Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binsen ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Binsen ringen

    Ik heb op dit moment een koppel binsen zitten met jongen die ik eigenlijk maandag/dinsdag ,moet ringen.
    Aangezien er veel verschillende meningen zijn over het ringen van de binsen, twijfel ik wat ik moet doen.

    Wel ringen met de kans dat ze de jongen niet meer voeren of...gewoon ringen.

  • #2
    hoi hjoosten
    ik zou ze gewoon ringen en gewoon in de gaten houden .
    bij mijn zijn ze nog nooit uit het nest gegooid of gestopt met voeren .
    groet Ries

    www.vogelmarkt.nl

    Opmerking


    • #3
      ik zou ze ook gewoon ringen hoor

      Opmerking


      • #4
        Ok ga ik morgen ringen.
        Dank jullie voor de reactie

        Opmerking


        • #5
          Alle gaat nog goed bij de binsen.
          Wel vindt ik het raar dat de pop nog steeds (bijna) onbeperkt in het nestkastje blijft zitten.
          Heeft iemand hier ervaring mee,of is dit een teken dat ze weer opnieuw gaan leggen??

          Opmerking


          • #6
            Nee hoor dat is niet raar. Heb op dit moment twee jonge binsen van ongeveer twee weken oud en de pop zit er ook bijna constant op/bij.

            groetjes fons
            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

            Opmerking


            • #7
              Hallo Fons,

              Dank je voor de reactie, weer iets geleerd over de binsen.

              Opmerking


              • #8
                Gisteren zijn alle jongen binsen uit het nest gekomen en allemaal hebben ze de ring nog om.

                Opmerking


                • #9
                  Voor de eerste keer een jonge bins en dorst deze niet in het nestje te ringen omdat ik bang was dat het dan uit het nestje gegooid zou worden. Vandaag is jong uitgevlogen en dacht deze dan te kunnen ringen met een ringmaat van 2.7; zelfs met een beetje vaseline op het pootje lukte dat niet, ringetje ging met geen mogelijkheid over het gewrichtje heen. Nu maar geringt met een ring van vorig jaar 2.9 en dat ging zelfs met moeite. Volgende keer dan toch maar proberen in het nestje te gaan ringen. iemand advies hoe ik dat het beste kan doen dan. Met dank.

                  Opmerking

                  Working...
                  X