Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: 2 Japanse nachtegaal mannen

Junior lid
    Thanks
    0

2 Japanse nachtegaal mannen

Hallo,

Voor in mijn gemengde volière heb ik vorig jaar een jonge Japanse nachtegaal man aangeschaft. Omdat deze maar niet wilde gaan zingen, heb ik van de lente een oudere volop zang man er bij in gedaan met de bedoeling dat die de jonge man het goede voorbeeld zou geven en kon leren zingen. Ze kunnen het samen prima vinden ( waarschijnlijk bij gebrek aan een pop) maar zingen doet de jonge man nog steeds niet -> behalve wat "krakrakra"

Nu vertelde een handelaar op een vogelmarkt mij, dat de jonge man nooit zal gaan zingen, zolang hij met een andere mannelijke soortgenoot samen in een volière zit, omdat de zingende man dominant is.
    Klopt deze informatie?

Ik heb twee volières en als ik ze inderdaad zou scheiden, zal de jonge man dan ook gaan zingen?
    En als ik bij de oudere man een pop doe, zal deze dan nog meer gaan zingen of is het net zoals bij een kanarie, dat ie minder gaat zingen wanneer ie de pop veroverd heeft?

Ik ben benieuwd.

Junior lid
    Thanks
    0
    dat klopt dat die man nooit gaat zingen . als je ze apart zet heb je kans dat de jonge man wel gaat zingen omdat ze dan tegen mekaar op willen gaan zingen . als je bij de man een pop doet gaat hij minder zingen is inderdaad net zoals bij een kanarie

Senior lid
    Thanks
    6
    Ben er bijna 100% van overtuigd dat de man in werkelijkheid een pop is en dat hij/zij daarom niet zingt.
    Immers dat ""'kra-kra-kra"" is de roep van een pop!

Daar komt nog bij dat het onbestaanbaar is dat een mannetje van de japanse nachtegaal niet zingt en al zet je 10 mannen bij elkaar, dan zingen ze alle 10

Conclusie: gezien het geluid dat hij/zij maakt is het een pop en daarom zingt hij/zij niet.

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37
    Klopt inderdaad. Bij aanschaf van een koppel Japanse nachtegalen hadden we ook te maken met krakrakra, wij dachten dat dit de zang was van de man, en het was heel luid, en wij vonden het best mooi. Toen wij op de vogelmarkt in Zwolle kwamen, hoorden wij dit geluid bij een nachtegaal, aan de koper gevraagd waarom er stond: poppen. Wat bleek, we hadden 2 poppen. Dat krakrakra is dus gewoon een roep van de pop. En je hebt dus een koppel zo te horen.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Junior lid Didier Steyaert's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo Bobbie,
    Is het echt zo als men enkel mannen Japanse nachtegalen in een volière zet dat ze zingen? Binnenkort heb ik mijn volière van 2.64 x 1.07 x 2.00 inclusief een sas van 0.60 !! Echter ben ik nog volop aan het twijfelen welke soort ik zou houden. Is niet de bedoeling om te kweken vandaar dat ik enkel mannen zou nemen. In eerste instantie was ik voor de vinkachtigen maar als ik zie hoe mooi de nachtegaal zingt !! Ook is het een actieve vogel die je vaak in de volière ziet rond fladderen en dat is net het mooie. Naar het schijnt is een dichtbegroeide volière niet nodig als het enkel mannen zouden zijn. Wat is jou mening en bevindingen Bobbie ?

Groeten,
    Didier

Thanks
    0
    [Hallo Bobbie,
    Is het echt zo als men enkel mannen Japanse nachtegalen in een volière zet dat ze zingen? Binnenkort heb ik mijn volière van 2.64 x 1.07 x 2.00 inclusief een sas van 0.60 !! Echter ben ik nog volop aan het twijfelen welke soort ik zou houden. Is niet de bedoeling om te kweken vandaar dat ik enkel mannen zou nemen. In eerste instantie was ik voor de vinkachtigen maar als ik zie hoe mooi de nachtegaal zingt !! Ook is het een actieve vogel die je vaak in de volière ziet rond fladderen en dat is net het mooie. Naar het schijnt is een dichtbegroeide volière niet nodig als het enkel mannen zouden zijn. Wat is jou mening en bevindingen Bobbie ?

Groeten,
    Didier=bobbie;515689]Ben er bijna 100% van overtuigd dat de man in werkelijkheid een pop is en dat hij/zij daarom niet zingt.
    Immers dat ""'kra-kra-kra"" is de roep van een pop!

