Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Vogelhandel Van Tendeloo Steve?
    Ga ik ook meestal naartoe als ik iet nodig heb, hebben ze echt wel veel mooie soorten.
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

    Opmerking


    • #32
      heb ook muskaatvinken gehad. ze stellen niet veel eisen, en het zijn rustige vogels.

      met het kweken, heb ik geen ervaring ermee.

      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #33
        Had je ze als koppel Ton ? Een groepje lijkt me ook wel leuk.

        @ Yoran
        Was idd bij van tendeloo, veel soorten maar ook veel lege kooien vond ik. Ken je nog interessante winkels in het Antwerpse ?

        Opmerking


        • #34
          Ondertussen blijkt door het slechte weer van de voorbije dagen dat het dak niet goed afwatert. Ook had ik beter eerst de dakgoot geplaatst alvorens gaas op het dak te leggen. Eenderde heb ik overdekt. Hierdoor komt de goot in de voliere te hangen.
          Al doende leert men...

          Opmerking


          • #35
            De bouw is min of meer rond, de regenpijp en de deur nog afwerken. Ook komen er langs de buitenzijde nog planken op de naden van het gaas.
            Ik hoop dat het abrikozenboompje erdoor komt, want de blaadjes hangen maar slap. De kamperfoelie tegen de schutting is goed aangeslagen en loopt uit. Ik wacht nog even af wat de abrikoos doet vooraleer ik er meer planten inzet.
            Hierbij nog een paar foto's van tijdens de bouw...
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #36
              netjes gedaan hoor, mijn complimenten.....
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #37
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                Opmerking


                • #38
                  Bedankt, ik ben er zelf heel tevreden mee.
                  Yoran, is het vogelhandel Benny Cle in Noorderwijk Herentals dat je bedoelt ?

                  Opmerking


                  • #39
                    Klopt Steve, de meeste vogels zijn daar ook geringd dacht ik, hij had mij althans gevraagd voor moest ik vogels aan hem verkopen dat die liefst geringd zouden zijn.
                    Al prefereer ik wel om bij kwekers zelf vogels te kopen.
                    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                    Opmerking


                    • #40
                      Ondertussen heb ik er vogeltjes in
                      1 koppel zebravinken, een koppel Japanse meeuwtjes en een koppeltje st helenafazantjes. Hebben na enkele dagen de weg naar binnen en buiten perfect gevonden. Mijn sluis heeft ook zijn werk al gedaan, snelle kerel die st Helena man !
                      Dat fruitboompje dat ik erin gezet had, heeft de hittegolf van de voorbije dagen helaas niet overleefd. Ik heb nog een kornoeljestruik en een kamperfoeliestruik die ik ga verplaatsen naar de voliere. Tegen de bakstenen muur naast de deur komt een vuurdoorn.
                      Iemand met een goeie tip voor een groenblijvende (hoge ) struik ?

                      Opmerking


                      • #41
                        bamboe fargesia ?

                        mooie plant die het jaar door groen blijft, en niet woekert.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #42
                          Het is glansmispel geworden...

                          Opmerking


                          • #43
                            ook mooi......
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #44
                              Alles gaat super met de vogels, ik heb het bestand nog uitgebreid met een koppel zebravinken en een koppel gouldamadines.
                              Ik ben lid geworden van de plaatselijke vogelclub en heb direct iemand leren kennen met goulds in de buitenvoliere. Prachtige vogels... Ik ga er mss nog een koppel ceresamadine ophalen, ook heel mooi.

                              Verder had ik er graag een koppeltje binsen en/of roodkopamadines bijgezet. Eigenlijk heb een beetje spijt dat ik dat 2de koppel zebravinken erbij gezet hen. Leuk en levendig, maar een beetje overheersend.
                              Momenteel zit er dus :

                              2-2 zebravinken
                              1-1 gould
                              1-1 st helenafazantjes
                              1-1 Japanse meeuwtjes

                              Begin oktober steek ik er nog wat planten bij en schilder ik de deur (had ik beter gedaan zonder vogels erin).
                              Bijgevoegde Bestanden

                              Opmerking


                              • #45

                                Opmerking

                                Working...
                                X