Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veel eitjes in nestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • veel eitjes in nestje

    Ik heb een koppel meeuwtjes. Zag vanmorgen dat er acht eitjes lagen. Ze zitten nog steeds op het nest. Eerste eitje ligt er ruim drie weken. Maar wanneer de rest is gelegd weet ik niet. Is acht niet een beetje veel? En hoe lang moet ik ze er nog op laten zitten?

  • #2
    Weet je zeker dat je over een koppel beschikt? 2 poppen samen leggen vaak veel eieren.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Zullen wel 2 poppen zijn (zingt er 1 zo nu en dan (heel zachtjes))? drie weken een eitje laten liggen is ook wat lang, maargoed misschien dat het later pas bebroed is/alsnog uitkomt. 8 eitjes is op de grens, bij mij liggen er soms ook nesten van 7-8 eitjes, maar vaak komt er dan 5-6 uit. De jonge meeuwtjes verdeel ik dan wel vaak over de verschillende nesten (handig als je meerdere koppels hebt!) en eventueel moeilijk broedende soorten worden er dan ook onder verdeeld.
      webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

      Opmerking


      • #4
        Ik denk ook dat het twee popjes zijn. Alle eitjes waren leeg. Heb het nesdtje nu weggehaald met de eitjes. Dacht toch echt dat het een koppeltje was. Van een weet ik zeker dat hert een popje is, van de ander twijfel ik nu.

        Opmerking

        Working...
        X