Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    ziet er al goed uit.....

    dat tweede koppel zebravinken er gelijk weer uithalen, zou ik doen.

    en je zou voor de vogels zelf wat meer dunnere takken kunnen maken in de voliere.

    als je wat takken van plusminus 1 meter lang neemt, en je boort in het uiteinde een gaatje, kan je ze op elke gewenste plek vastschroeven.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #47
      Vanochtend veel geluk gehad...
      We hebben er een puppy bij, ondertussen is hij 4,5 maand. Nu had hij er niet beter op gevonden om aan de onderzijde van de voliere te prutsen en was de draad een heel stuk losgekomen. Gelukkig was het nog aan het schemeren wanneer ik het vaststelde. Vogels zaten nog binnen, dus geen ontsnappingen.

      Opmerking


      • #48
        oei, wel goed maken dat het niet meer kan gebeuren.

        als je s`morgens bij je voliere komt, en hij is helemaal leeg........
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #49

          Opmerking


          • #50
            nette voliere! mijn complimenten! ook erg slim dat je de helft overdekt hebt.

            Inrichten van de voliere is altijd een erg leuk karweitje! zelf houd ik wel van grote heesters die dan gebruikt kunnen worden door de vogels. Zo zijn liguster, conifeer en een vlinderstruik erg mooie struiken om mee te werken.

            Wat ideaal voor je sint helenafaznatjes zou zijn, is een flinke (waar daar heb jij nu best de ruimte voor) pol riet/pampagras/bamboe. Deze vogels zitten graag verticaal in een grasstengel. ook als je aan binsen denkt, die houden ook erg van dergelijke planten.

            En met zo'n achterwand/muur in je voliere zou je misschien dit kunnen proberen? gewoon een soort van kooi van (grof) gaas die vol gestopt wordt met grassen. prachtvinken maken daar zelf graag nesten in.

            Opmerking


            • #51
              dat is leuk gedaan, je kan de vogels vast wat op weg helpen, door hier en daar al een ruimte te maken.

              zelf heb ik nog steeds een ondiepe bak in de voliere hangen, die ik vul met stro.

              de vogels kunnen daar hun nesten in maken, en nestmateriaal uit halen.

              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #52
                Bedankt voor de reacties.
                Die link naar australian finches is zeer interessant, leuke site ook. Merci van Tuijl. Ben aan de slag gegaan met draad en hooi van onze geitjes. Het prototype valt mee, maar ik ben ondertussen aan een nieuw exemplaar begonnen. Ik post nog wel eens een foto hiervan.

                Vandaag heb ik een tweede koppel sint-helenafazantjes aangeschaft. Ik vind het zo'n leuke vogeltjes. Ze trekken ook altijd op met de Japanse meeuwtjes.

                Enkele weken geleden is 1 van mijn spitsstaartamadines gestorven, ik denk het popje. Ik vond het vreemd, ze lag op een middag op de grond in het binnenhok. Een paar uur eerder zag ik ze nog in het buitengedeelte. Het was wel koud toen, maar binnen is het nooit onder 5 graden geweest.
                Ik zal binnenkort eens op zoek gaan naar een nieuw popje, ook al ben ik niet zeker of ik een man heb.

                Er zit nu :
                2-2 goulds
                1-1 Jap meeuwen
                2-2 sint helenafazantjes
                1-0 spitsstaartamadines

                In het voorjaar komen er nog wat vogels bij. Ik zoek een goeie zanger. Iemand suggesties?

                Opmerking


                • #53
                  de mozambique sijs ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #54
                    Mozambiquesijs is inderdaad een fantastische zanger. en aangezien jij een aansluitende binnenvoliere hebt is het zeker het overwegen waard. Hier zitten ze in een buitenvlucht waar geen 'binnen' is. ze zijn in Oktober (2015) gaan broeden en hadden een jong van een paar dagen oud dat dood ging door de kou. Mozambiquesijsjes houden nog steeds het ritme aan van wat hun wilde verwante in Afrika doen. en beginnen dus met broeden als het hier winter is. Maar als ze bij jou binnen zouden broeden is er zeker kans van slagen.

                    Opmerking


                    • #55
                      Ondertussen heb ik er twee koppeltjes binsen bij zitten, superleuke vogels.

                      Ook ben ik nog steeds op zoek naar een zangvogel. Vallen de edelzanger en zwartkopsijs in dezelfde orde als de mozambiquesijs? Kan eventueel een kanarie man of een kruising ? Ik maak me dan vooral zorgen om mijn beplanting, Ik wil niet dat die geplukt wordt...

                      Opmerking


                      • #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door Steve Bekijk Bericht
                        Ondertussen heb ik er twee koppeltjes binsen bij zitten, superleuke vogels.

                        Ook ben ik nog steeds op zoek naar een zangvogel. Vallen de edelzanger en zwartkopsijs in dezelfde orde als de mozambiquesijs? Kan eventueel een kanarie man of een kruising ? Ik maak me dan vooral zorgen om mijn beplanting, Ik wil niet dat die geplukt wordt...
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #57
                          Het is een koppeltje tijgervinken geworden

                          Opmerking


                          • #58
                            Hoe kan ik jullie fototjes zien? Zou graag zien hoe jullie het hebben gedaan

                            Opmerking


                            • #59
                              Alle foto's van mij, zijn niet meer zichtbaar.

                              Met dank aan photobucket.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking


                              • #60
                                Er ligt nu een dikke 15 cm sneeuw op het dak. Als het zo meteen licht wordt, ga ik toch maar even op de ladder klimmen en ruimen.
                                .

                                Opmerking

                                Working...
                                X