Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verlichting

    Hoe lang laten jullie je verlichting branden in welke periodes.
    hebben jullie bepaalde schema's.

  • #2
    ik heb het licht aan, in het nachthok, van 2 uur s`middags tot 7 uur s`avonds.

    dat geeft mij iets meer tijd, om mijn vogels die buiten zitten, te voeren na werktijd.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ik bedoelde eigenlijk in de kweekruimte ton.
      ik broed binnen in kweekkooien maar ben altijd aan het stoeien met de tijd waarop het licht aan en weer uit moet gaan.
      En hoe dit op te bouwen in de broedperiode.
      ik broed in de schuur met aan 1 zijde een raam waar redelijk wat licht binnenkomt maar niet voldoende voor de hele kweekruimte.
      vandaar dat ik een tijdschakelklok heb met daaraan gekoppeld tl verlichting en daglicchtlampen.

      Opmerking


      • #4
        In mijn kweekruimte werk ik niet met lichtopbouw, ik zet in 1 keer op 15,5u. Ik weet niet welke vogels je wil kweken? Ik deed dit in het verleden met rose collies en nu met mijn forpussen ook. Mijn kweek met deze soorten start in oktober.
        Last edited by miro; 12-02-2016, 21:08.

        Opmerking


        • #5
          in mijn kweekruimte is het ook te donker, doe niet aan vroege kweek, ik werk met led verlichting, deze laat ik vanaf 1 januari gewoon met het daglicht meegaan, elke week 1 kwartier licht erbij, komt goed overeen met het lengen van het dagelijkse licht.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Op deze pagina (halverwege) heeft Michael (Populier) mijn schema neergezet...

              Ik werk met leds naar tevredenheid. Scheelt een hoop in de kosten.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Met kanaries en europese vogels doe ik het zo vanaf 10,5 uur (december) bouw ik het op naar 14 uur met een half uur per week. Dan nog in 1 x een uurtje erbij.
                De 15 uur hou ik aan tot en met juni vaak, dan bouw ik weer af tot 10,5 uur meestal doe ik dat in 3 stappen.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Last edited by ele; 13-02-2016, 16:20.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Snel de tijd van de zonsopgang en zonsondergang voor elke locatie op de wereld met een klik.


                        Tennant Creek, 14 februari 2016

                        Zonsopgang
                        06:24
                        Zonsondergang
                        19:10

                        Opmerking


                        • #13
                          Zijn het nu sijzen(spinus)zoals je eerder in dit topic aanhaalde of kanaries(serinus) die je in de kweekruimte hebt zitten? Er is wel een verschil om in kweekstemming te brengen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Serinus sorry voor de verwarring.
                            Hoofdzakelijk Mozambique sijzen en grote Mozambique sijzen (barbatus) inderdaad niet echt duidelijk verwoord.
                            Officieel kanaries.

                            Opmerking


                            • #15
                              zijn serinus mozambicus officieel kanaries ?

                              er zijn vele soorten kanaries, die onder het geslacht serinus vallen.

                              maar om een mozambique sijs een kanarie te noemen, gaat me te ver.......

                              kijk maar eens op de site van de serinus society.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X