Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels binnen houden, welke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogels binnen houden, welke?

    Beste vogelliefhebebrs,

    Ik wil toch weer vogels gaan nemen, mis toch gezeligheid, nu ik alleen op een studentenkamer zit. Ik kan een kooi kwijt van 90 bij 40 en in de hoogte 120cm, maar als dat neit nodig is dan niet natuurlijk. De vogels moeten binnen zitten en ook tegen enig geluidsoverlast kunnen. De kooi wil ik zelf maken zodat het past hoe ik wil en het liefst planten in kwijt. Heb 2 jaar terug vogels gehouden, goulds, zebravinken, papagaaiamedines enzo. Nu wil ik het liefst 2 soorten(kan dat?). Ik vind kwartels ook wel leuk en zou graag zebravinken nemen, gaat dat in beplante kooi? Ik wou langs de zijkant(smallekant) klimop laten groeien en daar de nestkasten hangen.

    Graag jullie advies of het uberhaupt mogelijk is of niet.

  • #2
    wat bedoel je met geluidsoverlast ?

    in een kamer waar jij zelf ook woont, als student, zal er weinig regelmaat bijvoorbeeld qua verlichting zijn.

    2 soorten in een kooi zoals jij voorsteld is echt te klein.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Met geluidsoverlast harde muziek en dat dit doordreuned, weet niet in hoever vogels hier last van hebben.
      Is het een probleem dat er weinig regelmaat is qua verlichting? Hoeveel uur moeten ze "licht"(lamp eventueel?) hebben anders. Ik kan er altijd een soort rolgordijn omheen kunnen hangen die gezakt kan worden om het licht te minderen ofzo.

      Opmerking


      • #4
        Een vogel die 's nachts niet rustig en stil kan slapen, kan van iets schrikken en zich doodvliegen omdat hij niet ziet waar hij heen gaat. Een gordijntje en dan muziek blijven spelen gaat hem niet worden denk ik.

        Opmerking


        • #5
          afgezien van het licht, zou ik het niet aanraden, om vogel in harde muziek te laten leven.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking

          Working...
          X