Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aluminium verblijf op maat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • aluminium verblijf op maat

    Hoi!

    ik zou graag een aluminium verblijf op maat (laten) maken en ben op zoek naar wat advies.
    aangezien we hier zelf geen ervaring mee hebben vroeg ik mij af of jullie aan kunnen geven wat er precies nodig is indien we dit zelf zouden maken.
    dit is het plan:
    breedte 90cm x diepte 46,5cm x hoogte 75cm.
    opstaande rand van ongeveer 8cm hoog, dichte bak, of voorzien van 2 lades. (ben hier nog niet over uit. losse lades zijn makkelijker met verschonen, maar geven ook weer kans op knoeien van bodembedekking door de kieren heen)
    voorzijde bestaand uit twee openslaande deuren naast elkaar.
    achterwand, zijwanden en bovenkant dicht gaas.
    in de zijwanden aan beiden zijden een deurtje. hieraan kan dan van buitenaf een nestkast of badhuisje worden opgehangen.
    kleur voorkeur (i.v.m. plaats in woonkamer) zwart of antraciet gecoat aluminium en gaas.

    hebben jullie tips en kunnen jullie aangeven wat er nodig is aan materiaal?

  • #2
    eerst en vooral, welk soort vogel(s) zou je hier in houden?

    Opmerking


    • #3
      ik schat dat dat forpussen worden......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        dat klopt inderdaad, het gaat om een koppeltje.

        Opmerking


        • #5
          Google gewoon eens op: zelf een aluminium voliere bouwen

          De benodigde onderdelen kan je dan wel vinden bij je in de buurt waarschijnlijk.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            ik kan je wel enkele tips geven,
            je spreekt over 2 openslaande deuren vooraan en liefst geen mestlades. als je dan de kooi moet proper maken ga je de deuren vooraan moeten openen. ofwel zijn je vogels dan gaan vliegen ofwel moet je ze telkens eerst uitvangen. mij lijkt dat niet evident.
            ik zou kiezen voor een klein deurtje vooraan en eventueel een draaiplateau met voeder bakjes in de voorkant. een mestlade zou ik ook nemen. is echt wel handig om alles netjes te kunnen uitkuisen. het kan inderdaad zijn dat er door de kieren heen wat vuil uitvalt maar als je vogels in een kooi houd in de woonkamer dan ga je dat toch altijd wel een beetje hebben.
            de kleur is geheel eigen smaak natuurlijk, maar de draad zelf zou ik gewoon naturel laten. de reden; kromsnavels hangen best veel aan de draad en na verloop van tijd gaat de verf van de gekleurde draad verdwijnen door hun snavel. dan krijg je weer plaatsen waar de verf af is en plaatsen waar niet. komt er ook nog bij dat aan gekleurde draad wel een prijskaartje hangt ook.
            dit is mijn mening , hopelijk kan je er wat mee.

            Opmerking


            • #7
              bedankt!
              wat is de juiste maat gaas voor forpussen? 16x16, of 12,7x12,7? 19x19 lijkt mij te grof.

              Opmerking


              • #8
                16x16 is goed ja. wil je later misschien grotere parkieten houden (je weet het maar nooit) dan is 19x19 aangeraden. misschien moet je daar rekening mee houden.

                Opmerking

                Working...
                X