zitten al een paar dagen opgesloten in een mini kooitje of vervoerskoffer en worden achter in een busje of auto vervoerd. De airconditioning en verwarming zijn natuurlijk ook funest en dan worden ze ineens in een koude zaal neergezet. Tja dat komt de conditie natuurlijk niet ten goede. Maar goed dit slechts mijn 'bescheiden' mening.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    10
    Nou ja HansV, je haalt natuurlijk gelijk de particulieren eruit, deze hebben over het algemeen betere huisvesting voor hun eigen vogels.
    Maar als ik controleurs zie lopen die naar mijn mening geeneens richting kooien kijken ,tja wat moet je er dan wel niet dan denken?.
    Gelukkig heb ik mijn koop buiten kunnen doen ,het was voor mij meer een treffen i.v.m de te rijden kilometers.
    Om eerlijk te zijn ,mijn laatste bezoek was +/- 20 jaar geleden ,maar dit was mijn laatste !
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
    ...te lang in veel te kleine kooitjes worden opgesloten...airconditioning en verwarming zijn natuurlijk ook funest en dan worden ze ineens in een koude zaal neergezet...
    Dat is dan ook de rede dat ik een hekel heb aan beurzen zoals Zwolle. Vroeger kon je er ook bijvoorbeeld 100 goudbuikjes vinden in een loper, u weet wel zo een kooi met traliewerk aan de bovenkant en dat was ook nog in een tijd dat roken nog gezond was dus de lucht was dan ook te snijden daar. gelukkig is er in de loop der jaren veel veranderd. Ik heb zelf ook nog nooit deel genomen met mijn gekweekte vogels aan beurzen.

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Er is inderdaad veel verbeterd de afgelopen 10 jaar. Verdere verbeteringen moeten toch veelal bij de kwekers zelf vandaan komen.
    Als je de vogels goed traint voor een TT of beurs dan is er niks aan de hand. Dus een paar weken vooraf de vogels al eens een dag of een weekend aan een TT-kooi laten wennen. Dan houden ze het echt makkelijk een dagje vol op zo'n drukke beurs. Sommige soorten kun je er beter weglaten, maar dat kan de kweker het beste zelf inschatten.
    Nadeel in Zwolle is dat er ook veel buitenlandse verkopers zijn en bijv. in Polen/Tsjechië hebben ze nog een hele andere kijk op omgang met dieren.
    Dat is ook een kwestie van opvoeden en handhaven. Dat moet vooral gebeuren nog voordat de markt voor publiek geopend is. Op het drukste tijdstip vlak na de opening is dat erg lastig.

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62 Bekijk Bericht
    BirdBreeder,

Toch niet die zogenaamde split wit?.Er zaten leuke bonte duifjes bij van rond de euro 35,=.
    Ben op deze beurs al geen 20 jaar meer geweest en..... er is qua inbreng niets veranderd ,veel vieze smerige kooien.
    Daarnaast vond ik vele vogels totaal niet voor verkoop geschikt ,zagen er beroerd uit.
    Waren gewoon bonte, heel mooi wit, denk zo'n 80 % wit. Ik ga ook niet voor wit hoor, ik wou gewoon mooie bonte diamantduifjes.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Stamgast
    Thanks
    25
    Verdere verbeteringen moeten in de eerste plaats van het beleid komen.
    En dan in de eerste plaats veel betere communicaties dan dat op het ogenblik het geval is.

Vorig weekend in Italie is nogmaals gebleken dat wanneer nood het hoogst is, dan ineens alles mogelijk was/is.
    Was zelfs voor vele buitenlandse waarnemers een promotie/reclame voor de vogelhobby. En die waren zeer talrijk aanwezig. Net wat Italiaanse politie en ambtenaren aangaat.
    Hoeveel officieel dierenartsen/vogelartsen er aanwezig waren om elke vogel afzonderlijk te onderzoeken en elk medisch attest van de vogels te controleren was in het verleden nooit gezien bij dergelijke evenementen. En waar ook ruim 300 buitenlandse medische attesten werden gecontroleerd.
    Zelfs bedrijfsmatig en hobbymatig waren van elkaar gescheiden. En zelfs elk met een afzonderlijke ingang/doorgang.

Als de algemene tendens is dat groot deel van de aanwezige vogels er belabberd bij zaten.
    Dan is ook het beleid mee verantwoordelijk.
    Het is aan de basis dat dringend werk moet van gemaakt worden.
    En in de eerste plaats een veel betere communicatie.
    Zeker nu meer en meer worden vastgesteld dat vogelliefhebbers niet meer via plaatselijke verenigingen lid zijn gij een of andere vogelbond, maar steeds meer rechtstreeks lid zijn bij een en andere vogelbond.
    En dan is het nog vooral vanwege vogelringen;
    Anders waren vele vogelliefhebbers al lang geen lid meer bij een of andere vogelbond.
    Als zelfs uit verschillende hoeken van speciaalclubs te horen krijgen;
    "Was/is het niet vanwege al dat gedoe met vogelringen, dan waren/zijn we allang een zelfstandige organisatie, en niet langer afhankeljk van een of andere vogelbond.

