Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13

Onderwerp: 2 Japanse nachtegaal mannen

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik heb sinds goed drie jaar een koppel Nachtegalen en het eerste jaar zong de man nog luid en duidelijk. De afgelopen 2 jaar komt er bijna tot geen geluid meer uit. Ze doen het verder wel goed, maar geen zang meer. Ik vraag me nu af of hij ooit nog wel eens weer fatsoenlijk gaat zingen. Vorig jaar en het jaar daarvoor hebben ze ook nestjes gehad, maar die donderen uit elkaar en eieren dus op de grond. Heb nu overal in de coniferen en hedera’s van de stevige cocosvezel nestjes opgehangen, maar natuurlijk gebruiken ze die niet. Ze bouwen momenteel weer een nest in een conifeer dus ben benieuwd. Ik vind het verder geweldige vogels dus blijven doen ze sowieso.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Succes dit jaar Hans.
    Het gaat zoals het gaat.

Senior lid
    Thanks
    6
    dat uitgooien vd eieren en eierpikken is een vaak voorkomend probleem, vaak is het een gevolg van het geven van meelwormen, die geef ik dan ook nooit totdat er jongen zijn, en ook dan maar heel weinig en alleen de witte, maar soms komt het ook voor dat( vooral) het mannetje de eitjes kapot prikt met zijn snavel en ze uit het nest gooir.
    Ook ik heb hier bij bepaalde koppels last van gehad, in meer dan de helft vd gevallen was het verstrekken van meelwormen de oorzaak,
    dus je zou kunnen beginnen met het weglaten daarvan omdat de vogels en dan vooral de mannetjes er te fel van kunnen worden met alle gevolgen vandien
    gr Bobbie

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. japanse nachtegaal
    Door bastiaan de boer in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 10-08-2009, 10:49
  2. japanse nachtegaal
    Door imezilstra in forum Tropische vogels
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-01-2007, 20:21
  3. Japanse nachtegaal