Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleurgrasparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleurgrasparkieten

    hallo,nu eindelijk weer eens een soort toegevoegd aan mijn lijst van vogels die ik nog nooit gekweekt hebt,misschien niet bijzonder voor iemand anders maar toch wel leuk voor mij.
    Sinds dit najaar heb ik enkele kleine grasparkieten en heb er nu reeds 2 lichtgroene jongen bij,mvg

  • #2
    wil je deelnemen aan tentoonstellingen? Dan raad ik namelijk gele exemplaren aan

    Als het puur voor het plezier is, doet het er natuurlijk niet toe. Het zijn leuke vogeltjes en ze kweken veel beter dan hun Engelse broertjes.

    Opmerking


    • #3
      ik weet hoe het voelt, als je jonge vogels hebt, altijd leuk......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Na jaren Europese Cultuurvogels en Tropische Vogels te hebben gekweekt en geshowd, ben ik nu ook van plan kleurgrasparkieten te gaan kweken. Ik begin met 2 koppels groen, 1 koppel Lutino man x Dubbelfactorige Dominant Bonte pop, 1 koppel Groene man x Lutino pop. Als reserve koppel heb ik nog een blauwe man x groene pop/split blauw. Heb bij 3 kwekers onverwante vogels kunnen kopen. Ben beniewd wat hier uit komt in 2016.

        Opmerking


        • #5
          Hall willie en andere natuurlijk.
          nou bij mij is het net zo ongeveer,na plus minus 30 jaar allerlei soorten vooral tropen te hebben gekweekt heb ik nu een aantal grotere soorten zitten en ook kleine grasparkieten meest lichtgroen.ik heb een dochter van 8 en die vind het ook wel erg leuk vooral als ik jonge vogels heb en die zei eigenlijk zijn ze best wel lelijk om te zien maar wel erg leuk en lief.
          mvg wim

          Opmerking


          • #6
            Wat mij eigenlijk ook heeft overgehaald is de verzorging, deze is eenvoudiger dan het verzorgen van allerlei Europese Cultuurvogels. Aangezien ik een drukke baan heb is dit een voordeel en bij eventuele vakanties is het eenvoudiger iemand te leren die je vogel verzorgd.

            Opmerking


            • #7
              hallo allen
              ik heb de 2 vogeltjes gisteren geringd en het is een gele en een groene en ze groeien goed,mvg wim

              Opmerking


              • #8
                Ik heb er ook en kweek ze het meest in de blauwserie: blauwbont, blauwe geelmasker, blauwe geelmasker spangle (EF en Df) ook creme ino (turquoise+ino aaneen gekoppeld) en blauwe grijsvleugel,met regenboogjes
                Last edited by parakeetplaza; 25-12-2015, 13:33.
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                Opmerking

                Working...
                X