Communicatie is in Italie veelvuldig aanbod gekomen.
    Het is aan de basis, het beleid, dat er hoogdringend veranderingen gebeuren.
    Zo is in Italie beslist dat persoonsverantwoordelijken een stap op zij zetten.
    Wat Italie aangaat is dat het voltallig beleid.
    Maar voorlopig verder hun functie uitoefenen om zo goed, zo kwaad, verder af te werken, alles verder op te volgen.

Hoeveel Officieel erkende dierenartsen waren/zijn er aanwezig voor hoeveel aanwezige vogels.
    Hoeveel vertegenwoordigers van de verantwoordelijke vogelbond waren/zijn er aanwezig.

Als dergelijke evenementen in de toekomst al of niet zullen plaats hebben, zal onder andere afhangen van dergelijke argumenten.
    EEN ding staat nu al vast.
    Het zal veel en veel strenger worden met alles wat de vogelhobby aangaat.

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Dat een groot deel van de vogels er belabberd bij zaten ben ik het absoluut niet mee eens.
    Wat betreft communicatie, ik verwacht dat alle verkopers een reglement krijgen toegezonden.
    En of je nu wel of geen lid bent van een vereniging, ze krijgen allemaal "Onze Vogels" dus de ontwikkelingen rondom
    dierenwelzijn zou bij iedereen bekend moeten zijn.
    Jammer, dat het weer zo negatief afgespiegeld moet worden hier.

Stamgast
    Thanks
    25
    Vogelmarkt Zwolle staat officieel geregistreerd als bedrijfsmatig.

Een ieder die op /bij dergelijke verkopen ook zelf verkopen zijn opdat moment handelaars.
    Van vogelhobby is opdat moment geen sprake.
    Ook niet met alles wat hobbymatig kweken van vogels aangaat.
    De organisatie en eventueel de mede verantwoordelijke vogelbond zijn opdat moment bedrijfsmatig bezig.

Wel daarom willen vele hobbymatig vogelliefhebbers zich niet bij vergeleken worden.
    Laatst gewijzigd door Josly; 21-02-2016 om 13:32.

Stamgast
    Thanks
    25
    Beste SytzeF.

Sorry.

Wat U aanhaalt bevestigd nogmaals dat de hobbymatig vogelliefhebberij-vogelhobby niet is mee geévolueerd.

Hoe is, en hoelang bestaat vogelmarkt Zwolle?

Alles gebeuren bijna op de zelfde manieren, methodes.
    Het enige wat veranderd zijn hebben vooral te maken met maatregelen-wetten.

Zolang dat er in Nederland bij hobbymatig verkoop van vogels op/bij beurzen/markten handelaars (bedrijfsmatig) toegelaten zijn, Zullen, zal hobbymatig vogelliefhebbers te kampen hebben met al wat het negatieve aangaat.

Waar toekomst gericht in de eerste plaats naar gestreden worden zijn:
    (1) een duidelijk verschil tussen huisdieren/vogels en hobbydieren/vogels.
    (2) Een duidelijk verschil tussen hobbymatig en bedrijfsmatig.

Zolang dit allemaal niet gebeuren, hebben evenementen met dieren/vogels geen toekomst meer.

PS. "Het staat allemaal in Onze Vogels".

Hoeveel maal verschijnen een vogelblad als "Onze Vogels".
    Hoelang op voorhand gebeuren de voordruk, worden de informatie, literaturen, vastgelegd.

Dus "belangrijke" informatie verschijnen pas 3-4 maanden later. Wanneer het meermaals al te laat zijn/is.
    Als dergelijke informatie al ooit gepubliceerd worden.

Waarom dienen dan de officieel erkende Sites van de Vogelbonden dan.
    Het is al ver gekomen om dergelijke informaties (Mondiale 2016 Portugal) te bekomen via private Sites (Vogelkrant), en of Forum (Vogelcafé).
    Laatst gewijzigd door Josly; 21-02-2016 om 14:22.

Senior lid
    Thanks
    10
    Josly,

Voor velen is deze beurs een dagje uit en kijken wat er al of niet te koop word aangeboden, helaas stimuleren we hiermee telkens weer de grote opkomst naar de beurs.Zolang ik al vogels heb blijft deze kwestie in het grijze vlak ,het zal nooit zoals jij zo mooi omschrijft worden in zwart/wit.Daarnaast zitten hier enkel en alleen hobbykwekers die via de reguliere weg hun jonge- of uitgekweekte vogels niet kwijt kunnen.
    De andere handelaars zetten z`on beurs in kwaad daglicht en daar word naar mijn mening weinig of geen aandacht aangeschonken, helaas.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. ZWOLLE vogelbeurs
    Door winterkoning in forum Beurzen
    Reacties: 189
    Laatste Bericht: 04-10-2019, 16:55
  2. Vogelbeurs te zwolle.
    Door Treursijs in forum Beurzen
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 02-09-2011, 15:11