Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oogontsteking bij japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    zo te horen gaat het met stapjes vooruit.

    hoop voor de vogel en voor jou, dat het helemaal goed komt.

    ik gun het de vogel echt, het zijn zulke fijne vogels......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #17
      Slecht nieuws

      vanmorgen zag het er allemaal nog redelijk hoopgevend uit,maar vanmiddag zag ik de vogel steeds met zijn ontstoken ogen over de roest wrijven en het viel mij al snel op dat de oogjes weer zo goed als dicht zaten.
      verder komt de vogel op mij verzwakt over (stress, toch meer aan de hand inwendig?)
      Ik stop dan ook met de zalf, tenminste sowieso zolang hij enigzins kan zien en heb na veel aandringen toch antibiotica gekregen nu, baytril en heb dat in het drinkwater gedaan ,maar de vogel weigert nu te drinken , zodat ik het ook maar heb gebruikt om de unicomplet korrel in te weken, zodat hij het op die manier binnen krijgt.

      Ik heb echter niet zoveel vertrouwen meer in herstel nu, en het zou mij niets verbazen als de vogel morgen overlijdt gezien zijn huidige staat.

      maar goed, hoop doet leven, ook al is het vaak uitgestelde teleurstelling.

      Opmerking


      • #18
        Geen leuk nieuws, het is te hopen dat je het mis hebt. Misschien krijgen we morgen beter nieuws. Ik leef met je mee. Sterkte

        groetjes fons
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

        Opmerking


        • #19
          Vanmorgen de vogel uit zijn lijden verlost
          Hij had evenwichtsstoornissen en ik kon het niet langer aanzien
          Wederom tegenslag met mijn vogels , ik heb vanaf mijn 14e vogels, ontzettend veel soorten gehad en gekweekt maar de afgelopen 30 jaar ook veel tegenslag gehad met mijn hobby.
          Sowieso heeft nog nooit 1 zieke vogel het overleefd,ondanks prijzige dierenartsbezoeken en medicijnen.
          Ook nu er alles aan gedaan, tegen beter weten en de verwachting van de dierenartsen in, een halve japanse nachtegaal aan de dierenarts besteed, wederom zonder resultaat.
          Vraag me vaak af of het plezier nog wel opweegt tegen de tegenslagen en het moeten aanzien van het lijden van de vogels als ze ziek zijn,maar de afgelopen jaren ook veel plezier gehad als mijn jappen buiten de voliere op zoek gingen naar voedsel voor hun jongen.
          Toch maar weer op zoek naar een hopelijk betaalbare man japanse nachtegaal,want het broedseizoen nadert alweer en het bloed kruipt.......

          Heb me wel voorgenomen dat het de laatste keer is, als ik weer eens zoiets meemaak, dan stop ik definitief met de vogelliefhebberij,maar goed, toch maar weer proberen
          Last edited by bobbie; 04-02-2016, 12:07.

          Opmerking


          • #20
            zonde Bobbie, dat dit je gebeurd.

            een hobby met levende dieren, brengt dit soms met zich mee.

            het zou jammer zijn als je daardoor je hobby zou verliezen.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #21
              Jammer Bobbie dat ondanks de goede zorgen hij toch is gestorven. Helaas hoort dit ook bij de hobby. Succes bij het zoeken naar een nieuwe man.

              groetjes fons
              Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
              uit het restant de rest van het land.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
                ...Heb me wel voorgenomen dat het de laatste keer is, als ik weer eens zoiets meemaak, dan stop ik definitief met de vogelliefhebberij...
                Dan kan je er maar beter meteen mee stoppen want dode vogels horen nu eenmaal bij deze hobby, of ze nu dood gaan van een ziekte of ouderdom, jij overleeft de vogel altijd. Ik wilde enkele jaren geleden ook stoppen met het houden van vogels toen achter elkaar 40 van mijn 80 Oranjekop Gouldsamadines van de stok af vielen met draaihalsziekte. Ik was jaren bezig geweest de beste Oranjekop te kweken die je maar kon hebben en dan in 1 keer de helft weg. Ik wilde toen ook stoppen met de hobby maar ik kan mij niet voorstellen dat ik zonder vogels zit. Wel wordt je door de jaren heen harder en komt het minder hard aan als er eens eentje dood gaat maar met sommige vogels heb ik een band, hoe gek dat ook klinkt en als die dan dood gaat heb ik wel een slechte dag of week ja.

                Opmerking


                • #23
                  bobbie vogels houden gaat met voor en tegenspoed, altijd jammer als er een vogeltje dood gaat , zeker als je er alles aan gedaan hebt zoals in jou geval dierenarts raadplegen, ik ben het met je eens dat het resultaat na een dierenarts bezoek met een zieke vogel heel vaak op een teleurstelling uitdraait.

                  Opmerking


                  • #24
                    Euphonia, ik begrijp heel goed wat je bedoelt met een band met een bepaalde vogel of vogelsoort, want dat heb ik met japanse nachtegalen, en dan specifiek met deze gestorven man, geweldige zanger, erg sociaal vogeltje, heel slim ,maar bovenal een geweldige broedvogel.
                    Ook mooi was dat ik hem dan los kon laten vliegen en dan kwam hij af en toe op de rand van het kozijn van het huis zitten om mij duidelijk te maken dat er gevoerd moest worden.
                    Maar goed, ik ben al weer over het grootste chagrijn heen en heb dan ook afgelopen Zaterdag een andere man gehaald, zodat het popje niet langer meer de gehele dag zit te roepen .

                    Afwachten maar weer!

                    Opmerking


                    • #25
                      hopen maar Bobbie, dat het nieuwe koppel net zo goed klikt als het oude.....
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking

                      Working...
                      X