Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Mijn binnenhok is volledig uit baksteen, het is een kamer achter mijn garage. Ik zou die wit willen maken aan de binnenkant. Moet dat met witkalk of mag dat geschilderd worden met (latex) verf?

    Opmerking


    • #17
      Ik heb nog een beetje kunnen doorwerken en ben best wel tevreden. Het staat waterpas en dat vind al een hele prestatie
      Op 18 juli zijn we terug van vakantie en kort daarna wil ik de eerste vogels erin loslaten. Zo heb ik nog twee weken tijd om het frame af te maken en het gaas te plaatsen. Tegen dat laatste zie ik een beetje op omdat ik dit nog nooit gedaan heb. Kan ik best krammen gebruiken en welke maat dan ? Of toch zo'n nietmachine voor het gaas te bevestigen ?
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #18

        Opmerking


        • #19
          Voor het gaas 13x13 gaat prima hoor, 10x10 is natuurlijk veiliger. Ik heb gaas van 15x15 en dat gaat prima met mijn exoten, de blauwfazantjes waag ik wel niet. Voor eventuele jongen is dat bij mij niet geweldig denk ik, maar bij jou zou 13x13 dus echt wel moeten gaan denk ik hoor. Maar als je de draad nog moet kopen ga dan best voor de kleinste, dat is het veiligst.

          Grtjs
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

          Opmerking


          • #20
            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

            Opmerking


            • #21
              Muizen houd je ook niet tegen met 10 x 10 mm gaas.

              Hier Down Under gebruiken we 6.5 x 6.5 en daar kunnen zelfs de pythons nog doorheen.

              gr kees

              Opmerking


              • #22
                Je kan muizen proberen tegen te houden maar vroeger of later vinden ze hun weg toch wel, de muis is niet uit de voliere weg te houden.
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                Opmerking


                • #23
                  Onder de betonnen bandjes zit muizengaas van 65x65. Was een heel gedoe om dat deftig onder te krijgen. Onder de schutting zit niets.
                  Ik ben nu bezig gaas op de schutting te bevestigen, kwestie van al eens te oefenen. Ik heb hier over een plankje met nagels gelezen om het mooi strak te krijgen. Dat lijkt me wel iets.
                  Tegen de schutting kan ik dan al een kamperfoelie zetten, kan die al beginnen klimmen.

                  Opmerking


                  • #24
                    Muizengaas straktrekken met een plankje en nagels zou ik niet doen. Het gaas is niet dik genoeg en je zal de nagels zo door het gaas trekken, daar heb je weinig kracht voor nodig

                    Opmerking


                    • #25
                      Ik wil het plankje gebruiken voor het volieregaas, Thee. Het gaas is 12.7x12.7x0.85 dikte.

                      Opmerking


                      • #26
                        Ja dat moet kunnen. Ik dacht even dat je het plankje ging gebruiken voor het muizengaas van 65x65.

                        Opmerking


                        • #27
                          het gaas vastzetten, gaat het makkelijkst met een nietmachine.

                          uiteraard kan het ook met krammen, maar dat duurt wat langer.

                          het strak trekken gaat eigenlijk vanzelf, wel opletten dat het er recht op komt.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #28
                            Eindelijk een halve dag ongestoord kunnen doorwerken.
                            Het gaas bevestigen gaat redelijk, het staat zo goed als overal strak. Het houten geraamte is af nu.
                            Morgen ga ik lichtdoorlatende golfplaatjes halen en begin ik aan het gaas op het dak.
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Opmerking


                            • #29
                              Ziet er knap uit!!
                              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                              Opmerking


                              • #30
                                Ondertussen gaat de bouw aardig vooruit en ben ik vanmiddag in Nijlen naar de vogelwinkel gaan kijken. MuskaatvinkEn lijken mij wel een interessante beginnersvogel. Op het forum kan ik er niet al te veel over terugvinden. Iemand ervaringen hiermee ?

                                Opmerking

                                Working...
                                X