Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: bekvechten

Senior lid
    Thanks
    22

Question bekvechten

of hoe moet ik het noemen..

Men kan hier geen topic starten of er zijn een viertal leden die elkaar in het haar zitten en elkaar verwijten sturen (waar ik zelf beschaamd voor ben in hun plaats)
    Laat ons een forum zijn dat constructief is en de liefhebber helpt .Elk heeft zijn eigen mening - gelukkig maar. Het is niet omdat dit niet strookt met die van jou dat je die openbaar moet afschieten (PB bestaat ook) en verwijten maken en men hoeft ook niet steeds hetzelfde te herhalen om alweer stof te doen opwaaien. Niemand heeft hier iets aan. Niemand hier heeft het warm water uitgevonden, we moeten dan ook niet doen alsof.

Laat ons met een schone lei opnieuw beginnen en het forum gebruiken voor wat het dient: info voor en door elkaar en onze kennis en ervaring delen met anderen.

parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    het is goed, dat jij benoemd hoe jij het forum ervaart.

zelf zie ik het iets anders dan jou, op een forum heb je altijd meningen en discussies.

dat word deels gevraagd, en deels gemaakt.

of daar grenzen worden overschreden, begint ten eerste bij je eigen normen en waarden.

dat die waarden de laatste jaren rap veranderen, en niet ten goede, weet ik ook wel.

die grenzen worden bewaakt door onder andere de gebruikers en de moderators.

wat ik doe, als ik een topic de verkeerde kant op zie gaan, er niet meer op te reageren.

soms kan je met negeren meer bereiken dan reageren.

Guest
    Thanks
    19
    "Of hoe moet ik het noemen"

Kanarie beleid.

We doen gewoon verder zoals 10-20-30 jaar geleden.

Want wat zich onder andere heeft voorgedaan Mondiale 2016 Portugal, heeft zich ook voorgedaan Mondiale 2010 Portugal.
    Maar met dit verschil, toen waren er geen dode vogels. Maar waren vogels er belabberd aan toe.

Bij beide dossiers komt steeds maatregelen artikel 70 voor.
    Heeft te maken met het technisch gedeelte.
    Heeft onder andere te maken met de transportkooien.

In 2010 was er nogal wat kritiek met alles wat te maken hadden met het transport van de vogels.
    Dat transportkooien niet geschikt waren voor dergelijke transporten.
    Vanwege gebrek aan licht, vanwege gebrek aan zuurstof.

"Tussen de lijnen/regels lezen".
    Hebben de vogelbonden daarover ooit informatie(s) verschaft.
    Is/was dit een van de redenen van het veranderen van transportkooien, en die de betrokken vogelliefhebbers zelf moesten aankopen.
    Dus zelf verantwoordelijk zijn voor die transportkooien.

Maar een ding is zeker.
    Wat in Portugal allemaal hebben voorgedaan, zullen gevolgen hebben.
    in de eerste plaats de duur van dergelijke evenementen.
    Die zullen merkelijk ingekort worden.
    Maximum nog 4-5 dagen.
    Twee dagen voor publiek.
    Een dag voor keuring.
    Een dag voor binnen brengen, en terug ophalen.
    En dan is dat ook van toepassing bij dergelijke andere evenementen dieren/vogels.

Ook is er sprake om het transport bij dergelijke afstanden te laten gebeuren via luchttransport.
    Zelfs en volledige afschaffing van dergelijke evenementen is mogelijk.
    Hopelijk blijft het daar allemaal bij.
    Maar velen denken van niet.
    Omdat het niet de eerste keer is dat iets dergelijks voorvalt.
    En bovendien nu een zeker aantal dode vogels.
    Onder andere 95% van een zeker district, verzamelpunt.

En het is vooral daarop dat de COM hadden moeten reageren.
    Want het kwaad is nu al lang geschied op/bij onder andere sociaal netwerken.
    95% van het totaal aantal Italiaanse vogels.

Maar juist.
    "Negeren"
    Gewoon verder doen zoals in het verleden.
    Vogels houden/kweken in al of niet kleine kooien.
    Ondanks dat alles wat dieren-vogelwelzijn aangaat, niet mer dezelfde zijn als vroeger, als in het verleden (10-20-30 jaar geleden).

