Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voeren aan kieskeurige eter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat voeren aan kieskeurige eter?

    Groetjes Shona, Izzy & Charly

  • #2
    Lastig zijn ze soms.... helaas door de vorige eigenaar zo gemaakt.

    Wat vaak werkt is alles wat je aan gezonde dingen wil geven, heel fijn snijden en dat gewoon in het zaadbakje doen, een beetje door elkaar heen. Zo eet de vogel soms "per ongeluk" wat gezonds en kan hij er aan wennen.
    Geef ook eens paprika en rode pepers, ik "ken" maar weinig kaketoes die dat laten liggen.
    Ook een beetje honing over wat groenten of fruit wil nog wel eens helpen.
    Succes!
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Mijn ervaring met nutribird is als je deze vochtig maakt ze wel worden genomen.

      Opmerking


      • #4
        Aangezien ik nutribird al heb liggen ga ik dat iig even proberen.
        Paprika geprobeerd, liet hij ook liggen. Rode pepers had ik toevallig gedroogd in huis en dat vind hij ook niet interessant. Ik ga nog even verse proberen.
        Als hij het niet eet dan eet de nandaya het wel. Dat is juist een vuilnisbakje, die eet alles. Maar goed die is hier vanaf jongs af aan.
        Groetjes Shona, Izzy & Charly

        Opmerking


        • #5
          Het is eigenlijk een behoorlijk eigenwijs mormeltje... :-)

          Succes met van alles proberen, de aanhouder wint... meestal dan toch.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            maar is het niet zo, dat als ze honger krijgt, ze wel wat gaat eten ?

            net als bij kinderen.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Gewoon de vogel op rantsoen zetten. Ik heb jaren lang Goulds gekweekt en sommige jongen hadden de vreemde eigenschap dat ze alleen gingen eten wat ze lekker vonden tot de dood er op volgde dus als ik dat zag ving ik zo een jong uit en zette hem op rantsoen. Na een week of 4 vrat hij dan alles en kon terug in de vlucht bij de anderen en nooit meer geen centje last.

              Opmerking


              • #8
                Last edited by Shona123; 13-10-2015, 14:43. Reden: Niet compleet bericht geplaatst
                Groetjes Shona, Izzy & Charly

                Opmerking


                • #9
                  ben benieuwd hoe je dit verder gaat aanpakken ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Ton,

                    Ik heb inmiddels vandaag de vogelarts gesproken. Ik heb een zaadmengeling gevonden die hij redelijk eet. En in overleg met de va laat ik hem voorlopig daarop. Bevat wel zonnepitten maar hij eet daarvan ook de kleine zaden en een enkele pellet. Daarnaast blijf ik groentes, fruit en noten aanbieden. Alle meegepikte vitamine is welkom.
                    Over het warme eten twijfel ik of ik dit nog zal aanbieden. Va zegt dat volkoren varianten kunnen mits niet teveel maar ik zie zelf het liefst dat hij goed eet en daarna pas warm eten geef.
                    Hij is bij ons wel gelukkig 4 gr "aangekomen," zou het helemaal vervelend vinden als hij nog minder zou wegen.
                    Groetjes Shona, Izzy & Charly

                    Opmerking

                    Working...
                    X