Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinkje dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantvinkje dood

    Beste mensen

    Vanochtend trof ik mijn diamantvinkman aan in het nest met een dichtgeknepen oog en zijn gezicht vol bloed, wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik was de dierenarts net aan het bellen toen hij stierf. Is dit een ziekte en is het besmettelijk?
    Het vrouwtje zit nu ook alleen met een nest eieren, ze is pas beginnen leggen en vorig jaar had ik er 12, nu nog maar 2 maar het 2de is gisteren pas gelegd. Wat moet ik nu doen?


    Grtjs en alvast bedankt voor het antwoord.
    Yoran
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

  • #2
    Hallo
    De pop gewoon haar gang laten gaan heb dat ook al eens gehad en de pop heeft keurig alle 5 jongen toen groot gebracht.
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      gezicht vol bloed ?

      zitten er meer vogels bij ?

      in principe hoef je niets te doen, de pop kan het goed alleen af.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Heey

        Oke dankjullie wel, ik zal de pop dan gewoon haar gang laten gaan.
        Behalve 2 dwergkwartels zaten er geen andere meer bij juist omdat het mannetje zo agressief was tegenover de andere vogels.

        Weten jullie wat dit kan zijn?


        Grtjs Yoran
        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

        Opmerking


        • #5
          ik denk dat de vogel niet zwak is geworden door zijn bebloede hoofd, maar dat zijn hoofd kapot is gepikt door de kwartels nadat hij verzwakt op de grond lag of zat.
          waaraan hij zo zwak is geworden weet ik niet
          groeten gijs

          Opmerking


          • #6
            Dat heb ik ook al gedacht maar toen ik hem zo zag zat hij in het nest en hij veroerde zich niks. En vliegen zat er al helemaal niet in dus als dat het scenario was dan vraag ik me af hoe die nog een halve meter hoog is geraakt. Ik heb toch wel schrik voor mijn andere vogels nu.
            En de vogel was zeker niet oud, kvind het zeer raar.

            Grtjs en bedankt
            Yoran
            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

            Opmerking

            Working...
            X