PS. een hobby, liefhebberij dient, is er om van te genieten.
    Dus ook wat de vogelhobby aangaat.
    Maar de vogelhobby kan/kunt je in twee delen indelen.
    (1) De hobby zelf(hobbymatig).
    (2) De vogels zelf.
    Het gaat hier nog altijd om levende dieren-vogels.
    En vooral daarin is de vogelhobby niet mee geévolueerd.

KANARIE BELEID
    Laatst gewijzigd door Josly; 06-02-2016 om 15:38.

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
    ..Men kan hier geen topic starten of er zijn een viertal leden die elkaar in het haar zitten en elkaar verwijten sturen...
    dat is een beetje inherent aan een forum. Ik heb zelf ook een forum (heeft totaal niets met vogels te maken) en als ik daar een paar raddraaiers heb dan knikker ik ze er na 2X waarschuwen gewoon vanaf. Nu ligt het er natuurlijk even aan hoe populair een forum is want als je weinig leden hebt die dan ook nog eens de boel op lopen te ruien dan houd je geen forum meer over natuurlijk.

Wat mij wel opvalt in die korte tijd dat ik dit forum bezoek is dat er veel lieden geweest zijn die behoorlijk wat ervaring en kennis hadden en die hebben zich weg laten pesten en of vonden het geneuzel niet de moeite waard en komen niet meer terug, eeuwig zonde vind ik. Ik zie ook anderen die zich nergens iets van aan trekken en gewoon terug komen hier, al jaren overigens.

Ik denk dat zolang we een beetje respect voor elkaar hebben en we niet persoonlijk tegen elkaar gaan worden we best eens af en toe een meningsverschil kunnen hebben zonder dat de boel ontspoort.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    Ondanks dat ik nog geen 2 jaar op dit forum zit, vindt ik ook dat de sfeer nogal veranderd is. Een aantal goede mensen met veel ervaring en veel kennis hebben het forum verlaten. Dit kwam mede doordat er een andere sfeer heerst op het forum.

Ik stoor me ook erg aan de antwoorden van Josly, met zijn erg lange uitgebreide antwoorden vol met vraagtekens, geen duidelijk verhaal en er wordt van alles en nog wat bij gehaald. Dit was dan ook de rede dat ik een aantal maanden afwezig ben geweest en het is duidelijk dat er meer mensen zich hier aan storen.

Josly, ik ben niet de eerste die het zegt, maar probeer je teksten wat anders te formuleren.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    23
    Gijs ik ben het volledig met je eens.

groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

Lid Thiqua's Avatar
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
    of hoe moet ik het noemen..

Elk heeft zijn eigen mening - gelukkig maar. Het is niet omdat dit niet strookt met die van jou dat je die openbaar moet afschieten (PB bestaat ook) en verwijten maken en men hoeft ook niet steeds hetzelfde te herhalen om alweer stof te doen opwaaien. Niemand heeft hier iets aan. Niemand hier heeft het warm water uitgevonden, we moeten dan ook niet doen alsof.
    Heel goed Gerrit !

In de groep met mensen met veel ervaring en kennis heb je grofweg 2 types:
    1. Zij die hun kennis graag uitdragen en mensen daarmee helpen, maar daarnaast ook openstaan voor ervaringen en kennis van anderen; een mens is tenslotte nooit uitgeleerd.
    2. En dan de groep die hun ervaring en kennis als de enige ware zien, en mensen met andere ideeën of suggesties als "heidenen" bestempelen, ook al spreken die "heidenen" uit eigen ervaringen.
    Daarnaast deelt deze groep ook zelden hun kennis en geven incomplete antwoorden, vaak in te trant van : "Dat klopt niet", zonder vervolgens te onderbouwen waarom ze dat zeggen.

Die laatste groep heb je niet veel aan.....

Lid Thiqua's Avatar
    Thanks
    7
    Maar gelukkig vindt je er hier nog altijd veel van die eerste groep !

Senior lid
    Thanks
    8
    En toen was het stil, heel erg stil zelfs.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    Dat het hier stil is is alleen een goed teken. dat betekent dus dat er niemand het zo vervelend vind dat hij of zij er perse iets van moet zeggen.

Dit komt mede doordat josly is gebanned van het forum.
    groeten gijs

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten