Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter plotseling overleden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Phoe, phoe, dat was weer even worstelen door deze hele discussie heen.

    Wat ik er nog over wil zeggen is, als je vogel Karin, plotseling van het ene moment op het andere dood ligt terwijl ze er goed en gezond uit zag, haar dood volgens mijn bescheiden mening niets te maken heeft met dat ze gekuurd is geweest.
    Is een vogels gekuurd geweest, dan ligt deze niet van het ene op het andere moment dood. Ze krijgen eerst afkick verschijnselen en zien er dan een paar dagen slecht uit alvorens ze dood gaan.
    Ik zoek de dood van je popje, meer in de richting van dat ze ergens tegen aan is gevlogen en haar nek heeft gebroken. Dan is het plotseling.
    Een tijdje terug nog zelf meegemaakt met een van mijn mannelijk kapoetsensijsjes.
    Deze zat met enkele andere mannen in een vlucht. Toen ze erg schrokken vlogen ze flink door elkaar, waardoor er eentje helaas ongelukkig terecht kwam en direct stierf.
    Dat was plotseling van het ene moment op het andere moment.
    Niet gekuurd, geen stress, geen ziekte of andere enge dingen.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #62
      Als het een gevolg van kuren zou zijn waarom gaat de overgebleven vogel dan niet dood.

      mvg eddie

      Opmerking


      • #63
        and the saga continues ...

        De wet van de sterkste ... Comed heeft het er ook over => https://www.youtube.com/watch?v=VDgI6uEx1bQ



        Wetende dat het illegaal is en dus verboden is in de meeste landen , maar een wildvang putter werd zelden ziek ... oersterk !!!


        En dit kan nu weer een discussie uitlokken of vogels wel de juiste verzorging krijgen in gevangenschap maar dit is niet mijn bedoeling ...

        Wel zou ik graag eens een putter vangen en een mini cam op hem plaatsten die zijn dagelijkse bezigheden in de natuur filmt , dit zou heel intrigerend zijn ... maar niet haalbaar ...
        Last edited by abu asfur; 26-12-2015, 14:59.

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          En wat als ...
          Wat als Colombus Amerika niet ontdekt had?
          --> Dan leefden de indianen waarschijnlijk nog en hadden we Amerika wel gezien op Google earth
          Wat als er Hitler de 2de wereldoorlog had gewonnen?
          --> Dan spraken we allemaal duits
          Wat als er geen antibiotica uitgevonden was?
          --> Dan liepen er hier geen 7 miljard mensen op de wereld
          Wat als er geen vaccins bestonden?
          --> Dan hadden we allemaal veel honger of waren we vegitarier
          Wat als de godsdiensten niet bestonden?
          --> Dan was er geen godsdienstoorlog en terrorisme
          Wat als er geen eerste ei was?
          --> Dan waren er nu geen kippen
          Wat als mijn moeder kloten had en mijn vader borsten?
          --> Dan was mijn moeder mijn vader en omgekeerd
          Wat als...

          Josly, je mag nog moraalridder zijn zoveel je wil de wereld zal nu niet meer veranderen, ook niet met uw hulp...
          Dus een goede raad: Deal with it or leave it!

          Jammer van uw voorlaatste post(ik dacht eventjes dat je het gesnapt had) maar daar probeer je weeral de doodsoorzaak te linken aan kuren...
          Last edited by miro; 26-12-2015, 15:51.

          Opmerking


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door abu asfur Bekijk Bericht
            and the saga continues ...

            De wet van de sterkste ... Comed heeft het er ook over => https://www.youtube.com/watch?v=VDgI6uEx1bQ
            Veel verkoopspraatjes met een basis van waarheid! Zoals alle alternatieve producten op de markt met goede marchendising cultuur, ze hebben allemaal het warm water terug uitgevonden, en proberen ermee zo snel mogelijk hun zakken mee te vullen op de kap van de goedgelovige liefhebber.

            Abu: IPV een camera op een gevangen vogel te hangen zou er beter een proef opgezet worden om ermee te kweken om zo te zien of zij een hogere immuniteit met zich meedragen waardoor ze beter bestand zijn tegen allerlei ziektes.
            Voorstander?

            Greets en ik vrees dat we hier niet van achter de computer uit de discussie kunnen komen dus stoppen we er beter mee...
            Ik heb mijn ding proberen duidelijk te maken en hoop dat er toch iemand iets van opgestoken heeft.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
              Veel verkoopspraatjes met een basis van waarheid! Zoals alle alternatieve producten op de markt met goede marchendising cultuur, ze hebben allemaal het warm water terug uitgevonden, en proberen ermee zo snel mogelijk hun zakken mee te vullen op de kap van de goedgelovige liefhebber.

