Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppels samen zetten roodkeel nachtegalen en blauwborsten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Momenteel sinds vier dagen drie jonge blauwborsten uitgevlogen en worden alleen door de pop gevoerd.
    De man zit in ruimte ernaast en zal ik eerdags er weer bij laten want zag vanmorgen dat de pop weer wil gaan nestelen. Koppel roodkeel nachtegalen hebben 5 jongen deze zijn nu 5 dagen oud en zullen dit weekend geringd moeten worden. Man zit er gewoon bij en zodra ikin de ruimte moet zijn om voer neer te zetten valt hij mij aan zelfs de gieter om de planten water te geven. Rare is dat hij niet mee voerd met de pop.
    En dan zit er nog een pop roodkeel nachtegaal op 4 eitjes te broeden waarvan de man in de schuur zit omdat het koppel ernaast te onrustig werd omdat ze elkaar hoorden en ook omdat hij in de nacht te luidruchtig was. Resultaten zijn tot nu toe succes vol alleen vind het jammer dat de mannen niet echt hun steentje bij kunnen dragen door hierboven beschreven.
    Het is voor mij het eerste jaar dat ik met deze vogels kweek 3 koppels insecten eters (waarschijnlijk ook het laatste jaar wat betreft tijd etc).en van alle koppels nesten wat mij niet lukte met de Japanse nachtegalen 3 jaar verschillende koppels gehad en geen jong op stok heb laatste koppeltje nog dit jaar van de hand gedaan.
    Hierdoor kwam een tussen ruimte vrij en zo kon ik ook door middel van schuiven de poppen om en om aan de roodkeel mannen tonen en nu zit zelfs in deze ruimte het koppel met 5 jongen.

    Succes

    Groet, Jan

    Opmerking


    • #32
      Wat een prachtig resultaat.

      Het feit dat beide soorten het goed doen betekent toch wel dat ook de kweker het totaal beeld begrijpt.
      Mijn complimenten.

      gr kees

      Opmerking


      • #33
        zeker een mooi resultaat.....

        kan je er foto`s van maken en plaatsen ?

        ben erg benieuwd.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #34
          Beste lezers,

          De kweek loopt ten einde resultaat van de 2 koppels roodkeelnachtegalen totaal 9 jongen.
          Vijf op stok en 4 gaan bijna het nest verlaten zijn 11 dagen ronde ervoor hebben ook met 11 dagen het nest verlaten en met 16/17 dagen zelfstandig moest ik doen om dat de man lastig tegenover de jongen werd. Heb met 1 koppel maar een ronde gedaan deze man is vroeg tijdig bij pop weggehaald ze hadden 4 eitjes waarvan 3 jongen op stok andere koppel dus 6 jongen.
          Moet zeggen het zijn prachtige jongen mag ook wel met alles wat ze gehad hebben aan levendvoer en verzorging. De blauwborsten eindigen in totaal met 4 jongen op stok enkele afvallers erbij gehad.
          Ik ben natuurlijk dik tevreden had niet echt ervaring met dit soort maar mij er wel goed op voorbereid betreft voeding huisvesting etc. anders moet je er ook niet aan beginnen vindt ik.

          Groet,

          Jan
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #35
            een mooi resultaat Jan.....
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking

            Working...
            X