Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draadkooien of scheidingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • draadkooien of scheidingen

    Wat zijn jullie ervaringen met aaneengesloten draadkooien of kooien met een scheiding van draad of gaas.
    als met dus zo 2 koppels/ kolonies van elkaar scheid.
    ondervinden zij overlast of Hinder van elkander.

  • #2
    dat ligt er aan welke vogels je hebt.

    bij forpussen kun je beter kooien gebruiken met een houten of kunststof scheiding er tussen.
    als er slechts gaas tussen zit zullen ze door de gaas heen vechten.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      dat heb je wel bij meerdere soorten, dat vechten.

      je zou dan bij draadkooien een paneel er tussen kunnen doen
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Het gaat hoofdzakelijk om gouldamadines en verschillende soorten sijzen.
        ik wil sommige wat grotere kooien in mijn kweekruimte eigenlijk in 2 of in 3 kooien opdelen maar ben bang dat het wat donker gaat worden als ik deze af ga scheiden met panelen.
        vandaar dat ik eigenlijk wil scheiden met tralie of gaas.
        Last edited by josmo; 12-02-2016, 19:57. Reden: iets vergeten

        Opmerking


        • #5
          Welke afmetingen hebben die grotere kooien dan? Sijzen mogen wel wat vlucht hebben anders komen ze snel te vet en kunnen hevig uit de hoek komen tov hun popje.
          Last edited by miro; 12-02-2016, 20:35.

          Opmerking


          • #6
            Opgedeeld zouden de kooien ongeveer 1m breed x 0.60m hoog x 0.50m diep worden.

            Opmerking


            • #7
              Maak er een scheiding tussen waar aan 2 kanten gaas zit dan kunnen ze elkaar niet bijten of doe er plexiglas tussen dan hou je genoeg licht over
              m.vr.gr. Harry

              Opmerking


              • #8
                Maten zijn mooi.
                Ik zou een ondoorzichtige of matte plaat gebruiken als afscheiding, bij een doorzichtige riskeer je dat de koppels mekaar teveel storen door territorium drang en dan komt van broeden niet veel in huis.

                Opmerking


                • #9
                  Met plexiglas ben ik bang dat ze zichzelf kapotvliegen.
                  Ik heb ook gedacht aan dubbel gaas alleen daar gaat weer veel zaad en andere rommel tussen liggen dus moeilijk schoon te houden.
                  Ook heb ik gedacht om het wel met een plaat hout dicht te zetten en de kooien per stuk te verlichten wat je nu vaak ziet, met led bijvoorbeeld (zou ik dit op mijn schakelklok aan kunnen sluiten of moet je daar een speciale voor hebben)

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo,
                    zelf heb ik ook plexiglas als scheiding en bij mij is er nog nooit een vogel door verwond en dat gaaat al jaren goed.
                    m.vr.gr. Harry

                    Opmerking


                    • #11
                      Is het transparant plexiglas of gemateerd?
                      Is het goed schoon te houden ook qua vuil en krassen.

                      Opmerking


                      • #12
                        plexiglas is altijd gemakkelijk schoon te houden, met een natte doek.
                        Als je soorten heb die agressief tegen elkaar zijn kun je het best gematteerd plexiglas pakken maar voor de lichtinval is transparant het beste.
                        groeten gijs

                        Opmerking


                        • #13
                          Gematteerd glas is beter voor de rust tussen de koppels aan de aanpalende broedkooi, dit is gemakkelijk proper te houden en laat nog goed licht door.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik denk dat ik dan toch ga voor gemateerd plexiglas.

                            Opmerking


                            • #15
                              Weet iemand van jullie of je de ledverlichting die je in je broedkooien kunt plaatsen aan te sluiten zijn zoals je de tl's aan kunt sluiten.
                              Iemand enige ervaring hiermee?

                              Opmerking

                              Working...
                              X