Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaringen Afrikaanse tropen in een volaire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ervaringen Afrikaanse tropen in een volaire

    Wie heeft er ervaring met Afrikaanse tropen in een buitenvolaire, betreft de kou.
    verwarmd of tochtvrij binnenhof?

  • #2
    op dit moment heb ik 6 koppels blauwkop blauwfazantjes, 3 koppels goudbuikjes en 2 koppels vuurvinken. ze zaten vannacht op 8 graden en alles vlieg nog gezellig rond. dus ze kunnen aardig wat hebben maar ik zou ze niet naar buiten doen.

    Opmerking


    • #3
      hallo,nou ik vind eigenlijk ongeacht of ze het wel of niet kunnen houden ik zou het niet doen,vooral goudbuiken en vuurvinken zou ik niet zo koel laten overwinteren.
      ik ben zelf wel een voorstander om ze ook zeker niet te warm te laten overwinteren,maar dit is gewoon te koel het duurt gewoon langer in het voorjaar voordat ze in broedconditie zijn als ze daar zelfs maar aan toe komen,mvg wim

      Opmerking


      • #4
        Vannacht gaat de temperatuur naar -10... Zonder nachthok zijn er denk ik weinig Afrikaantjes die dit aankunnen.
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Zou het nachthok verwarmd moeten worden?
          En wat zijn de sterkste soorten Afrikaantjes naast mozambique sijzen.

          Opmerking


          • #6
            In mijn ogen zou het nachthok bij het houden van Afrikaantjes, zonder uitzondering, verwarmd moeten worden. Ze zijn gewoonweg kwetsbaarder dan bijvoorbeeld de Australische prachtvinken.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Ik zal het zelf ook niet proberen. Nachthok op plus minus 10 graden.

              Mozambique sijzen kunnen wel buiten, onverwarmd maar wel tochtvrij blijven zitten. Als je maar meer licht geeft dan overdag, kunnen ze best goed overleven.
              Groeten Niels

              Opmerking


              • #8
                Betreft de mozambique sijzen die heb ik al vele jaren in de volaire met een onverwarmd nachthok.
                het nachthok is wel binnen beschut uit de wind en uit de trek en er zit verlichting in.

                Opmerking


                • #9
                  Wat betreft de afrikaantjes hier vind ik veel hele mooie vogeltjes bij zitten, ik heb hier ook al enkele van gehad maar dan alleen verwarmd.
                  ikzelf vind de Australische prachtvinken wat minder alleen de emblema picta spreekt me wel aan.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik zelf heb mijn tropen altijd verwarmd in het binnenhok, van de voliere.

                    sommige soorten zouden het wel kunnen redden, maar het gros moet je bij verwarmen.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        denk dat je geen afrikaantjes moet nemen als je niet kan bij verwarmen. als het bijvoorbeeld -20 graden wordt heb je wel een probleem denk ik.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoe groot is je nachthok? Is je verlichting gewoon op 220 volt of is het speciale verlichting? Als je gewoon elektriciteit hebt kun je toch elektrisch bijverwarmen.

                          groetjes fons
                          Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                          uit het restant de rest van het land.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tropenkweker078 Bekijk Bericht
                            denk dat je geen afrikaantjes moet nemen als je niet kan bij verwarmen. als het bijvoorbeeld -20 graden wordt heb je wel een probleem denk ik.
                            bij -20 graden heb je bij de meeste vogels wel een probleem.

                            Opmerking


                            • #15
                              Mijn nachthok is ongeveer 1.20m breed x 1.20 hoog x 0.70 m diep dus lastig een kacheltje in te plaatsen zonder dat de vogels er last van hebben.
                              De stroom is geen probleem.

                              Opmerking

                              Working...
                              X