Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppels samen zetten roodkeel nachtegalen en blauwborsten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    heb je er toevallig foto`s van Jan.

    het lijkt mij mooi om dat te kunnen zien.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #17
      Vanmorgen 1e eitje bij roodkeel nachtegaal in het nest erg moeilijk te zien vrij diep nest.
      Foto's heb ik van beide nesten maar hoe kan ik deze plaatsen?

      Groet,Jan

      Opmerking


      • #19
        Hierbij wat foto's van de nesten eerste foto van de blauwborst en tweede van de roodkeel nachtegaal. De twee mannen en een stukje wat ik heb aangebouwd wat voorheen nachthok was.
        Heb hier twee kooien in gemaakt met uit schuifbaar tussen schot.
        Dit gedeelde wil ik dan de jongen als die mogen komen eventueel in plaatsen. Nu zit hierin de man blauwborst in het zicht van de pop en nog een pop roodkeel nachtegaal.

        Groet,Jan
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #21
          Mooi dat U de moeite genomen heeft foto's te maken en plaatsen.

          Jammer dat het thumbnails zijn. Ik zie graag grotere foto's van 800 x 600. Er staat op dit forum genoeg over het plaatsen van foto's en anders is Henk3 wel de expert.

          gr kees

          Opmerking


          • #22
            bedankt voor de foto`s.

            die zeggen meer dan 1000 woorden.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #23
              Vandaag is het mij gelukt om een foto te maken in het nest van de roodkeel nachtegalen.
              De vogels hebben eigenlijk twee ruimtes waar een tussen schuif in zit deze sluit ik en ze merken er weinig van als ik dicht bij het nest ben. Met alles wat ik doe waar de vogels bij zijn beschermd de man het nest en valt hij mij aan. Hoop dat het nu een keer op de (natuurlijke) wijze verloopt. Ik zeg dit om dat ik namelijk de blauwborst man apart moest zetten.
              Blauwborst heeft nog geen jongen zit nu toch wel op dag 13 met broeden.

              Groet, Jan
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #24

                Opmerking


                • #25
                  Zeker zeer knap om deze soorten zo te kweken, dat is niet voor iedereen weggelegd. Ben benieuwd wat het gaat worden.

                  Vraag: welke pallets gebruik je voor de buffalo wormen?

                  Opmerking


                  • #26
                    De pallets die ik de wormpjes geef zijn NutriBird Uni komplet en F16 deze gaan door de maler en worden gemengd gegeven. Ik denk zelf dat de werking hiervan niet ten onder doet aan insecten strooipoeder.

                    Opmerking


                    • #27
                      Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                      Zeker zeer knap om deze soorten zo te kweken, dat is niet voor iedereen weggelegd. Ben benieuwd wat het gaat worden.

                      Vraag: welke pallets gebruik je voor de buffalo wormen?
                      Geen houten pallets hahaha wel de pellets korrels.
                      Is alleen maar lastig om steeds die heftruck te moeten pakken!

                      Opmerking


                      • #28
                        Jonge blauwborsten en een nieuw nest van de roodkeel nachtegalen.

                        Jonge blauwborstjes zijn geringd om geen risico te nemen met dag vier.
                        In de avond toch nog maar controle gedaan en maar goed ook van alle drie de jongen waren de ringen af.
                        Had wel gezien dat de pop meer rommelde na het voeren in het nest eigenlijk ook de reden van de controle.
                        Heb er een terug gevonden in het nest de andere twee zijn niet te meer te vinden in de beukensnippers en dan ook nog met ventiel slangetje erom.Iets te vroeg geweest met ringen heb ze een dag later opnieuw geringd. Wat een verschil alweer van grote nu blijven ze wel om zitten gelukkig.
                        Roodkeel nachtegalen broeden nu 6 dagen op 6 eitjes en ik ga geen controle doen of deze bevrucht zijn het is te moeilijk om in het nest te komen. Het andere koppel roodkelen heeft de pop in twee dagen ook een nest gebouwd boven in de klimop en ik denk dat deze morgen begint met leggen. Foto's volgen nog want als ik deze upload dan staan ze op hun kop vreemd want dit is niet het geval alleen als ik ze hierop het forum plaats.

                        Groet, Jan

                        Opmerking


                        • #29
                          whauw Mokum het zijn groene eieren. Cool.

                          Opmerking


                          • #30
                            Jonge blauwborsten nu een week oud en nest van roodkeel nachtegaal.

                            Hierbij wat foto's met vandaag 1e eitje roodkeel nachtegaal.

                            Groet, Jan
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Opmerking

                            Working...
                            X