Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Japanse nachtegaal mannen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 Japanse nachtegaal mannen


  • #2
    dat klopt dat die man nooit gaat zingen . als je ze apart zet heb je kans dat de jonge man wel gaat zingen omdat ze dan tegen mekaar op willen gaan zingen . als je bij de man een pop doet gaat hij minder zingen is inderdaad net zoals bij een kanarie

    Opmerking


    • #3
      Ben er bijna 100% van overtuigd dat de man in werkelijkheid een pop is en dat hij/zij daarom niet zingt.
      Immers dat ""'kra-kra-kra"" is de roep van een pop!

      Daar komt nog bij dat het onbestaanbaar is dat een mannetje van de japanse nachtegaal niet zingt en al zet je 10 mannen bij elkaar, dan zingen ze alle 10

      Conclusie: gezien het geluid dat hij/zij maakt is het een pop en daarom zingt hij/zij niet.

      Opmerking


      • #4
        Klopt inderdaad. Bij aanschaf van een koppel Japanse nachtegalen hadden we ook te maken met krakrakra, wij dachten dat dit de zang was van de man, en het was heel luid, en wij vonden het best mooi. Toen wij op de vogelmarkt in Zwolle kwamen, hoorden wij dit geluid bij een nachtegaal, aan de koper gevraagd waarom er stond: poppen. Wat bleek, we hadden 2 poppen. Dat krakrakra is dus gewoon een roep van de pop. En je hebt dus een koppel zo te horen.
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            [/QUOTE]

            Opmerking


            • #7
              2 japanse nachtegaal mannen

              al zet je 100 mannen vd japanse nachtegaal bij elkaar, dan zingen ze alle 100. kletskoek dus dat verhaaltje over de " dominante" man, ik vraag me steeds weer af waar die onzin vandaan komt, die als een feit gebracht wordt.
              kijk, iedere mens kan een andere mening hebben over dingen, maar feiten zijn feiten! japanse nachtegaal mannen zullen dus altijd zingen! zoals door anderen ook al aangegeven! je hebt dus gewoon een koppel nu. mooie uitdaging ook om te proberen ermee te kweken zou ik zeggen, maar misschien is dat niet je bedoeling.wel is het zoals ook anderen hebben aangegeven zo dat bij een koppel de man minder zal zingen dan wanneer hij alleen zit of met enkel andere mannetjes. Een japanse nachtegaal heeft niet perse beplanting nodig, maar als je met een koppel wilt gaan kweken, dan heb je natuurlijk in een goed beplante voliere wel meer kans op succes. persoonlijk vind ik wel dat een japanse nachtegaal bij voorkeur in een ruime voliere gehouden dient te worden, gezien de levendige aard vd vogel

              hopelijk heb ik iets bij kunnen dragen aan dit onderwerp, gr Bobbie
              ik hoop

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
                al zet je 100 mannen vd japanse nachtegaal bij elkaar, dan zingen ze alle 100. kletskoek dus dat verhaaltje over de " dominante" man, ik vraag me steeds weer af waar die onzin vandaan komt, die als een feit gebracht wordt.
                kijk, iedere mens kan een andere mening hebben over dingen, maar feiten zijn feiten! japanse nachtegaal mannen zullen dus altijd zingen! zoals door anderen ook al aangegeven! je hebt dus gewoon een koppel nu. mooie uitdaging ook om te proberen ermee te kweken zou ik zeggen, maar misschien is dat niet je bedoeling.wel is het zoals ook anderen hebben aangegeven zo dat bij een koppel de man minder zal zingen dan wanneer hij alleen zit of met enkel andere mannetjes. Een japanse nachtegaal heeft niet perse beplanting nodig, maar als je met een koppel wilt gaan kweken, dan heb je natuurlijk in een goed beplante voliere wel meer kans op succes. persoonlijk vind ik wel dat een japanse nachtegaal bij voorkeur in een ruime voliere gehouden dient te worden, gezien de levendige aard vd vogel

                hopelijk heb ik iets bij kunnen dragen aan dit onderwerp, gr Bobbie
                ik hoop

                Opmerking


                • #9
                  Didier ,
                  mijn opmerking over dat het een koppel was is bedoeld voor de starter van dit topic!
                  Ik zou er 3 japanse nachtegalen mannetjes in zetten, ik vind de ruimte wel wat klein voor 3 vogels, maar met 2 vogels krijg je een saaier gedrag dan met 3! Mijn voorkeur zou uitgaan naar een grotere vogelkooi, maar ik begrijp dat niet iedereen die optie heeft, succes en veel plezier!

                  Opmerking


                  • #10
                    Nogmaals bedankt
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
                    Didier ,
                    mijn opmerking over dat het een koppel was is bedoeld voor de starter van dit topic!
                    Ik zou er 3 japanse nachtegalen mannetjes in zetten, ik vind de ruimte wel wat klein voor 3 vogels, maar met 2 vogels krijg je een saaier gedrag dan met 3! Mijn voorkeur zou uitgaan naar een grotere vogelkooi, maar ik begrijp dat niet iedereen die optie heeft, succes en veel plezier!

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb sinds goed drie jaar een koppel Nachtegalen en het eerste jaar zong de man nog luid en duidelijk. De afgelopen 2 jaar komt er bijna tot geen geluid meer uit. Ze doen het verder wel goed, maar geen zang meer. Ik vraag me nu af of hij ooit nog wel eens weer fatsoenlijk gaat zingen. Vorig jaar en het jaar daarvoor hebben ze ook nestjes gehad, maar die donderen uit elkaar en eieren dus op de grond. Heb nu overal in de coniferen en hedera’s van de stevige cocosvezel nestjes opgehangen, maar natuurlijk gebruiken ze die niet. Ze bouwen momenteel weer een nest in een conifeer dus ben benieuwd. Ik vind het verder geweldige vogels dus blijven doen ze sowieso.

                      Opmerking


                      • #12
                        Succes dit jaar Hans.
                        Het gaat zoals het gaat.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          dat uitgooien vd eieren en eierpikken is een vaak voorkomend probleem, vaak is het een gevolg van het geven van meelwormen, die geef ik dan ook nooit totdat er jongen zijn, en ook dan maar heel weinig en alleen de witte, maar soms komt het ook voor dat( vooral) het mannetje de eitjes kapot prikt met zijn snavel en ze uit het nest gooir.
                          Ook ik heb hier bij bepaalde koppels last van gehad, in meer dan de helft vd gevallen was het verstrekken van meelwormen de oorzaak,
                          dus je zou kunnen beginnen met het weglaten daarvan omdat de vogels en dan vooral de mannetjes er te fel van kunnen worden met alle gevolgen vandien
                          gr Bobbie

                          Opmerking

                          Working...
                          X