Daar komt nog bij dat het onbestaanbaar is dat een mannetje van de japanse nachtegaal niet zingt en al zet je 10 mannen bij elkaar, dan zingen ze alle 10

Conclusie: gezien het geluid dat hij/zij maakt is het een pop en daarom zingt hij/zij niet.[/QUOTE]

Senior lid
    Thanks
    6

2 japanse nachtegaal mannen

al zet je 100 mannen vd japanse nachtegaal bij elkaar, dan zingen ze alle 100. kletskoek dus dat verhaaltje over de " dominante" man, ik vraag me steeds weer af waar die onzin vandaan komt, die als een feit gebracht wordt.
    kijk, iedere mens kan een andere mening hebben over dingen, maar feiten zijn feiten! japanse nachtegaal mannen zullen dus altijd zingen! zoals door anderen ook al aangegeven! je hebt dus gewoon een koppel nu. mooie uitdaging ook om te proberen ermee te kweken zou ik zeggen, maar misschien is dat niet je bedoeling.wel is het zoals ook anderen hebben aangegeven zo dat bij een koppel de man minder zal zingen dan wanneer hij alleen zit of met enkel andere mannetjes. Een japanse nachtegaal heeft niet perse beplanting nodig, maar als je met een koppel wilt gaan kweken, dan heb je natuurlijk in een goed beplante voliere wel meer kans op succes. persoonlijk vind ik wel dat een japanse nachtegaal bij voorkeur in een ruime voliere gehouden dient te worden, gezien de levendige aard vd vogel

hopelijk heb ik iets bij kunnen dragen aan dit onderwerp, gr Bobbie
    ik hoop

Thanks
    0
    Hey Bobbie, bedankt voor je deskundige uitleg. Heb ondertussen reeds meermaals vernomen dat mannen samen inderdaad mooi zingen !! Ik heb geen koppel zoals je dacht !! Is voor mij allemaal nieuw. Het zou dus het overwegen waard zijn om enkele mannentjes in mijn volière te houden. Ik zou er anders niks bijsteken. Gezien de afmetingen van de volière 2.00x 1.07x 2.00 en apart een sas van 0.60 want voor Japanse Nachtegalen is dit zeker geen overbodige luxe. Welk aantal zou het beste zijn denk jij? Ik hoor het graag ;-) Groeten, Didier !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
    al zet je 100 mannen vd japanse nachtegaal bij elkaar, dan zingen ze alle 100. kletskoek dus dat verhaaltje over de " dominante" man, ik vraag me steeds weer af waar die onzin vandaan komt, die als een feit gebracht wordt.
    kijk, iedere mens kan een andere mening hebben over dingen, maar feiten zijn feiten! japanse nachtegaal mannen zullen dus altijd zingen! zoals door anderen ook al aangegeven! je hebt dus gewoon een koppel nu. mooie uitdaging ook om te proberen ermee te kweken zou ik zeggen, maar misschien is dat niet je bedoeling.wel is het zoals ook anderen hebben aangegeven zo dat bij een koppel de man minder zal zingen dan wanneer hij alleen zit of met enkel andere mannetjes. Een japanse nachtegaal heeft niet perse beplanting nodig, maar als je met een koppel wilt gaan kweken, dan heb je natuurlijk in een goed beplante voliere wel meer kans op succes. persoonlijk vind ik wel dat een japanse nachtegaal bij voorkeur in een ruime voliere gehouden dient te worden, gezien de levendige aard vd vogel

hopelijk heb ik iets bij kunnen dragen aan dit onderwerp, gr Bobbie
    ik hoop

Senior lid
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didier Steyaert Bekijk Bericht
    Hey Bobbie, bedankt voor je deskundige uitleg. Heb ondertussen reeds meermaals vernomen dat mannen samen inderdaad mooi zingen !! Ik heb geen koppel zoals je dacht !! Is voor mij allemaal nieuw. Het zou dus het overwegen waard zijn om enkele mannentjes in mijn volière te houden. Ik zou er anders niks bijsteken. Gezien de afmetingen van de volière 2.00x 1.07x 2.00 en apart een sas van 0.60 want voor Japanse Nachtegalen is dit zeker geen overbodige luxe. Welk aantal zou het beste zijn denk jij? Ik hoor het graag ;-) Groeten, Didier !
    Didier ,
    mijn opmerking over dat het een koppel was is bedoeld voor de starter van dit topic!
    Ik zou er 3 japanse nachtegalen mannetjes in zetten, ik vind de ruimte wel wat klein voor 3 vogels, maar met 2 vogels krijg je een saaier gedrag dan met 3! Mijn voorkeur zou uitgaan naar een grotere vogelkooi, maar ik begrijp dat niet iedereen die optie heeft, succes en veel plezier!

Thanks
    0
    Nogmaals bedankt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
    Didier ,
    mijn opmerking over dat het een koppel was is bedoeld voor de starter van dit topic!
    Ik zou er 3 japanse nachtegalen mannetjes in zetten, ik vind de ruimte wel wat klein voor 3 vogels, maar met 2 vogels krijg je een saaier gedrag dan met 3! Mijn voorkeur zou uitgaan naar een grotere vogelkooi, maar ik begrijp dat niet iedereen die optie heeft, succes en veel plezier!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. japanse nachtegaal
    Door bastiaan de boer in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 10-08-2009, 10:49
  2. japanse nachtegaal
    Door imezilstra in forum Tropische vogels
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-01-2007, 20:21
  3. Japanse nachtegaal
    Door AnkaFrans in forum Tropische vogels