              Abu: IPV een camera op een gevangen vogel te hangen zou er beter een proef opgezet worden om ermee te kweken om zo te zien of zij een hogere immuniteit met zich meedragen waardoor ze beter bestand zijn tegen allerlei ziektes.
              Voorstander?

              Greets en ik vrees dat we hier niet van achter de computer uit de discussie kunnen komen dus stoppen we er beter mee...
              Ik heb mijn ding proberen duidelijk te maken en hoop dat er toch iemand iets van opgestoken heeft.
              Er schuilt wel ergens diep in mij een wetenschapper ze , sta altijd open voor experimenten ...
              Je hebt jouw mening goed verdedigd , maar zoals ik al reeds zei ... " we zijn maar belgen " in sommigen hun ogen ...

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                ...
                Wat het kuren aangaat;
                Het geneest iets niet, het onderdrukt iets.
                Wanneer men niet preventief kuurt, zijn er twee mogelijkheden.
                Oftewel blijven de vogels op een natuurlijke wijze leven.
                Oftewel overlijden de vogels op een natuurlijke wijze.
                Preventief kuren is niets anders dan ervoor te zorgen dat een deel van die vogels die op natuurlijke wijze overlijden toch in leven blijven.

                Simpel uitgelegd;

                Vogels die preventief worden gekuurd. Zijn vogels waarvan een deel ervan kunstmatig in leven worden gehouden.
                En die vogels die kunstmatig in leven worden gehouden nemen steeds meer en meer toe, komen steeds meer en meer voor binnen de vogelhobby.
                Wel het zijn in de eerste plaats die vogels die eruit moeten binnen avicultuur.
                En liefst zo vlug mogelijk.
                Mag voorgaande even ingelijst worden want hier wordt voor het eerst de spijker in duidelijke bewoordingen op de kop geslagen.

                Het enige wat ik nog aan kan vullen is dat voorgaand betoog te maken heeft/veroorzaakt wordt door de hoge infectiedruk vanwege het in gevangenschap houden van vogels op een veel te klein oppervlak.

                Opmerking


                • #68
                  Putter is ook geen kamervogeltje en al helemaal niet in een gezeldschapsvoliere.Komt mischien wel van buiten waar een uurtje of 8 licht is en moet nu tot elf of twaalf uur opblijven en continu vechten tegen de vaste bewoners die alle al hun plekje /rangorde weten.Komt als laatste bij de voerbak waar mischien ook nog eens een andere zaadmengeling in zit.
                  Zelfde vogels met zijn tweetjes in een kistkooi op de /een slaapkamer bij het raam en ze zouden beide hoogstwaarschijnlijk nog leven.
                  Eentje dood ,jammer dan.Als je ze mooi vindt moet je er een weer kopen.Probeer dan de overgang voor de vogel van oude naar nieuwe plek iets geleidelijker te laten lopen.
                  Wat wel of niet kuren/gekuurd zijn betrefd,gewoon vragen aan de verkoper.Ze zullen het niet uit zich zelf zeggen.Ze doen het zelf omdat elk puttertje wat ze er mee redden voor een x bedrag staat.
                  Vogels die bij een ander dood gaan zijn dan al betaald .En met beetje geluk komen ze weer en kopen nog een vogel.Denk dat de putter een van de meest verkochte wildzangvogels is en elk jaar weer.Is toch een teken aan de wand.Als het een makkelijke vogel was zouden ze snel zakken in prijs maar deze blijft vrij constant.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
                    Putter is ook geen kamervogeltje en al helemaal niet in een gezeldschapsvoliere.Komt mischien wel van buiten waar een uurtje of 8 licht is en moet nu tot elf of twaalf uur opblijven en continu vechten tegen de vaste bewoners die alle al hun plekje /rangorde weten.Komt als laatste bij de voerbak waar mischien ook nog eens een andere zaadmengeling in zit.
                    mvg eddie


                    De carduelis carduelis is de perfecte kamervogel als je weet hoe je ermee moet omgaan , en in de gezeldschapsvoliere doet hij het ook uitstekend ...

                    Opmerking


                    • #70
                      Precies zoals je zegt.Weten hoe er mee om te gaan.Heb ook geen problemen met gezeldschaps voliere,alleen de gezeldschaps kamervoliere.

                      mvg eddie

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
                        Precies zoals je zegt.Weten hoe er mee om te gaan.Heb ook geen problemen met gezeldschaps voliere,alleen de gezeldschaps kamervoliere.

                        mvg eddie
                        Godzijdank heeft nog ieder recht op zijn eigen mening zonder deze te hoeven opdringen aan elkaar

                        Opmerking

                        Working...
                        X