Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54

Onderwerp: C.O.M. Mondiale 2016 Matosinhos (Portugal)

Stamgast
    Thanks
    25

C.O.M. Mondiale 2016 Matosinhos (Portugal)

2016-Mondali-Official FOI (2)

Meer dan 1200 vogels afkomstig van Italiaanse vogelliefhebbers zijn overleden, meer dan waarschijnlijk op weg naar Mondiale in Portugal.
    Volgens bepaalde Fora's gaat het zelfs om 95% van de vogels die overleden zijn.
    Sommigen hebben het zelfs van 3000 tot 4000 dode vogels.

http://www.facebook.com/oiselleriepo...325054?fref=nf

www.sor.re.it/News.aspx
    Laatst gewijzigd door Josly; 20-01-2016 om 21:19.

Senior lid
    Thanks
    132
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    2016-Mondali-Official FOI (2)

Meer dan 1200 vogels afkomstig van Italiaanse vogelliefhebbers zijn overleden, meer dan waarschijnlijk op weg naar Mondiale in Portugal.
    Volgens bepaalde Fora's gaat het zelfs om 95% van de vogels die overleden zijn.
    Sommigen hebben het zelfs van 3000 tot 4000 dode vogels.

http://www.facebook.com/oiselleriepo...325054?fref=nf

www.sor.re.it/News.aspx
    Een zwarte bladzijde voor de C.O.M.Mondiale en erg voor de vogels en eigenaren.

Senior lid
    Thanks
    23
    lees ik goed? "ne se seraient ni alimentés, ni abreuvés pendant toute la durée du convoyage." ze zouden dus noch voedsel, noch water gekregen hebben tijdens de lange reis... Een pluim op de hoed van de Italiaanse federatie! Het zal je als top kweker maar overkomen, al je beste vogels verliezen door de schuld (nalatigheid) van anderen. 95% van de vervoerde vogels zijn dood!
    Ook voor de medaillewinnars zal er een wrang gevoel zijn. De wereldtop was er niet... geen echte concurrentie !
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    41
    Je valt de laatste tijd van de ene in de andere verbazing dan wel verbijstering.

Ervan uitgaande dat deze berichtgeving correct is kan ik niet anders zeggen dan dat dit een ware blamage is voor de gehele vogelsport!

We kunnen er alvast rekening mee houden dat dit volop ingezet gaat worden in de strijd tegen het houden van exotische dieren.

Wat een afgang . . .
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Hallo,
    voor zover ik weet zijn ze gestorven aan zuurstof gebrek in de ruimte waar ze in werden vervoerd, voedsel en water was er voldoende
    m.vr.gr. Harry

Senior lid
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes Bekijk Bericht
    Hallo,
    voor zover ik weet zijn ze gestorven aan zuurstof gebrek in de ruimte waar ze in werden vervoerd, voedsel en water was er voldoende
    De reden dat ik heb gehoord (al dan niet een kwakkel) is dat ze gedurende drie dagen onderweg waren zonder verlichting in de vrachtwagen. Dus ze zouden niet kunnen hebben eten of drinken omdat ze enkele dagen in het duister zaten.

Stamgast
    Thanks
    25
    Natuurlijk wordt er nu van alles gezegd, van alles gespeculeerd, hypotheses, veronderstellingen, etc.

Op dit ogenblik is er een Portugees gerechtelijk veterinair onderzoek.

Een ding is zeker.
    Portugal is een van de strengste Europese Lidstaten met alles wat gezondheid van dieren/vogels aangaat.
    Eenieder wie in het openbaar een dier, en of vogel bij zich heeft, moet in het bezit zijn van gezondheidscertificaat van dat dier/vogel. Zelfs bij openbaar vervoer, en of te voet.

De eerste vaststellingen zouden volgens sommigen te maken hebben met te donker gehuisvest en vooral te klein gehuisvest.
    Italiaanse transportkooien die onder ander ook Nederland gebruikt.
    Te weinig ruimte bij het opstapelen van die Italiaanse transportkooien.
    De vogels zouden wel over voldoende water en eten ter beschikking hebben.

Maar nogmaals dit zijn tot op heden nog altijd hypotheses, veronderstellingen.
    Maar is wel onder andere informatie van een verantwoordelijke uit Frankrijk.
    Want ook vogels vanuit Frankrijk zouden overleden zijn.
    Er wordt zelfs gesuggereerd dat er ook Belgische vogels er bij betrokken zijn.
    Sommigen beweren zelfs dat die "nieuwe" Italiaanse transportkooien zelfs te klein zijn, niet voldoen aan de Portugese maatregelen, wetten.
    Persoonlijk ga ik mij daar niet op uit spreken.
    Op het ogenblik is er een algemene informatie stop, zolang de nodige verschillend onderzoeken naar doodsoorzaak niet voltooid zijn.

En inderdaad als de hypotheses, veronderstellingen, zouden kloppen, en of een deel ervan, dan is dit een blamage voor de hele vogelsport. En met alle mogelijke gevolgen.
    Maar nogmaals, laat ons niet vooruit lopen op de feiten.
    Maar de vraag die zich velen stellen.
    Zijn die Italiaanse vogel transportkooien wel voldoende uitgetest voor dergelijke transporten bij dergelijke evenementen, bij dergelijke grote hoeveelheden.
    Want ook die verschillende transportkooien zullen door de Portugese gerechtelijke diensten grondig onderzocht worden.
    En dat verwonderd mij een beetje, verontrust mij, vanwege de informatie Franse verantwoordelijke.
    Laatst gewijzigd door Josly; 21-01-2016 om 15:24.

Stamgast
    Thanks
    25
    Laatst gewijzigd door Josly; 21-01-2016 om 17:33.

Stamgast
    Thanks
    25
    Verschillende dierenorganisaties houden alles nauw lettend in het hoog.
    Zoals;
    Ente Nazionale Protezione Animali (ENPA)

Tot op heden bedraagt het officieel aantal dode vogels ongeveer 1200.

Het wordt meer dan tijd dat de verschillende vogelorganisaties duidelijkheid scheppen.
    Want zoals het er meer en meer naar uitziet heeft het vooral met organisatorisch te maken.
    Volgens verschillende bronnen zijn de verantwoordelijke personen, begeleiders met vliegtuig afgereisd naar Portugal.
    En zijn de vogels zonder begeleiding getransporteerd met "gewoon" vrachtvervoer (containers).
    Als dit allemaal zou kloppen heeft dit zware gevolgen voor avicultuur in zijn-haar totaliteit.
    Want heel wat dierenorganisaties zullen dan gerechtelijke stappen ondernemen.

http://www.enpa.it/it/8506/cnt/inter...l-campion.aspx

www.enpa.it/8506

PS. ENPA: Onze juridische afdeling volgt het verhaal.
    "De vereniging, organisatie, is klaar om alle passende maatregelen van juridische aard te nemen"

"Het is tijd, het moment, om de bladzijde om te slaan in Italie als in de rest van Europa"
    Laatst gewijzigd door Josly; 22-01-2016 om 16:33.

Senior lid
    Thanks
    132
    Hoi Josly,

De laatste zin begrijp ik niet goed.Het is allemaal nog wat schimmig wat er gebeurd is.Maar jij hebt je oordeel al klaar.Dan snap ik het "als het allemaal zal kloppen niet"

Jan.

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. E-tickets Zwolse Vogelmarkt 20 februari 2016
    Door graaf277 in forum Beurzen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 15-02-2016, 11:20
  2. vogelbeurs "De Koperwiek" 2016
    Door stick in forum Beurzen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 06-01-2016, 20:21

Forum Rechten